Téma: turbulence ZA plexi
HONDA NSS 300 - FORZA
Na skutru mam v rámci akce prodejce Honda travel sada instalované cestovní vyšší plexi. Při rychlosti nad 90 km začnou poměrně nepříjemné turbulence, které proudí kolem plexi doslova rozvibrovávat hlavu v helmě. Je to , použiji li srovnání, jako by ze strany lehce bušili dva lidi pěstmi , nebo jako bych měl přiloženou hlavu k vybrující pračce. Při zvýšení rychlosti ke 100km se vybrace znásobí a při 110 je vybrace již tak silná, že již nevidím ostře, nebot to s hlavou tak lomcuje, že už jde zrak šejdrem. Rychleji se z důvodu bezpečnosti jet už nedá. Nemáte někdo poznatky od jiných kupců, kteří tento skutr koupili? Nějaké tipy, zkušenosti? Předpokládal jsem, že Honda má toto vychytané v aerodynamickém tunelu. Děkuji RoHor

Více na: http://www.motorkari.cz/poslat-clanek/
Copyright © Motorkari.cz

turbulence ZA plexi

Skvělá odpověď, děkuji! 23.3.2015 v 12:35 | Nahoru | #1
aerodynamika záleží na více věcech, nejen na plexi. od tvé výšky, přes posez, tvar přilby, ...

kdysi jsem měnil origo plexi na h9, protože jsem měl podobné zážitky s batůžkem nad 130...bez batůžku, nebo s předchozím batůžkem to nedělalo

jinak - turbulence v 90 km/h mi připadají k neuvěření. na motorkách, od naháčů přes choppery, skůtry po endura jsem turbulence pod 110 nezažil, ve 130 začínaly být znatelné a dlouhodobě (třeba hodinu v kuse na dálnici) nepříjemné

1 reakcí na tento příspěvek turbulence ZA plexi

23.3.2015 v 13:30 | Nahoru | #2
Čeština je nejkrásnější jazyk na světě: V 90-ce to nepříjemně vibruje, ale od 100-ky už to tvrdě vybruje že se na tom nedá jet....
Ve větrným tunelu by to v Hondě vychytali - jenže pro konkrétního člověka s konkrétní přilbou. Prostě máš smůlu, že tvá výška a tvar přilby zrovna tohle dělá, někdo nižší, i vyšší nebo s jiným škopkem nemusí mít žádný problémy. Jedině zkusit zalaborovat s nějakým deflektorem na horní okraj pléga, někdy stačí na vyřešení problému fakt málo. I s nižším plégem by na tebe sice trochu víc foukalo, ale jiný problémy bys mít nemusel.

(reakce na) turbulence ZA plexi

23.3.2015 v 14:27 | Nahoru | #3
charlie.vtx1800>
Něco na tom asi bude.

turbulence ZA plexi

23.3.2015 v 15:02 | Nahoru | #4
Mám podobnú skúsenosť na Yamaha X-max 400; od 80-90km/h turbulencie, vymizli nad 120; vyriešilo sa to skoro dokonale inštaláciou deflektoru (kúpil som od MRA nastaviteľný), trocha lavírovania so sklonom a polohou a všetko OK. Inak plexi mám pôvodné, nie turistické (r.2014)

turbulence ZA plexi

24.3.2015 v 07:46 | Nahoru | #5
Nemám zkušenost, ale nevíte jeslti se dá osadit jiné plexi? Mám obavy aby pasovaly otvory pro šrouby.

turbulence ZA plexi

24.3.2015 v 11:13 | Nahoru | #6
Zkusil bych ten štelovací deflektor, existujou i na klipsny, tam se vrtat nemusí. Je to ale docela ranec za kousíček plexi s plastovejma kloubkama.
Buď ti to mlátí hlavou, protože ji máš ve větrným pytli za plexi, nebo ti to pere vzduch přímo na helmu - zkus za jízdy rukou za horní hranou plexi "nahmatat" tok vzduchu a kudy se dostává za tebe. Pak zjistíš jestli je třeba plexi zvýšit (deflektorem), nebo snížit.

