3 reakcí na tento příspěvek Co je s baterkou?? Poraďte !!!
jarolim> Tak koukni do návodu tam by to mělo určitě být, ale většina novejch nabíječek už umí nabíjet gelovky takže asi by neměl být v tom problém.
Trochu teorie! Olověná baterie 12V má 6 článků, každý má klidové napětí 2.12V t.j. celkem 12.72V při teplotě 25°C. Vzhledem k tomu, že baterie do motky bývá skoro vždy VRLA tedy AGM(elektrolyt absorbovaný ve sklovláknitém separátoru) nebo Gel -( kyselina ve směsi s oxidem křemičitým vytvoří gel)nemá šroubovací zátky, nesmí se otvírat, pro svoji správnou činnost potřebuje určitý přetlak tedy Ventilem Rizena olověná kyselinová. Není rozhodující nabíjecí proud, ale napětí při nabíjení.
U VRLA baterií nemá napětí překračovat hodnotu 2.45 V/článek - tedy 14.7V. Jinak se vyvíjí při plynování tolik vodíku a kyslíku, že nemůže proběhnout proces slučování vodíku s kyslíkem zpět na vodu dodtatečně rychle a dojde k zvýšení tlaku a vystřelení zátek, u gelových taky vytvoření vrstvy bublin plynu u povrchu elektrody. Gelovka je tím pádem po smrti! AGM lze zkontrolovat, pomocí kapátka doplnit destilovanou vodu tak aby nebyla volně tekutá - 10 - 20 kapek na článek, zarazit zátky zpět a připojit k správnému nabiječi. Ja používám stabilizovaný zdroj, nastavím 0,5A a napětí 14.4 a ať to dělá co umí!
Samovybíjení je u těchto druhů baterií asi3% za měsíc při teplotě 25°C. Takže trvalé dobíjení není nutné! Pouze u baterií s tekutým elektrolytem můžou být použity elektrody PbSb - Olovo Antimon, tam je samovybíjení až 1% za 24 hodin při teplotě 25°C. Pokud je na takové baterii napsáno calcium technology, nebo Ca/Ca tak je samovybíjení jak u AGM a Gel. Pokud došlo k vybití baterie, možno použít metodu kterou si uvedl. Lídlovka nabíjí do 14.4V pak vypne a čeká na pokles napětí na určitou hodnotu. Pak zase nabíjí do 14,4V a furt dokola. Po týdnu by doporučoval zkusit jak funguje, světla, startér - zátěž! Pokud se chytla, znovu připojit, nebo začít jezdit. Pokud klesá moc napětí a není schopna ani po týdnu, no asi bude nová! Jinak po nastartování do baterie teče takový proud z generátoru, jaký je schopna baterie odebrat při napětí 14.4 - 14.7 V. Při startu je záběrový proud asi 300 A a při protáčení motorem asi 100A. Po startu běžně teče do baterie i 20 A než stoupne napětí na uvedenou hodnotu, pak se proud snižuje. Pokud chceš něco podrobněji, tak si řekni!
Grandpa
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... | Banditak650 | 14 | 24.4.2024 v 15:53 Banditak650 |
Jakou baterku do bandita? [1, 2] Suzuki GSF 600S Bandit | kotvista | 32 | 14.3.2024 v 21:26 Pedl |
Spojka Suzuki GSF 600S Bandit | miksenzo | 7 | 10.3.2024 v 12:18 papiboy |
Hledám servis Suzuki GSF 600S Bandit | HkX129 | 4 | 7.2.2024 v 09:29 Hydropes |
Karburátor čím začít Suzuki GSF 600S Bandit | kutilferda | 22 | 4.2.2024 v 22:20 kutilferda |