globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?
 
11.3.2015 v 13:51
Zdravím,

hlodá mě myšlenka, že bych si nechal přestavět nějakého kafáče. Mám jasnou představu o tom, jak by ta motorka vypadala.



Leč přiznávám, rejže

Ale co mě zajímá, jak je to s STK jsem všude četl spoustu, STK si zařídím případně po známosti, tak to bych problém neviděl.

Ale dejme tomu, že se připletu se do nehody. Mám obavy z toho, aby pak nepřijel soudní znalec a uznal ten motocykl, že nesedí dle originálu a pojišťovna by mi pak nedala ani korunu. Nebo nedej bože, můžu i nehodu zavinit já a mám obavy, že i přes to, že motka STK mít bude, mohl by to být velký problém.

Pokud tedy budu mít homologované blinkry, světlo, pneu dle rozměrů, můžu být v klidu nebo i tak může být problém třeba - s upraveným zadkem motorky, jiné říditka, v jiné poloze..?

Pokud by měl někdo nějakou reálnou zkušenost, mnohokrát díky.
Předchozí
1 2
Následující

Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

11.3.2015 v 15:41 | Nahoru | #1
Já jenom, že mě to taky zajimá

Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

11.3.2015 v 15:45 | Nahoru | #2
Jahvenok: tak budeme doufat, že se ozve někdo znalý kdyby to byl problém při případné nehodě, asi bych to neriskoval a musel bych se spokojit s koupi Guzzi V7 racer

Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

11.3.2015 v 16:38 | Nahoru | #3
Já jenom, že mě to taky zajimá

Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

11.3.2015 v 18:41 | Nahoru | #4
Já jenom, že mě to taky zajimá

Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

11.3.2015 v 19:13 | Nahoru | #5
Ahoj. Zkus napsat kamarádovi (STEVE 1963) - postavil hodně podobné CAFÉ a teď na výstavě se s ním umístil na krásném 4. místě

Mrkni na jeho profil - má tam fotky - ale dneska vypadá už trošku jinak (jiný lak, 4výfuky a ještě nějaká drobnost..)

Naposledy editováno 11.03.2015 19:16:57

Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

11.3.2015 v 19:29 | Nahoru | #6
Tak jsem našel i foto z výstavy

http://paura19.rajce...#20150305_172234.jpg
http://paura19.rajce...#20150305_172159.jpg
http://paura19.rajce...#20150305_172116.jpg

a ten SCRAMBLER (žlutobílá nádrž) je taky jeho práce....

Naposledy editováno 11.03.2015 19:31:09

Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

11.3.2015 v 20:17 | Nahoru | #7
parezi: Ahoj, díky za příspěvek! Ten scrambler je i na prodej, že?. Moc hezká práce
Zkusím se mu ozvat a požádat ho, jestli by nám tady nenapsal více ze svých zkušeností ohledně těch karambolů a stk

Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

11.3.2015 v 20:24 | Nahoru | #8
Ja myslim ze je to lehce v punku - kdyz to rozmlatis tak cekas jestli se v tom nekdo bude vrtat a v nejhorsim bojujes s byrokratem...
Obvykle se to stavi ze starejch krapu a malokterej policajt/likvidator pozna co na motorce z roku 76 je origo a co ne...

Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

11.3.2015 v 20:26 | Nahoru | #9
Jo tak tuhle Hondu jsi měl na mysli. No to je přesně podle mého gusta akorát že Steve tady zřejmě moc nechodí, naposledy byl online více než před měsícem
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=67097

Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

11.3.2015 v 20:30 | Nahoru | #10
assassin: asi jo, asi to většina lidí neřeší, ale myšlenka že někoho srazím a na podobného likvidátora byrokrata narazím mě nutí o tom minimálně přemýšlet, jestli se do přestavby pouštět.

Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

12.3.2015 v 09:09 | Nahoru | #11
Ahoj pokud dojde na nehodu řeší to likvidátor od pojišťovny, doporučuju mít hlavně v cajku následující : rozměr gum dle T.P., nesjeté gumy, homologované veškeré osvětlení, SPZ v ose ( nemít jí na boku, celkem po tom v poslední době jdou ) a dobrý je vyhnout se úprávám které už od pohledu nemůžou být z výroby a pozná to i laik ( např. zadní bobík udělán z kusu válce apod. ) je to sice to co dělá radikální úpravy, úpravami ale dobrý je to tak na výstavu. A hlavně zvolit správný typ mašiny k úpravě, upravit třeba JAWU 350 a tvrdit že to tak je z výroby ti nejspíš neprojde. Ideální jsou právě zahraniční značky před rokem 90.

1 reakcí na tento příspěvek Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

13.3.2015 v 01:27 | Nahoru | #12
shwinn: no, já bych měl v plánu rozhodně homologované všechno osvětlení, kola dle tp, to je snad jasné. Když tatík boural na RR, tak přijel likvidátor a jediné na co mrkal byly právě rozměry kol. Ale je fakt, že ze zbytku motky toho moc nezbylo. SPZ budu mít taky tak jak má být. Zkrátka v tom video to černé CB je přesně má představa.

Problém vidím v níže položených řidítkách . Aby pak nějaký likvidátor neargumentoval při nehodě třeba tím, že zásadně to změnilo vlastnosti motocyklu.

Fakt nevím, jsem ten typ člověka, co všechno raději desetkrát ověří a musí mít jistotu. Co takhle kdybych se šel optat přímo na pojišťovnu a zjistit více nebo se třeba pokusit spojit s nějakým likvidátorem(přes pojištovnu), ti snad budou vědět více ne když se tím živí?

Ale z myšlenky, že motorku bude očumovat nějaký byrokrat a snažit se vyvléct z placení pojistné události, to mě dost odrazuje

Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

13.3.2015 v 15:05 | Nahoru | #13
Výška řídítek asi nebude u takle staré moto v T.P. a i kdyby byla tohle je většinou vůbec nezajímá přinejhorším tam před jeho příjezdem dáš originály nebo povolíš v brýlích a vytáhneš do požadované výšky a pokud dojde k větší nehodě řídítka se většinou zkroutí. Ale z řidítek bych strach neměl, spíš mysli na to jak nebourat.

Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

13.3.2015 v 15:41 | Nahoru | #14
JInak technici pojišťoven co jezdí prohlížet motorky po nehodě nejsou většinou žádný trubky a motorkám rozumí.
A když mu tam něco nesedí,nebo si není jistej, není pro něho problém nechat vypracovat Znalecký posudek.
V současné době to ještě není až tak hustý, většinou jim stačí když to má platnou STK a předepsaný gumy, ale obávám se, že bude čím dál hůř.
Jezdit na přestavbě v dnešním provozu je docela adrenalin

Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

13.3.2015 v 20:59 | Nahoru | #15
schwinn: to jo, to povytažení po nehodě mě taky napadlo. Samozřejmě jezdit budu abych neboural, ale co ty víš. někdo mi vletí pod kola a je průser

Darmah: přesně tak, oni to asi fakt žádné trubky nebudou a vždyť, jejich cílem je v téhle hnusné době právě najít něco na té motorce, aby se pojišťovna vyhnula placení...neříkám, že tomu tak je vždycky. Hele a mrkni prosím na tu hondu co jsem dal nahoře. Myslíš, že se vůbec dá hovořit o přestavbě nebo by to bylo podle tebe ok?

Zkrátka, jak říkám, jediné co by podle mého laického názoru mohlo nějak vadit můžou být ty říditka. Zásahy do rámu nebudou žádné, zbytek bude neoriginální, ale vše homologované.

Nebo ještě jedna věc, ročník starší 84 by se dal dostat na veteránské papíry, pomohlo by to něčemu nebo ne?

