Téma: Co je s baterkou?? Poraďte !!!
11.3.2015 v 16:19
Zdaaaar... V Bandasce mám cca 2-3 roky starou baterku zn. YUSA. Teď jsem jí dal na nabíječku z LIDLU. Detekuje jí to jako 6v nabíjí pár minut a pak se nabíječka vypne.... Na baterku připojím žárovku ta svítí tak minutu a pak zhasne... Poraďte prosím co je s baterkou? Je už jako v řiti? po cca 3 sezónách? Nebo je v řiti nabíječka? Předesílám, že před zazimováním jsem normálně jezdil startoval atd. Zazimoval jsem někdy koncem října... Díky za rady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!

15.3.2015 v 08:42 | Nahoru | #1
J.M.K.> zde píšou trochu jinak, teda jestli se jedná o totéž.
http://www.battex.in...rech/pulzni-nabijeni
"Tam, kde se při nabíjení používá tak zvaného „vybíjecí protipulzu“, který ale neslouží k měření stavu akumulátoru, se musí konstatovat, že nabíjení je pro akumulátory vyloženě škodlivé. Při této metodě prochází akumulátorem zbytečně elektrická energie, která se přeměňuje v energii tepelnou a zahřívání akumulátoru zkracuje jeho životnost a vlastně i schopnost nabít se na plnou kapacitu."

(reakce na) Co je s baterkou?? Poraďte !!!

15.3.2015 v 12:10 | Nahoru | #2
Vladimir> Tam je to dost vytržené z kontextu, nemám čas číst to do detailu celé, ale tam se zřejmě baví o NiCd/NiMH článcích a u těch je zpětný puls opravdu bezvýznamný. Ale u olověného akumulátoru je reverzační nabíjení skutečně užitečné, i když ne nezbytné. Zejména při regeneraci sulfatovaného akumulátoru je dobré jej použít a navíc použít i nižší proudy (třeba pro 55Ah baterku použít nabíjecí proud kolem 1A a paralelní odpor/žárovku volit tak, aby zpětný proud byl cca 100mA. Ovšem je-li baterka vybita těžce "do mrtva", kdy má i vysoký vnitřní odpor, je možné (a leckdy i nutné) použít 24V nabíječku, než se baterka "prorazí". Je třeba ovšem ji hlídat a včas napětí snížit. Osobně jsem takto oživil baterku v autě, co několik dnů stálo se zapnutými světly a ještě několik let sloužila. Stejně tak Yuasu YB-10 v GS500, která (z důvodu dlouhodobé těžké nemoci) stála 1 3/4 roku. U té trvalo oživovaní (s Optimate III) týden, než byla schopna otočit motorem. Pak po několika dalších cyklech už startovala normálně a i po dvouměsíční odstávce nastartovala motor jedna báseň. Ovšem byla to baterka předtím nová, před tou nečekanou dlouhodobou odstávkou ježděná necelého půl roku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... Banditak650 14 24.4.2024 v 15:53 Banditak650
Jakou baterku do bandita? [1, 2] Suzuki GSF 600S Bandit kotvista 32 14.3.2024 v 21:26 Pedl
Spojka Suzuki GSF 600S Bandit miksenzo 7 10.3.2024 v 12:18 papiboy
Hledám servis Suzuki GSF 600S Bandit HkX129 4 7.2.2024 v 09:29 Hydropes
Karburátor čím začít Suzuki GSF 600S Bandit kutilferda 22 4.2.2024 v 22:20 kutilferda


TOPlist