globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co je toto za součástku?
20.4.2015 v 18:39







Ahoj přátelé, potřebuji nutně poradit. Zajímá mě úloha součástky zakroužkované na fotce. K čemu prosím Vás slouží a jak se jmenuje? Co se stane po demontáži a opětovné montáži? Moc Vám děkuji.

2 reakcí na tento příspěvek Co je toto za součástku?

20.4.2015 v 18:41 | Nahoru | #1
Není to náhodou napínák rozvoďáku?
edit: není náhodou,ale je to tak:) Rozhodně nesundavat, pokud nechceš skamarádit ventily s písty:) Pokud odmontovat a zase namontovat, rozhodně si zapamatuj nastavení...abys zbytečně neměl přeplý a nebo naopak nedoplý řetěz...

Naposledy editováno 20.04.2015 18:44:47

(reakce na) Co je toto za součástku?

20.4.2015 v 18:43 | Nahoru | #2

sseba1 píše: Není to náhodou napínák rozvoďáku?



je

Co je toto za součástku?

20.4.2015 v 18:46 | Nahoru | #3
Ok děkuji, pokud by se napínák sundal a opětovně přišrouboval, tak je všechno ok nebo se musí znovu nastavit rozvody?

(reakce na) Co je toto za součástku?

20.4.2015 v 18:47 | Nahoru | #4
sseba1>

díky za info!

EDIT: myslíš nastavení toho napínáku? Nebo máš na mysli rozvodů.

Naposledy editováno 20.04.2015 18:49:45

Co je toto za součástku?

20.4.2015 v 18:49 | Nahoru | #5
pokud to neprotočiš, tak rozvody nastavit nemusíš,ale je třeba ho nastavit do správný polohy(utažení) a možná i dát nový těsnění... jen se na kolech povolí, nespadne, takženastavovat rozvody není třeba. Proč ho chceš sundavat?

Co je toto za součástku?

20.4.2015 v 18:50 | Nahoru | #6
...napínáku. Já myslel že jsem to napsal srozumitelně

edit: mrkni sem pro představu jen je to zrcadlově zobrazené, nevím proč...

Naposledy editováno 20.04.2015 18:53:06

Co je toto za součástku?

20.4.2015 v 18:52 | Nahoru | #7
Aha, tak to jo, díky....ááááále - jeden mechanik ty dva šrouby povolil a já se bojim, že se něco posere....
edit: samozřejmě, že napsal

Naposledy editováno 20.04.2015 18:53:09

Co je toto za součástku?

20.4.2015 v 19:07 | Nahoru | #8
Jo, to je přesně ono....teď jsem to zkoušel natočit. Motor naskočí, ale sytič netočí více, jak 1 300 otáček a když ho zasunu po zahřátí, tak motorka chcípne. To předtím nedělala. Je možná, že ještě někdě šteloval volnoběžné otáčky motoru? Je někdě nějaký nastavovací šroub pro tyhle otáčky?
No už vím, že on mi moto servisovat nebude.

Co je toto za součástku?

20.4.2015 v 19:25 | Nahoru | #9
joo, buď je tam malý plastový šroubek přímo u karburátoru a nebo je to vyvedený přes takový prodlužovací perko, když to utahuješ, přidáváš a když povoluješ, ubíríš, vlastně to jen zvedá klapky, bude to někde u místa,kde lanko vede do karbce, na partsdepot to bude taky někde nakreslený. Ale to že to chcípne bez sytiče může být mnoha jinýma věcma než nastavením volnoběhu.

edit: to žlutý uprostřed

Naposledy editováno 20.04.2015 19:31:36

1 reakcí na tento příspěvek Co je toto za součástku?

20.4.2015 v 21:04 | Nahoru | #10
Bratrstvo neohrožených (Band of Brothers)
internetový seriál o ztrátách techniky v době míru......

(reakce na) Co je toto za součástku?

20.4.2015 v 21:36 | Nahoru | #11

MG píše: Bratrstvo neohrožených (Band of Brothers)
internetový seriál o ztrátách techniky v době míru......


aneb jak se bez práce dostat k vědení:)

Co je toto za součástku?

20.4.2015 v 21:43 | Nahoru | #12
Když jsem četl otázku, napadla mě odpověď - převaděč spojitosti,
ale kluci už součástku identifikovali.
Pokud demontuješ napínák, může dojít k přeskočení rozvod. řetězu. Takže, pokud s ním "mechoš"
manipuloval, zkontroloval bych nastavení rozvodů.

Co je toto za součástku?