(reakce na) Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

13.3.2015 v 21:03 | Nahoru | #16
Mar_o-46> Podobný příklad : švára si dal na auto 19" kola, v TP samozřejmě změnu neudělal. STK díky jeho kamarádovi prošel. Při odjezdu naboural a poškozený chtěl samozřejmě náhradu po švárově pojišťovně. Ta z toho však celkem správně chtěla vycouvat, protože jeho vozidlo v době havárie ,,neodpovídalo" popisu v TP. Nakonec ho z toho vysekal právník z DASky, který to u soudu uhrál na neprokázání přímé souvislosti nehody s použitým, byť nesprávným rozměrem kol. Švagrovo pojišťovna škodu musela zaplatit, ale chytla se výroku soudu a nakonec to odskákal ten ,,dobrák" na STK co ho nechal projít. Ten musel zacálovat nejen tu škodu ale i veškeré soudní výlohy, zaměstnavatel, který z toho měl taky průser a byl též pokutování ho vyhodil a tu pokutu po něm vymáhá teď taky. No, bylo to nechutný a ten jeho kamarád je úplně v pr.....

Naposledy editováno 13.03.2015 21:19:35

1 reakcí na tento příspěvek Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

13.3.2015 v 21:38 | Nahoru | #17
Kočí72: no ty voe...to je moc nepěkný příklad ale na druhou stranu, rozměry kol kontrolují jako první věc, kolik musel nakonec ten chudák z STK hradit? Právě toho se děsím, že bych se dostal do stejné situace a musel hradit statisícové pokuty za to, že mám motorku trošku přeplácanou. Moc díky za příspěvek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

14.3.2015 v 07:50 | Nahoru | #18
Mar_o-46> Tak škoda na obou vozidlech byla asi 50k, nicméně ten ,,chudák" musí zacvakat +- 400k (200k pokuta zaměstnavatel, 30k škoda na tom druhém vozidle a zbytek soudní výlohy ) Švárovi jsem říkal, že to má zaplatit ze svýho ( mimochodem od té doby se sním nestýkám) ale je to ču.... a radši do toho uvrtal toho technika. Na druhou stranu kdyby se ta nehoda nestala hned po odjezdu z STK tak by tomu technikovi nic nehrozilo, protože on nemůže vědět, jestli druhý den po návštěvě STK neuděláš neschválené úpravy zas. Ale jsem přesvědčený že když nějaké úpravy uděláš a pak k nějaké nehodě dojde tak likvidátor po tobě půjde jak slepice po flusu.A co vím, tak tito jedinci nejsou úplný pitomci a o motorkách toho vědí dost ( navíc když si nejsou jisti tak neváhají kontaktovat soudní znalce). Takže pokud chceš upravovat upravuj, ale zlegalizuj, pro klid tvůj i případných účastníkú nehody. Ale přeju Ti, aby se Ti žádná nestala

Naposledy editováno 14.03.2015 08:04:51

Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

14.3.2015 v 12:02 | Nahoru | #19
Já se zeptám, pokud budu mít na Cafe všude věci co jsou v technicaku zapsaný tak by to mělo být v pohodě. Ostatní věci taky homologovany z jiných motorek, tak by neměl být problém ne?

1 reakcí na tento příspěvek Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

14.3.2015 v 12:24 | Nahoru | #20
Kočí72: díky za info, víceméně to potvrdilo mé obavy. Navíc jsem si říkal, jak je možné, že toho technika usvědčili, když si mohl ty kola vyměnit. Nevím zkrátka, legalizovat přestavbu je zde nemožné, co jsem četl. To by vyšlo celkem draze.

Ale jsem na tom přesně jak georgeCZ, to jsou opravdu v mém případě drobné úpravy, vše homologované, žádné zásahy do rámu, vše dle TP. Ale i tak nevím, jestli to stačí.

Zkusil jsem se dotázat na DAS, kterou jsi výše zmínil. A jinak bych se asi zašel poptat přímo do své pojišťovny. za zeptání nic nedám a možná s trochou štěstí mi dá kontakt na někoho kompetentního. Mám známého z rodiny na STK, ale ten neví skoro nic

(reakce na) Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

14.3.2015 v 12:46 | Nahoru | #21
Mar_o-46> Zkus kontaktovat chlapíky z Brutal chopper cycles ( na www.brutalchopper.wbs.cz najdeš v kontaktech i tel) a popros je o pár rad čeho se při přestavbách vyvarovat a na co dávat obzvlášť pozor co se legislativy týče, popřípadě ať ti dají tipy kde tyto informace získáš. Jsem si jistý že ti pomohou, jsou to takový ,, samorosti" ale bodří lidi.