turbulence ZA plexi

25.3.2015 v 10:31 | Nahoru | #7
A nemas na motorce topcase? Ten je taky docela castou pricinou. Ja jsem po mnoha zkousenich zjistil, ze cim je plexi vyssi, tim jsou zpravidla vetsi turbulence. Treba na SilverWingu jsem mel nejvesti dostupny plexi a bylo to hnus. Musel jsem se skrcit, jinak bych nevydrzel na tom jet ani 50 kilaku. Deflektor opravdu pomaha, mel jsem ho na TDMku a byl super.

1 reakcí na tento příspěvek turbulence ZA plexi

25.3.2015 v 13:24 | Nahoru | #8
Jestli to de, zkus jiný sklon štítu. Víc ho sklonit.

(reakce na) turbulence ZA plexi

25.3.2015 v 19:41 | Nahoru | #9
Zdenalbenal>
Sklonit nejde, je to na šroubech. Ale montáž deflektoru to asi vyřeší

turbulence ZA plexi

25.3.2015 v 20:15 | Nahoru | #10
Nevím, jak je to konkrétně přimontované, ale pokud je pár šroubů dole a pár nahoře, pod ty spodní se dá podložka a je sklon změněný...
Jestli by to mohlo splnit účel se někdy dá zjistit tak, že se posuneš dopředu blíž pleštištítu...páč ten vzduchový pytel se tvoří dál za štítem.
Co způsobí změna sklonu vyzkoušíš vystrčením ruky z okna jedoucího auta, uvidíš, že krom odporu se mění i hluk. To je ta turbulence.
Spojlerem se obvykle léčí špatmé obtékání horní části štítu...
Jestli by pomohl spojler se dá též zjistit pokusem s tvrdým papírem a nebo plastem.
Není nic jednoduššího, než utratit spoustu peněz a až pak přijít na to, že tudy cesta nevede.

Naposledy editováno 25.03.2015 20:16:43

turbulence ZA plexi

25.3.2015 v 20:52 | Nahoru | #11
Ahoj mám na prodej jeden kus deflektor na plexi,kdybys mněl zájem tak za 1000,- je Tvůj. Dal jsem za něj 1500,- a mněl jsem ho namontovaný jednu sezonu.Je na nasazení na plexi a jen dotažení na imbus. Můj mobil -607165121 Ahoj Pirana

turbulence ZA plexi

16.4.2015 v 09:34 | Nahoru | #12
Každopádně jsem to nehodlal nechat „ležet“ a testoval jsem formou nalepeného deflektoru z měkkého hliníkového plechu na plexi pomocí oboustranné pásky a stříbrné pásky OBI. Efekt se dostavil a tak jsem po průzkumu trhu volil nakonec polského výrobce. Ten jednak nabídl nejnižší cenu a zárveň nejlepší variabilitu nastavení deflektoru s upevněním bez vrtání.
Takže po cca 10 dnech od objednávky, vybalil jsem deflektor z Polska (DARKOJAK) , sice trochu forově zabaleno, na to že to cestuje takovej kus, drobet potrhaný obal, zabaleno v jednovrstvé v bublince, ale nepoškozený. Namontoval, vyzkoušel. Na fotkách je vidět snad vše.
ZKUŠENOST: funguje to. Do 100km/h klid bez turbulencí. Na test do 130km nebyl zatím prostor.




Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vibrující plexi Honda Forza 300 Forza300 2 7.9.2019 v 12:21 Forza300
forza 300 vs X-MAX 300 [1, 2] Honda Forza 300, Yamaha X-max 300 gearus 35 28.6.2019 v 06:38 Michal_SV650
Větší skůtr na dojíždění do práce... Aprilia SR Max 300, Honda Forza 300, Yamaha X-max 40... Steve89 16 31.1.2019 v 11:49 CRF1000
honda forza 300,rok 2018 nebo Kymco... Honda Forza 300 Dark2 10 26.6.2018 v 09:24 JoskaH

TOPlist