globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr moto - 125ccm
31.1.2015 v 19:59
Zdravím, měl bych dotaz, zanedlouho mi bude 16 a chtěl bych si pořídít enduro... Nejsem však schopnej se rozmyslet, jestli si koupit 2-takt nebo 4-takt... Proto se ptám tady, jestli by jste mi mohli z vlastní zkušenosti poradit, co z toho je lepší, výhody a nevýhody, údržba, financování, apod., popř. přímo značku a typ... Díky.

Výběr moto - 125ccm

31.1.2015 v 20:06 | Nahoru | #1
A jezdil si už někdy na něčem? Ten 2T je totiž docela živej.

Výběr moto - 125ccm

31.1.2015 v 20:07 | Nahoru | #2
No zatím jen na pinckovi... ovšem co se týče výkonu, tak se přikláním k silnějším,takže tak..

Výběr moto - 125ccm

31.1.2015 v 20:14 | Nahoru | #3
Taky sem tu jednoho takového měl, koupil si odemě RM 250 a hned ten den ji rostřelil, taky jezdil jen na fichtlovi. Tak 2T není tak drahej když se něco vy...., ale musíš mu dát co potřebuje, kvalitní olej atd. Já osobně tíhnu k 2T takže je můj názor jednostranej.

Výběr moto - 125ccm

31.1.2015 v 20:16 | Nahoru | #4
já se taky přikláním k 2T, ale chtěl jsem se prostě jen zeptat a ujistit se ze zkušeností ostatních... tak dík za odpověď...

Výběr moto - 125ccm

31.1.2015 v 20:28 | Nahoru | #5
Nemáš zač, počkej ještě co ti napíšou ostatní

Výběr moto - 125ccm

31.1.2015 v 20:31 | Nahoru | #6
No, já myslím, že se sem už nikdo neozve, ale i tak jsi mi pomohl... :)

Výběr moto - 125ccm

31.1.2015 v 20:35 | Nahoru | #7
Uvidíš dej tomu čas, máš to tu chvilku, počkej zítra.

Výběr moto - 125ccm

31.1.2015 v 21:14 | Nahoru | #8
Ono je to aj o tom kolko máš to penazí, tým myslím motorku

Výběr moto - 125ccm

31.1.2015 v 23:45 | Nahoru | #9
Tak tak napiš kolik na to máš našetřeno a i další věci jako jak starou motorku bys asi chtěl atd. , třeba moje ségra začala na XR 125 od Hondy byl to jednoduchej 4T motoreček nejelo to bůh ví jak ale hned po vyfásnutí ŘP jela se mnou na dovču do HR a to jsme jeli celé pobřeží až do Dubrovníku a dom přes tenkrát rozestřílené Sarajevo v Bosně a nyní jen pro představu už létá na svém GS 1100 a i na jiných moto ale jen se nestyd rozepsat i DT 125 (akorát ta spotřeba ) je super moto a dá se lehce otevřít na nějaké to pole louka les poježdění

Naposledy editováno 31.01.2015 23:46:03

Výběr moto - 125ccm

1.2.2015 v 01:52 | Nahoru | #10
kamoš měl dt a naprostá spokojenost lil jen olej a benzín a dt pořád jezdilo. jestli chceš 2t 125 tak je to asi nejlepší poměr mezi výkonem a servisem akorát to trochu víc papá než 4takt

Výběr moto - 125ccm

1.2.2015 v 10:17 | Nahoru | #11
Každej Dt vychvaluje a maj pravdu je to super motka,ale fakt to žere kámošovi zhruba 8/l na 100 ale to fakt jezdí řezbu jak sviň,jinak když si byl na pinckovi tak by ses do 6l mohl vejít.Taky si fakt uvědom jestli chceš po pinckovi ono taky otevřená dt tě zezačátku dost rozhodí .On ten 4t je slabší,míň žere ale není na něm taková zábava (dle mě).Zase na 2t si můžeš udělat v klidu servis sám.Nechal bych si aspoň 10 tisíc stranou z vlastní zkušenosti.Klidně se dál ptej

Výběr moto - 125ccm

1.2.2015 v 12:33 | Nahoru | #12
No a já bych ti zase, teda na začátek, doporučil 4T.
Je to sice línější,ale zase kdeco "pobere"...
Na normální ježdění, cestování a kochačku bych řekl,že to není tak stresující.Rozuměj nemusíš to pořád tak vytáčet.
Ale 2T je jasně živější a lepší na "blbnutí".
4T ti bude na cestě brát cca 3-3,5L, 2T cca 5-8L...

Záleží,jestli se rád jen tak projíždíš(jako já ), nebo hned letíš plnej, nejlíp po zadním

Výběr moto - 125ccm

1.2.2015 v 13:02 | Nahoru | #13
No právě, že jsem nejvíc přemýšlel o DTčku, ale jak už jsem řekl, chtěl jsem prostě jen zjistit výhody a nevýhody a různé zkušenosti.. Jinak samozřejmě nemám potřebu to hnát hned od začátku po zadním a na plnej, ovšem ta síla má něco do sebe a já na ty "slabší" motorky zas tak moc nejsem... Co se týče financí, tak zatím pořád šetřím, ale hodlám to koupit nějak tak do těch (+,-) 30000,-... Jinak měl bych ještě jednu otázku, ale to jen tak - u DTčka se musí lít olej do benzínu nebo už to má zvlášť nádobku na olej a do nádrže se lije jen benzín? Jinak vám všem děkuju za rady a názory... :)

Výběr moto - 125ccm

1.2.2015 v 13:34 | Nahoru | #14
I kdyby to mělo nádobku na olej tak bych tam lil mix, po.... se ti to a zadřeš to, za to to nestojí

Výběr moto - 125ccm

1.2.2015 v 13:46 | Nahoru | #15
No tak pak by tam ta nádobka byla více méně k ničemu, ne? No a ta když už jsme u toho míchání, v jakým poměru by se to lilo?

Výběr moto - 125ccm

1.2.2015 v 17:29 | Nahoru | #16
Správně byla, ale někdo tomu věří a někdo ne. Záleží co by to bylo za motorku a kolik to ředil předchozí majitel.Názory se kolikrát liší.

Výběr moto - 125ccm

1.2.2015 v 17:45 | Nahoru | #17
Taky jsem jako mladej chtěl 2T, nakonec jsme byl rád za 4T, ten tě aspoň nesežere co se týcče spotřeby a oprav
Pokud chceš nějaký endurko nebo motarda tak za mě WR 125

E: Teď koukám že máš limit cca 30tis, tak asi nic, nicméně bych šel stejně do 4T

Naposledy editováno 01.02.2015 17:46:16

1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto - 125ccm

1.2.2015 v 20:06 | Nahoru | #18
2T je lacinější na opravy, když se ti hodně posere 4T, tak se může stát, že pak cena přesáhne cenu motorky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - 125ccm

1.2.2015 v 21:40 | Nahoru | #19
Jarda_K> To sice jo, nicméně pokud chce něco od 16 let, tzn. 11kW, tak není moc předpoklad, že by do toho měl sypat peníze za GO, samosebou nesmí koupit něco na pokraji smrti. Přeci jen ten 4T by měl vydržet minimálně 50tis km, kdežto u 2T se dělá GO zpravidla po 10tis. Samozřejmě to taky záleží na předchodzím majiteli, ale u jetý motorky do toho nevlezeš

Výběr moto - 125ccm

2.2.2015 v 10:35 | Nahoru | #20
DT motor mám ve svý mašině. Musím říct, že Na dvácu tahá fakt vcelku hezky, spotřeba není nijak hrozná. V průměru 6-7 l/100 km. S tím se smířím a za tu sílu to stojí K tomu mazání - DT má automatický mazání, ale spoustal majitelů 2T tomu nevěří a odpojuje to. To díky špatný údržbě to olejový čerpadlo (oilmaster) selhalo a oni zadřeli. Proto se říká, že je to nespolehlivý. Je to taková jistota, když ředíš rovnou do benzínu, že tam ten olej máš. Sám to tak taky mám. Jasně, není to taková pohoda přifrčet k benzínce, natankovat a odfrčet. Ale taky to není nijak hrozný.. Ředí se obvykle 1:40 až 1:50 (ale 1:50 bych považoval za krajní limit)
Rozhodně si 2T řekne o větší péči než 4T. Čištění přívěry, nastavování atd... Taky je citlivější na zacházení. Žádný honění maximálkou dlouho dobu. Taky zavřít plyn z maximálních otáček motor nemá rád. Někomu se lízne, někomu úplně kousne.. Takže bych to nikdy neriskoval. Brždění motorem z kopce taky nee. No a a rozhodně kavlitní olej ! To je asi to nejdůležitější. Osobně leju Motul 710. Rozhodně to chce plnou syntetiku(cenově počítej za flašku tak 300-350 kč). Je jedno jakou značku.. Ale říká se, že by se to nemělo často měnit.
Rozhodnutí je na tobě, ty na tom budeš jezdit..

(reakce na) Výběr moto - 125ccm

2.2.2015 v 17:55 | Nahoru | #21

Lucek píše: Jarda_K> To sice jo, nicméně pokud chce něco od 16 let, tzn. 11kW, tak není moc předpoklad, že by do toho měl sypat peníze za GO, samosebou nesmí koupit něco na pokraji smrti. Přeci jen ten 4T by měl vydržet minimálně 50tis km, kdežto u 2T se dělá GO zpravidla po 10tis. Samozřejmě to taky záleží na předchodzím majiteli, ale u jetý motorky do toho nevlezeš



Z tohohle pohledu ano. Ale jak píšeš, záleží co koupí, aby nemusel dělat GO jakmile ji koupí

Výběr moto - 125ccm

2.2.2015 v 18:57 | Nahoru | #22
Aha, no dobrá tedy.. Jak se tak dívám na vaše rozhovory, tak každá má naproti druhé svoje + a -.. Každopádně bych i tak radši ten 2takt... Jinak, co se týče té GO... Je u 2-taktu nutná po těch +,- 10000km? Nebo je to prostě tak, že když se o to dobře pečuje, tak to vydrží o dost déle?

