globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!
 
2.4.2015 v 14:24
Tak jsem teď kouknul náhodou na video:
Motoškola pro začátečníky a pokročilé - díl 3. Jak řídit motorku
Jednou z myšlenek, co Pepa prosazuje, že se motorka neřídí rukama, ale nohama a přenášením váhy.
Až mě ta informace zaskočila. Od takového borce profláklého.
Přitom na záběrech je jasně poznat, že řízení rukama - kontra řízení (protisměrné řízení) dost používá.
Ale asi o tom neví.
A když předvádí řízení přenášením váhy, tak mu to skoro nijak nereaguje.

Naposledy editováno 11.04.2015 19:51:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...

10.4.2015 v 11:50 | Nahoru | #1

Krejza píše: To ale není přenášení váhy, viz můj příspěvěk http://www.motorkar...mp;pgr=6#goto8562463

Když ve 150ti zatočíš jenom za použití rukou, mašina ti zatočí. Když jen za použití těla, odezva bude mnohem nižší.



Nečetl jsem si všechny stránky,takže se omlouvám Co to potom je když ne přenášení váhy?čím posunež těžiště?vytvoříš protipůsobící sílu?přenesením váhy.Včem rozhodně souhlasím je že je rozdíl motorku do náklonu dostat a samotným náklonem.

(reakce na) Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...

10.4.2015 v 20:53 | Nahoru | #2

krysoid píše: Nečetl jsem si všechny stránky,takže se omlouvám Co to potom je když ne přenášení váhy?čím posunež těžiště?vytvoříš protipůsobící sílu?přenesením váhy.Včem rozhodně souhlasím je že je rozdíl motorku do náklonu dostat a samotným náklonem.



Ano i ne. Pokud to vezmeš vzhledem k původní svislé pozici motorky, tak by se motorka v náklonu dala popsat tak, že jsi "přenesl váhu" do vnitřku zatáčky. Takto to nejspíš chápe mnoho lidí, proto to naklonění vnímají jako přenos váhy. Ve skutečnosti ty tím náklonem pouze vyrovnáváš odstředivou sílu, která na motorku v tu dobu působí.

Vzhedem k tomu, že dostat motorku do náklonu lze dvěma nám známými způsoby, rukama a tělem, podle výše uvedeného odstavce bychom oběma způsoby přenášeli váhu. Tím bychom ale nerozlišili názvosloví a byli bychom na zase začátku. Proto k řízení pomocí řidítek používáme slovo kontrařízení a k řízení tělem přenos váhy.

Oba způsoby mají své pro a proti a z toho plynoucí použití. Oba teoreticky fungují už od roztočení kol, prakticky do rychlosti cca 20km/h je přenos váhy nepoužitelný, protože to není citlivý a přesný způsob. To ale neznamená, že se nikdo není schopen v těchto rychlostech motorku řídit, leč smysl takového počínání mi uniká.
Dále do celého pohybu vstupuje moment setrvačnosti kol, laicky čím rychleji jedu, tím větší setrvačnost. Proto ve vysokých rychlostech logicky potřebuješ více síly ke změně směru. Proto samotný přenos váhy je ve vyšších rychlostech jako samostatný prvek téměř nepoužitelný, jakákoli rychlejší změna směru je nemožná, a pokud ano, je to změna nekontrolovalná. Problém není motorku dostat do náklonu, ale určit ten správný a pak v něm vydržet.
Naopak výhoda je ta, že přenos váhy umožňuje jemné korekce náklonu.

Vzhledem k tomu, že na řidítkách jsou i další ovládací prvky a ruce tam stejně všichni máme, tak jako první způsob je lepší natrénovat řízení rukama a až po dobrém zvládnutí pokračovat dále.

Snad ti tohle pomůže pochopit, proč se nás tady většina shoduje na tomto rozdělení názvů a způsobu řízení.
Téma je zamknuto


TOPlist