2 reakcí na tento příspěvek Co je toto za součástku?
edit: není náhodou,ale je to tak:) Rozhodně nesundavat, pokud nechceš skamarádit ventily s písty:) Pokud odmontovat a zase namontovat, rozhodně si zapamatuj nastavení...abys zbytečně neměl přeplý a nebo naopak nedoplý řetěz...
Naposledy editováno 20.04.2015 18:44:47
edit: mrkni sem pro představu jen je to zrcadlově zobrazené, nevím proč...
Naposledy editováno 20.04.2015 18:53:06
No už vím, že on mi moto servisovat nebude.
edit: to žlutý uprostřed
Naposledy editováno 20.04.2015 19:31:36
1 reakcí na tento příspěvek Co je toto za součástku?
internetový seriál o ztrátách techniky v době míru......
ale kluci už součástku identifikovali.
Pokud demontuješ napínák, může dojít k přeskočení rozvod. řetězu. Takže, pokud s ním "mechoš"
manipuloval, zkontroloval bych nastavení rozvodů.
Po demontazi je treba sroubkem uvnitr napinaku jej stahnout do krajni polohy.
Po vlozeni napinaku zpet do bloku motoru sroubek povolit, tim se napinak opet povoli a zacne automaticky sponovat retez.
Asponntak jsem to mel na Suzuce, ostatni to budou mit urcite podobne.
tesneni se slusi dat nove, protoze je papirove. Vetsinou se roztrhne a pak ti tama prosakuje olej.
Zadne nastavovani a spravne dosponovavani tohoto napinaku se nedela.
Vysroubuj ten malej sroubek na vrchlu napinaku. Pod nim je schovanej dalsi "sroubek" na plochej sroubovak. Protismeru hodinovych rucicek toc, dokud napinak nezajede do zastrcene polohy a nasledne si napinak pridrz a zajisti ho. bud originalne dodanym pripravkem a nebo sikovne tvarovanym kouskem plechu.
nechce se mi ted hledat fotka, ale v zasade je to tvarove jako pismeno T kde svisla nozicka pismene je v podstate sroubovak a vodorovna je rosireni, ktere zasedne do drazky co je pod tim sroubkem. To pochopis az to rozdelas.
Takto zajisteny napinak prisroubuj zpatky s novym tesnenim na motor a dotahni. Idealne momentovym klicem. Kolik je psane v manualu, opet se mi to nechce hledat. bude to kolem 10Nm. Az bude napinak na svem miste tak ho odjisti. Sam dojede az k voditku rozvodoveho retezu a zatlaci na nej spravnou silou. Nasledne motor protoc pres starter a napinak se jeste sam dosponuje. V zadnem pripade se nesnaz za pomoci plocheho sroubovaku pomoct napinaku v dosponovani retezu. Vse probiha samo. Napinak je konstruovany tak, ze se sam nepovoli. A postupne jak je potreba retez sam dosponovava behem jizdy a behem cele zivotnosti rozvodu.
A jinak toho mechanika kopni doprdele. Jestli oddela napinak a pak startuje masinu tak je to kreten. Vetsinou ty rozvody nepreskoci, ale nahoda nechodi po horach ,ale po lidech.
Jinak je mozne, ze ten napinak sundal (ikdyz se ma jen zajistit v povolene poloze) aby spravne mohl najet na pozice a zmerit ventilove vule. Nicmene ke startovani by se uchylit nemel.
Pokud se napinak jen odmontuje a zas vrati zpatky tak k preskoceni rozvodu nedojde. Ale je potreba ho tam vratit tak jak sem popsal vys. cili zajistit a nasledne ho nechat aby sam spravne dosponoval rozvodak. Protoze kdyz ho odmontovavas tak ti celej vyjede a pak tam bud nejde dat a nebo pokud uz mas rozvodak hodne vytahanej to tam na silu nacpes, ale retez presponujes.
Tak cuz... a masinu zacni davat nekam jinam :D
1 reakcí na tento příspěvek Co je toto za součástku?
postimg.org/image/ox951b8rx/][img]http://s22.postimg.org/ox951b8rx/DSCN1296.jpg[/img
Na tvé mašině by to mělo být u sytiče, na boku. Viz foto z manuálu:
postimg.org/image/gn22p2rt5/][img]http://s28.postimg.org/gn22p2rt5/volnob_h.jpg[/img
Ale především jsem nenašel, proč měl moto servisák a co ho vedlo k povolování napínáku. V tu chvíli samozřejmě můžeme jenom tipovat, co kde a proč dělal. Podle toho co píšeš to zní, jako by někdo šteloval volnoběh při zapnutém sytiči. Snad ti to pomůže.
Kuba
bonnyes píše: .......U supertenery se stává, že pokud vyjmeš šponovák, tak přeskočí na sací. .........
tohle se u jeho hondy nestane, jen je potreba ten napinak tam vratit zajistenej aby si sam retez dosponoval. Pokud se totiz povoli a nasledne dotahne tak napinak vyjede a pak je retez presponovanej. to by mohlo delat neplechu.
bez napinaku to nepreskoci aji kdyz tocis orechem a golou na klice. Se starterem uz by to preskocit mohlo. no buh vi co ten bastlic na tom vyvadel. Radeji to dej nekam kde budou vedet co to je motorka :D
hodne stesti.
1 reakcí na tento příspěvek Co je toto za součástku?
Jak jsem říkal, tak jsem dal moto do servisu v LTM (KIS PLUS). Jsou to sice Yamaháci, ale vypadá to, že vše dali do cajku a ještě jsem si koupil nový pneu . Rozvody byly v pořádku - pouze vytaženej napínák na plno (ale to jsem díky Vám již věděl) a vypadá to, že ten odpor vážně volnoběh nedával.
Takže sundali víko, rozvody zkontrolovali, napínák dali dle správnýho postupu zpět. Dál jsem měl zlomenej kontakt od plusovýho kabelu k akumulátoru, což mi taky opravili, takže super. Dál udělali lehkou prohlídku (provozní náplně, tlaky pneu a další ptákoviny). Motorka chytá a jede bez problému, tak mám při čtvrtku velmi dobrou náladu . Díky za rady a snad někde naviděnou
Naposledy editováno 23.04.2015 15:17:36
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Oblíbené téma po 1001 - co na začát... [1, 2] Honda CBF 600N, Yamaha XJ6, Honda CB 500X, Honda CB ... | Burdin | 39 | 3.5.2024 v 11:20 Koudy01 |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Po vycisteni ucpane hltrysky v karb... Honda CBF 600S | bandit.kenny | 6 | 8.4.2024 v 22:22 bandit.kenny |
Honda CBF 600 nesvítí přední světla... Honda CBF 600S | Eržebet | 8 | 8.4.2024 v 00:30 alik4321 |
Blinkry Hornet-relé Honda CBF 600N, Honda CBF 600S | salahadin | 8 | 15.3.2024 v 22:09 salahadin |