1 reakcí na tento příspěvek Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

14.3.2015 v 12:50 | Nahoru | #22
Kočí72: mnohokrát děkuji, určitě jim napíšu!

Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

14.3.2015 v 13:24 | Nahoru | #23
Mrkni sem: www.cafe-racer.cz

(reakce na) Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

14.3.2015 v 13:31 | Nahoru | #24
Mar_o-46> tak jestli budeš tak hodnej, docela rád bych získal o tom nějaké informace. Když tak to můžeme potom probrat po PM.
Jirka

Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

14.3.2015 v 14:07 | Nahoru | #25
Jak pise Darmah - koukni na www.cafe-racer.cz...tam najdes odpovedi ktere hledas...

Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

14.3.2015 v 17:29 | Nahoru | #26
Pokud to chceš echt legálně tak se zeptej na Dekře měli by schvalovat úpravy na vozidlech do TP a nebo nejlepší varianta přihlásit to v Německu nebo ještě líp v Holandsku. Tam na úpravy mají úplně jiný metr.

Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

14.3.2015 v 18:52 | Nahoru | #27
Já bych se po zkušenostech na jakýkoliv radikálnější úpravy vykaslal. Stačilo ni dělat stk na tom Viragu, co mam na profilu. Nikdo mi ji nechtěl dát a nakonec jsem to prodal doslova za pár tisíc, protože to takhle nikdo někdo za normální cenu nechtěl.

1 reakcí na tento příspěvek Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

14.3.2015 v 21:30 | Nahoru | #28
Nic proti,
ale Kočí 72 mi přijde jako pohádkář No. 1. V jednom z témat píše, že v likvidacích dělá 20 let, teď zase, že vlastně jen zná lidi, vypráví tady příběh jak z filmu, atd.

(reakce na) Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

15.3.2015 v 07:09 | Nahoru | #29
MichalR66> Lidé,kteří pracují na ,, likvidaci pojistných událostí motorových vozidel" opravdu jenom znám, a v likvidacích pracuji 21 let též. Mojí specializací je ale průmyslová vzduchotechnika a klimatizace ( od klimatizování kancelářských prostor až po odsávání a filtraci vzduchu u svařovacích robotů) . Přesto postupy při zkoumání nároku výplaty pojistného při pojistné události se řídí základnímy procesy, které jsou stejné,ať se jedná o majetek, lidi nebo technologie. Příklady problémů s likvidací z jiných ,,oborů" dost často slýchávám při seminářích a školeních a samozřejmě s kolegy také občas poklábosíme. Tolik na vysvětlenou

Naposledy editováno 15.03.2015 07:10:49

(reakce na) Cafe racer - jak by to bylo při případné nehodě?

15.3.2015 v 16:54 | Nahoru | #30

Kočí72 píše: Mar_o-46> Tak škoda na obou vozidlech byla asi 50k, nicméně ten ,,chudák" musí zacvakat +- 400k (200k pokuta zaměstnavatel, 30k škoda na tom druhém vozidle a zbytek soudní výlohy ) Švárovi jsem říkal, že to má zaplatit ze svýho ( mimochodem od té doby se sním nestýkám) ale je to ču.... a radši do toho uvrtal toho technika. Na druhou stranu kdyby se ta nehoda nestala hned po odjezdu z STK tak by tomu technikovi nic nehrozilo, protože on nemůže vědět, jestli druhý den po návštěvě STK neuděláš neschválené úpravy zas. Ale jsem přesvědčený že když nějaké úpravy uděláš a pak k nějaké nehodě dojde tak likvidátor po tobě půjde jak slepice po flusu.A co vím, tak tito jedinci nejsou úplný pitomci a o motorkách toho vědí dost ( navíc když si nejsou jisti tak neváhají kontaktovat soudní znalce). Takže pokud chceš upravovat upravuj, ale zlegalizuj, pro klid tvůj i případných účastníkú nehody. Ale přeju Ti, aby se Ti žádná nestala


Já ti nevím, moc tomu nerozumím, ale zaměstnavatel ti může dát k úhradě max. 5ti násobek měsíčního platu. Takže buď tam na technické mají dost nadstandardní platy, nebo někdo lže.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist