Motoškola pro začátečníky a pokročilé - díl 3. Jak řídit motorku
Jednou z myšlenek, co Pepa prosazuje, že se motorka neřídí rukama, ale nohama a přenášením váhy.
Až mě ta informace zaskočila. Od takového borce profláklého.
Přitom na záběrech je jasně poznat, že řízení rukama - kontra řízení (protisměrné řízení) dost používá.
Ale asi o tom neví.
A když předvádí řízení přenášením váhy, tak mu to skoro nijak nereaguje.
Naposledy editováno 11.04.2015 19:51:15
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...
Když pojíždím pomalu s motorkou tak kam zatočím, tam to jede - kontra nefunguje.
Zkus si dát na místě třeba levej rejd a rozjeď se. Myslíš že pojedeš doprava?
Máš pravdu v tom, že fyzika musí fungovat vždy, ale nebereš v úvahu, že se mění důležitý podmínky. Totiž že se roztočí kola - síla gyroskopu umí opravdu hodně.
Jak jsem psal ten pokus s rozbrušovačkou. Když ji vypnu, nechám zastavit, tak si s ní můžu v luftě hejbat jak chci a pazoury se mě nekroutí. Ty síly tam při 0 rychlosti prostě nejsou.
(reakce na) Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...
Pep1 píše: Krejza>
Když pojíždím pomalu s motorkou tak kam zatočím, tam to jede - kontra nefunguje.
Zkus si dát na místě třeba levej rejd a rozjeď se. Myslíš že pojedeš doprava?
Ano, doprava.
Pokud budeš stát a držet motorku rovně- kolmo k zemi, zatočíš přední kolo doleva, tak dojde k efektu, co popisuje phobos o kousek výše.
Přední kolo odjede doleva, ale tím hned okamžitě způsobí to podtržení těžiště a to se překlopí doprava.
A moto pojede doprava a to je to kontra řízení.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sršeň - neřídí se rukama, ale nohama a přenášením váhy?!...
Co na tom furt nechápete? Budte si jistí, že takhle to funguje v každé nenulové rychlosti. Dělali jste to tak i na koloběžce, na kole a děláte to tak i na motorce. Prostě v první fázi zatáčení doleva, natočíte řídítka nepatrně doprava (potom většina z vás ani neví), mašina se naklopí na levou stranu a abyste nezbuchli, natočí se řídítka (skoro samy) doleva a udržují mašinu v rovnováze odstředivé a gravitační síly, po celou dobu zatáčení.
Dokonce i kdybyste se rozjeli z nulové rychlosti se zatočenými řídítky a zároveň se nenaklonili do zatáčky už při rozjezdu, lehli byste asi po 30cm jízdy na jinou stranu, než jste chtěli jet.
Komu to ještě není jasný tak tady 1:30 zpomaleně.
Samej krutopřísnej bajkr tady, ale teorie nula. To platí i o Sršáňovi.