20.4.2015 v 22:21 | Nahoru | #13
Lze demontovat i montovat, jen mezi tim neprotacet motor.
Po demontazi je treba sroubkem uvnitr napinaku jej stahnout do krajni polohy.
Po vlozeni napinaku zpet do bloku motoru sroubek povolit, tim se napinak opet povoli a zacne automaticky sponovat retez.
Asponntak jsem to mel na Suzuce, ostatni to budou mit urcite podobne.

Co je toto za součástku?

20.4.2015 v 22:32 | Nahoru | #14
mechos asi debil.

tesneni se slusi dat nove, protoze je papirove. Vetsinou se roztrhne a pak ti tama prosakuje olej.

Zadne nastavovani a spravne dosponovavani tohoto napinaku se nedela.
Vysroubuj ten malej sroubek na vrchlu napinaku. Pod nim je schovanej dalsi "sroubek" na plochej sroubovak. Protismeru hodinovych rucicek toc, dokud napinak nezajede do zastrcene polohy a nasledne si napinak pridrz a zajisti ho. bud originalne dodanym pripravkem a nebo sikovne tvarovanym kouskem plechu.
nechce se mi ted hledat fotka, ale v zasade je to tvarove jako pismeno T kde svisla nozicka pismene je v podstate sroubovak a vodorovna je rosireni, ktere zasedne do drazky co je pod tim sroubkem. To pochopis az to rozdelas.

Takto zajisteny napinak prisroubuj zpatky s novym tesnenim na motor a dotahni. Idealne momentovym klicem. Kolik je psane v manualu, opet se mi to nechce hledat. bude to kolem 10Nm. Az bude napinak na svem miste tak ho odjisti. Sam dojede az k voditku rozvodoveho retezu a zatlaci na nej spravnou silou. Nasledne motor protoc pres starter a napinak se jeste sam dosponuje. V zadnem pripade se nesnaz za pomoci plocheho sroubovaku pomoct napinaku v dosponovani retezu. Vse probiha samo. Napinak je konstruovany tak, ze se sam nepovoli. A postupne jak je potreba retez sam dosponovava behem jizdy a behem cele zivotnosti rozvodu.
A jinak toho mechanika kopni doprdele. Jestli oddela napinak a pak startuje masinu tak je to kreten. Vetsinou ty rozvody nepreskoci, ale nahoda nechodi po horach ,ale po lidech.
Jinak je mozne, ze ten napinak sundal (ikdyz se ma jen zajistit v povolene poloze) aby spravne mohl najet na pozice a zmerit ventilove vule. Nicmene ke startovani by se uchylit nemel.
Pokud se napinak jen odmontuje a zas vrati zpatky tak k preskoceni rozvodu nedojde. Ale je potreba ho tam vratit tak jak sem popsal vys. cili zajistit a nasledne ho nechat aby sam spravne dosponoval rozvodak. Protoze kdyz ho odmontovavas tak ti celej vyjede a pak tam bud nejde dat a nebo pokud uz mas rozvodak hodne vytahanej to tam na silu nacpes, ale retez presponujes.
Tak cuz... a masinu zacni davat nekam jinam :D

1 reakcí na tento příspěvek Co je toto za součástku?

20.4.2015 v 23:16 | Nahoru | #15
To, že ti nedrží volnoběh a nereaguje sytič může být důsledek přeskočené vačky na rozvodech. U supertenery se stává, že pokud vyjmeš šponovák, tak přeskočí na sací. Rozhodně bych po demontáži šponováku skontroloval postavení rozvodů (ventilové víko dolu, postavit na klice do HÚ a zkontrolovat značky na vačkách). Při stavění rozvodů protáčím motor přes golu, nikoliv starterem.

Co je toto za součástku?

21.4.2015 v 11:18 | Nahoru | #16
Kluci díky za cenné informace. Budu to nejspíš řešit přes servis u nás v Litoměřicích. Sice si asi připlatím za dopravu, protože to nechci zkoušet ani startovat , ale budu mít pokoj a už k tomu žádnýho joudu nikdy nepustím . Dám vědět, jak to nakonec všechno dopadlo .

Co je toto za součástku?

22.4.2015 v 14:32 | Nahoru | #17
taky je mozny, ze to jen povolil, pak zas dal zpatky, ale nezatahl ten napinak, tudiz to je ted presponovany a ma to takovej odpor, ze to na volnobeh neutahne, to uz jsem v praci taky mel

Co je toto za součástku?