1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto - 125ccm

3.2.2015 v 08:47 | Nahoru | #23
Tak máš pravidelné intervaly na výměnu daných dílů, a jede se na motohodiny a ne na km. Hlavně pravidelně měn olej v převodovce, dost lidí na to kašle.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr moto - 125ccm

3.2.2015 v 19:08 | Nahoru | #24
Jarda_K>
DT to má na km. Není to žádný nabroušený enduro. Servis je v kilometrech

No a k dotazu - Troufnu si říct, že naprostá většina dělá generálku 2T protože zadřeli nesprávnou či zanedbanou péčí, nebo prostě jejich blbostí
Při správný údržbě a kondici DT motor má šanci najet v pohodě 20 000 km. Jde hlavně o to jestli všechno, co bylo potřeba při generálce udělali. Pak to motor dá v klidu.
Je to motor stavěnej spíš na výdrž než maximální výkony.
Pořád je to ale 2T a s koupí jsou spojený rizika - když koupíš vrak před smrtí tak do toho zahučíš aspoň dalšíma 10 tisícema za opravy..
Kdo chce opici musí mít i na banány..

Naposledy editováno 03.02.2015 19:09:26

1 reakcí na tento příspěvek Výběr moto - 125ccm

3.2.2015 v 20:00 | Nahoru | #25
2T bych nekupoval, pokud nemáš nějakou speciální úchylku...

Pokud "to pojede" což ve 125 kubatuře 2T pojede víc, než 4T tak tomu budeš nakládat co to dá, pochopitelně... Takže zanedlouho tady budeš zakládat téma "jak opravit..." Stejně průměrně pojedeš kilo a to kilo dáš i na 4T... Rychlostní rekordy si schovej na větší motku, kterou tím nebudeš trápit konstatními 10 000 otáčkami :P

Takže doporučuju 4T, vpodstatě bez údržby třeba Varaderko na naučení bohatě stačí, v 18cti si uděláš A2 a hned můžeš lítat na nějakém 35kW stroji (nebo vydržet do 20ceti) a koupit cokoliv, dle možností a "koulí".

Osobně jsem najezdil 30 000 na malém Varoušovi a nic víc, než spotřebák jsem neřešil...

Naposledy editováno 03.02.2015 20:05:07

(reakce na) Výběr moto - 125ccm

4.2.2015 v 09:18 | Nahoru | #26

Legolend píše: 2T bych nekupoval, pokud nemáš nějakou speciální úchylku...

Pokud "to pojede" což ve 125 kubatuře 2T pojede víc, než 4T tak tomu budeš nakládat co to dá, pochopitelně... Takže zanedlouho tady budeš zakládat téma "jak opravit..." Stejně průměrně pojedeš kilo a to kilo dáš i na 4T... Rychlostní rekordy si schovej na větší motku, kterou tím nebudeš trápit konstatními 10 000 otáčkami :P

Takže doporučuju 4T, vpodstatě bez údržby třeba Varaderko na naučení bohatě stačí, v 18cti si uděláš A2 a hned můžeš lítat na nějakém 35kW stroji (nebo vydržet do 20ceti) a koupit cokoliv, dle možností a "koulí".

Osobně jsem najezdil 30 000 na malém Varoušovi a nic víc, než spotřebák jsem neřešil...

Také jedna věc k malému varánku s ním si off asi moc nezajezdí kdyby na něj tedy došlo

(reakce na) Výběr moto - 125ccm

4.2.2015 v 09:33 | Nahoru | #27
[quote=Eques]Jarda_K>
DT to má na km. Není to žádný nabroušený enduro. Servis je v kilometrech

No vidíš to tak jsem zase o něco chytřejší
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jaký převodový olej do Yamahy DT125... Yamaha DT 125 R Jira_7 2 Včera v 08:44 kokoška.
Yamaha DT 125r jakou přívěru Yamaha DT 125 R Vorstyx 1 6.4.2024 v 08:13 ja1
Yamaha DT 125 R karburátor Mikuni Yamaha DT 125 R SirSpecny 1 18.3.2024 v 14:10 Remzy
Karburátor na Yamaha dtr Yamaha DT 125 R Adoš170 4 14.2.2024 v 10:15 Bugs
Yamaha dt nejde do otáček [1, 2] Yamaha DT 125 R Kanin 31 30.12.2023 v 23:04 Kanin


TOPlist