Jde o to, že potřebuji startovat motor 1,6 litru čtyřválec 16 V (v letadle, motor z auta) malou a lehkou baterkou.
VARTA 12 V 14 Ah mi vydrží vždy jen 3 roky - staré provedení mělo CCA 140 A, druhá baterka (novější) uváděla 190 Ah, ale jak známo, papír snese vše :)
Nevadila by mi AGM, ale cenový rozdíl už pak není tak velký a váha mnohem menší, tj. klidně už bych šel i do lithia, jenže: regulátor na altíku je automobilový, tj. bez omezení výstupního proudu. Altík je nejmenší ze Swiftu, tj. dá cca. 40 A. Bouchne ta lithiovka?
mozna blbe ctu, ale myslim ze neobsahuje zadnou elektroniku na ochranu pred prebitim/vybitim - ty obvykle mivaj mensi start proudy, kdyz maj v sobe ele...
jo a nabijeci proud by mela zkousnout cca 10C coz pri tom olovenym ekvivalentu bude kapacita zhruba 4,5Ah = 10C=45A takze no problem...
Naposledy editováno 10.03.2015 19:47:00
Takže články nepájet, koupit hotovou věc, třeba tuhle od téměř souseda?
Ja pouzivam tohle:
www.ebay.com/itm/8-cell-A123-motorcycle-start-battery-13-2v4-6ah-12v-new-/200908348213
1 reakcí na tento příspěvek AKU 12 V 14 Ah - nahradit klasikou, AGM nebo lifepo?
1 reakcí na tento příspěvek AKU 12 V 14 Ah - nahradit klasikou, AGM nebo lifepo?
rrss píše: No tak to nevím... pájet určitě ne. To na odkazu je mnohem levnější a je to fkarbonu .)
Ta v odkazu je za 3300ne? Ta sbodovana ve smrstovacce z ebay je za 2300 - rozdil litr. Jak rikam uz to neni moc a spis doporucuju koupit neco na co je zaruka - ikdyz jeji pripadne vyrizovani bude sporne...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) AKU 12 V 14 Ah - nahradit klasikou, AGM nebo lifepo?
baterkář píše: Stejný problém řeší soutěžní jezdci rally. Při použití lithiových baterií jim brzy odcházely alternátory. Problém je totiž v tom, že pokud je lithiová baterie nabitá, chová se v systému tak, jako by tam nebyla a alternátor se odpálí. Podstatně lepší řešení je použití AGM baterie.
Celkem zvlastni - prece to auto ma stale nejakej odber, tak altik neco dava tak ci tak, na jakejch autech to bylo? Ja mam life baterku pripravenou do bawa, ale zatim tam nevrcela ... V motorkach v poho uz nekolik let, ale tam je jinej typ regulace..
proto pak nekteri vyrobci prodavaj ty life baterky jako 10-12Ah ale ve skutecnosti jsou to 4,6Ah baterky....
ale jak rikam, to je spis info pro nekoho co se o to zajima, sam lidem co chtej tu samodomo doporucuju spis profi vyrobek - pokud vylozene nutne nepotrebuji usetrit tu tisicovku... kdyz jsem je zacinal delat byl proti profi co sem par lidi tahalo rozdil kolem 3tis a to to vyznam melo...
Naposledy editováno 11.03.2015 10:12:32