V lete budem kupovat novu prilbu a zaujimalo by ma aky mate nazor na hi-viz varianty? Staci nosit reflexnu vestu alebo je lepsie investovat aj do takejto prilby? Osobne mi to pride uz trochu moc ale som za bezpecnost nadovsetko.
Manzak píše: Predstav si, ze na zapade neni zadny povinny sviceni jak u nas, a taky to funguje, vlastne se da rict, ze to funguje lip, tolik nehod tam neni.
Dovolim si nesouhlasit! Nizsi nehodovost ma uplne jine priciny a souvislosti nez denni sviceni. Je to o urovni edukace a dopravnich predpisu a v neposledni rade o stavu infrastruktury. Ze zkusenosti muzu rict ze to povinne sviceni ma bohuzel neco do sebe. V NL tento predpis nemaji a ja se kolikrat az divim v jakych podminkach a za jake viditelnosti jezdi lidi bez svetel a vubec je to netrkne ze vsichni kolem sviti. A kdyz na takoveho vola pak zablikam tak na me jeste blimne zpatky bo si mysli ze ho zdravim a jede v klidu dal potme :(
Mimochodem, vcera jsem udelal osudovou chybu sel jsem do obchodu prez parkoviste ( bez vesty a helmy ) a co se nestalo mijim takhle auto ze zadu a stacil jsem jen zahlednout rozsvecujici se bile svetlo zpatecky, nez jsem se nadal valel jsem se dedkovi po kufru. Pry, jezismarjaa ja se omlouvam vubec jsem vas nevidel. Asi si najdu praci z domu a na ulici uz me nikdo neuvidi ;)
1 reakcí na tento příspěvek Hi-Viz helma: ano/nie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hi-Viz helma: ano/nie
GL1 píše: koukám, že to tu stále běží,tak doplním : pasivní bezpečnost ok, ale já radši aktivní bezpečnost v černém, je to dané tím, že jsem po Jawě 350 měl pauzu a pak začal jezdit motorky konce 70tých let (výkonu dost, jízdní vlastnosti a brzdy slabší), takže předvídavost o desítky )i stovky) metrů dopředu. Taky jezdím autem 50tis km ročně, a tak už mám ve svém věku zkušenost s provozem na silnicích, vím co řidiči (všeobecně) dokáží. Ke svícení - podle mě dobrý - jen je průser, když v protijedoucí koloně jeden nesvítí, a používání dodělaných denních světel kdy zadek nesvítí není moc dobré.
GL1>Nazdar sousede nc proti tve aktivni bezpecnosti ve smyslu chovani se v provozu - tak to ma byt a je uplne jedno jestli na jawe350 nebo na hektolitru...
Nic ve zlem, ale mam pocit ze stejne tem pojmum aktivni/pasivni bezpecnost moc nerozumis (stejne jako naprosta vetsina verejnosti) jinak bys to takhle nenapsal...
Pro vsechny zucasnene - zviseni vasi viditelnosti reflxnimi a hi-viz barvami na vestach, bundac, helmach, kravalem z vyfuku, barvou motorky, dalkovymi svetly a dalsimi ZVYRAZUJICIMI PRVKY svou PASIVNI bezpecnost NEZVYSITE ani o 1%
Na pasivni bezpecnost ma vliv pouze kvalita a odolnost helmy a obleceni tzn. jak nas ochranii pri padu ci nehode. Na pasivni bezbecnost nema barva a viditelnost vubec zadny vliv. Naopak cerny hadry nam nemuzou poskytnout vybecvzadnou aktivni ochranu PRED tim padem nebo nehodou...
""" Naopak cerny hadry nam nemuzou poskytnout vybecvzadnou aktivni ochranu PRED tim padem nebo nehodou... """ - samozřejmě, to bylo myšleno, že radši pojedu s hlavou v černém než bez hlavy v reflexním