globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyndání chobotu z airboxu u Firestorma
1.4.2015 v 09:13
U minulé VFR 750 bylo doporučováno vyndat nasávací náústek (chobot) z hrdla airboxu a skutečně pak mašina o něco lépe zněla a snad i jela (placebo?), spotřeba ani chod motoru se přitom nezměnily. Viz téma zde: http://www.motorkari.cz/tema/?t=77118

Koukal jsem, že u VTR F je u vchodu do airboxu něco podobného. Zkoušel to někdo z vás odstranit? Budu měnit svíce a filtr, tak bych to vzal při jednom... U VFR přitom nebyl ani po tom problém s vířícím vzduchem, neboť i tak je tam před airboxem taková gumová zástěrka, ale zda je i u Firestorma, netuším.

Vyndání chobotu z airboxu u Firestorma

1.4.2015 v 09:20 | Nahoru | #1
U většiny moto bez Ram Air je to fungující jako hluková restrikce u dalších je to zas kvůli víření a usměrnění luftu, aby funěl tam kam má v dostatečném množství, u nějakých moto je to osvědčená jednoduchá úprava co trochu pomůže výkonu. Prostě u některých vyjmutí funguje a u některých ne... Někdy se musí i obohatit směs kvůli většímu množství přiváděného luftu...

e: Kdyžtak se zeptej Steva, ten má FireStormy zmáklý

Naposledy editováno 01.04.2015 09:23:36

Vyndání chobotu z airboxu u Firestorma

1.4.2015 v 09:59 | Nahoru | #2
OK, díky, pěkně jsi to popsal. U VFR to bylo právě spíš jako restriktor hluku nez usměrňovač (kvůli tomu tam je i ta gumová (nebo snad možná plastová?) záclonka), víc to pak bučelo a hučelo při ubrání plynu a trošičku to tak nahradilo laďák. Dávat jiný trysky apod. bych právě kvůli tomu nechtěl, ale zvuku bych rád trochu pomohl, s origo laufama je to fakt trochu udušený. Větší výkon s mejma 60 kg fakt nepotřebuju :)

Počkám, jestli se tu Stev objeví a pokud ne, tak mu napíšu SZ...

1 reakcí na tento příspěvek Vyndání chobotu z airboxu u Firestorma

1.4.2015 v 12:48 | Nahoru | #3
nedělej to, ničemu nepomůžeš

e: jestli chceš lehce experimentovat s airboxem, můžeš zkusit vyndat přepážku co je přišroubovaná k víku a uříznout přepážku na filtru, ale i tady si nejsem jistej a existujou různý názory. Roky jsem tak jezdil a teď zkusím origo konfiguraci. Nicméně tam kdysi byl pocit zlepšení a určitě ne zhoršení.

Naposledy editováno 01.04.2015 12:52:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyndání chobotu z airboxu u Firestorma

1.4.2015 v 13:15 | Nahoru | #4

Stev píše: nedělej to, ničemu nepomůžeš


Ani zvuku při zaklapnutí plynu jako na tý VFR? :) Jinak přepážku asi řezat nebudu, mám rád reverzibilní řešení. ;) Radši jsem koupil origo filtr (Meiwa) za cenu aftermarketu a očekávám o chlup lepší průtočnost vzduchu než s tím Hilflem, který tam nejspíš je teď (přijde mi to takový lehce zadušený, hlavně kolem 3-3,5 tisíc).

(reakce na) Vyndání chobotu z airboxu u Firestorma

1.4.2015 v 13:23 | Nahoru | #5
Mr.Dan> řezal bys jen na filtru kterej se mění, tahle úprava není destruktivní. Zvuku by odstranění chobotu asi nepomohlo, ale určitě to pak jede hůř. Obecně airbox vtr1000f v sobě žádný restrikce nemá, i ta přepážka co jsem odendal možná spíš pomáhá.

Jestli chceš vylepšit zvuk, tak se daj otevřít sériový vejfuky a pak to má zvuk pěknej. Když pohledáš vtr bafflectomy tak uvidíš jak. Já to nikdy nedělal protože origo vejfuky jsou těžký, výměnou za laďáky ušetříš zhruba 5 kilo. Ale kdyby mi nešlo o hmotnost tak je otevřu. Pokud by ti bylo líto ničit origo výfuky, tak se podívej kolik jich na inzerci seženeš, a naopak jak bídná je už dneska nabídka homologovanejch laďáků.

Jinak jestli chceš řešit pocit z motoru, tak na airbox zatím nesahej a řeš to nastavením karburátorů. Jsem si jistej že s papírákem to jede dobře, Hiflo jsem taky párkrát měl.

1 reakcí na tento příspěvek Vyndání chobotu z airboxu u Firestorma

1.4.2015 v 13:36 | Nahoru | #6
Dobrá, díky za vyčerpávající vysvětlení, tak trochu jsi mi potvrdil, co jsem si myslel. Na chobot teda šahat nebudu, na filtru to pokoumu a rozmyslim.

Že jsou origo laufy těžký jako prase, jsem už slyšel, holt stainless Danielle Steel.:) Nějakou takovou úpravu jsem viděl pro změnu zase u VFR, jeden z toho byl dokonce vyloženě zkrácenej o jednu přepážku. Máš pravdu, že origo vejfuků je v inzerci spousta a "kupodivu" vždycky jen jeden.:D Jinak se ale těhlech úprav obecně děsím, často to jen zvedne spotřebu a rozhází křivku krouťáku, hlavně pokud to dělá někdo, kdo tomu nerozumí (třeba já).

Spíš si ale myslim, že první, co budu řešit, bude nastavení stock podvozku, neboť při koupi to bylo dost rozhozený. Jede to totiž víc než dostatečně a přitom spotřeba byla při jízdě od prodávající víc než slušná, ale v zatáčkách jsem si připadal lehce nejistě. Až pak doma jsem zjistil, že přední vidle byly utažený úplně na max. (předpětí a útlum téměř taky), zatímco zadní pružina byla/je na default. už se těším na víkend a další jízdu, tentokrát s default setupem, se kterym pode mnou má ex-VFR fungovala nejlíp (jistota a přitom žádný odskakování apod.).

(reakce na) Vyndání chobotu z airboxu u Firestorma

1.4.2015 v 13:44 | Nahoru | #7
Mr.Dan> na 60 kilo jsou přední vidle ještě docela v pohodě, ale užil bys měkčí zadní pružinu, ta je v sérii dost tvrdá Jinak to rozhození naladění s jiným výfukem je v pohodě řešitelný, naopak se dá ještě trošku vylepšit oproti továrnímu nastavení. Uvidíš časem.

Vyndání chobotu z airboxu u Firestorma

1.4.2015 v 15:15 | Nahoru | #8
Jojo, zadek je tvrdej už teď, to máš recht. Ale je tam ještě jedna měkčí pozice, tak uvidíme, jak to bude fungovat s tou vidlí a kdyžtak to přehodim na SOFT.. ;) A motor zatím nechám, jak je, zatím mi to bohatě stačí. ;) Každopádně moc díky za konzultaci!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
VTR 1000F asi přeskočil rozvoďák [1, 2, 3] Honda VTR 1000F Firestorm djbell 79 19.6.2024 v 15:47 djbell
Hledám zkušenosti od starších Honda VTR 1000F Firestorm Forgys69 23 19.6.2024 v 11:49 Stev
První jarní vyjížďka 2024 [1, 2] Honda VTR 1000F Firestorm Metzeler Metzeler Roadtec ... AlbiVTR 32 6.4.2024 v 08:26 Krovak
montáž uni tachometru Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 8 25.9.2023 v 08:00 krokoš
tacho Honda VTR Honda VTR 1000F Firestorm ujec76 0 10.8.2023 v 09:20 ujec76


TOPlist