22.4.2015 v 19:19 | Nahoru | #18
Gracemane, mám cebro. Věřím v podobný systém. Když jsem si dělal rozvoďák, tak jsem samozřejmě i sundaval tenhle olejový napínák. Potom jsem to zpět našrouboval, zadekloval a odchod. Aby se mi ventily nepotkaly a nemusel sem je štelovat, tak sem si to samozřejmě naznačil a vrátil do původního stavu. Ale podle toho co píšeš, se to tebe netýká. Nemáš povolený volnoběh? Podívej se na druhou stranu motorky a zkus to poštelovat. U mě je to na levé straně, u zavírání nádrže cca ve středu mašiny, viz foto:

postimg.org/image/ox951b8rx/][img]http://s22.postimg.org/ox951b8rx/DSCN1296.jpg[/img

Na tvé mašině by to mělo být u sytiče, na boku. Viz foto z manuálu:

postimg.org/image/gn22p2rt5/][img]http://s28.postimg.org/gn22p2rt5/volnob_h.jpg[/img

Ale především jsem nenašel, proč měl moto servisák a co ho vedlo k povolování napínáku. V tu chvíli samozřejmě můžeme jenom tipovat, co kde a proč dělal. Podle toho co píšeš to zní, jako by někdo šteloval volnoběh při zapnutém sytiči. Snad ti to pomůže.

Kuba

Co je toto za součástku?

22.4.2015 v 19:22 | Nahoru | #19
Ještě doplním, jak bych postupoval. Zahřát, přidat otáčky, povolit sytič, případně nadvakrát/třikrát. Ale nejsem mechanik, ber to jako radu ajťáka co si přečetl pár manuálů a ze zvědavosti rozebral vlastní mašinu.

(reakce na) Co je toto za součástku?

22.4.2015 v 22:28 | Nahoru | #20

bonnyes píše: .......U supertenery se stává, že pokud vyjmeš šponovák, tak přeskočí na sací. .........



tohle se u jeho hondy nestane, jen je potreba ten napinak tam vratit zajistenej aby si sam retez dosponoval. Pokud se totiz povoli a nasledne dotahne tak napinak vyjede a pak je retez presponovanej. to by mohlo delat neplechu.
bez napinaku to nepreskoci aji kdyz tocis orechem a golou na klice. Se starterem uz by to preskocit mohlo. no buh vi co ten bastlic na tom vyvadel. Radeji to dej nekam kde budou vedet co to je motorka :D
hodne stesti.

1 reakcí na tento příspěvek Co je toto za součástku?

23.4.2015 v 15:16 | Nahoru | #21
Ahoj kamarádi kolegové . Tak vše je v pořádku...
Jak jsem říkal, tak jsem dal moto do servisu v LTM (KIS PLUS). Jsou to sice Yamaháci, ale vypadá to, že vše dali do cajku a ještě jsem si koupil nový pneu . Rozvody byly v pořádku - pouze vytaženej napínák na plno (ale to jsem díky Vám již věděl) a vypadá to, že ten odpor vážně volnoběh nedával.
Takže sundali víko, rozvody zkontrolovali, napínák dali dle správnýho postupu zpět. Dál jsem měl zlomenej kontakt od plusovýho kabelu k akumulátoru, což mi taky opravili, takže super. Dál udělali lehkou prohlídku (provozní náplně, tlaky pneu a další ptákoviny). Motorka chytá a jede bez problému, tak mám při čtvrtku velmi dobrou náladu . Díky za rady a snad někde naviděnou

Naposledy editováno 23.04.2015 15:17:36

(reakce na) Co je toto za součástku?

23.4.2015 v 17:37 | Nahoru | #22
Graceman> A nevyšlo Tě to nakonec levněji než u toho bastlíře? :)

Co je toto za součástku?

24.4.2015 v 08:55 | Nahoru | #23
V podstatě se dá říct, že pokud bych se na to hned vykašlal, tak ušetřím . Ale tak pneu jsem stejně potřeboval - k něčemu to tedy bylo dobrý
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Oblíbené téma po 1001 - co na začát... [1, 2] Honda CBF 600N, Yamaha XJ6, Honda CB 500X, Honda CB ... Burdin 39 3.5.2024 v 11:20 Koudy01
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Po vycisteni ucpane hltrysky v karb... Honda CBF 600S bandit.kenny 6 8.4.2024 v 22:22 bandit.kenny
Honda CBF 600 nesvítí přední světla... Honda CBF 600S Eržebet 8 8.4.2024 v 00:30 alik4321
Blinkry Hornet-relé Honda CBF 600N, Honda CBF 600S salahadin 8 15.3.2024 v 22:09 salahadin


TOPlist