globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: repass motoru-středové ložisko výměna
19.1.2015 v 09:32
Zdravím.řeším problém s motorem u této čz.
Hučeli dost,ložiska na klice,tak jsem rospulil motor a vyměnit ložiska,ale mám problém se středovým ložiskem mezi klikamy. pro výměnu je to třeba rozlisovat.repass kliky i s ojniční sadou 3500-4500,což je raketa.výměna samotného ložiska do cca 2000.Ale dotaz zní,když to rozlisujou,tak jestli to zlisují a vyváží jako to bylo z výroby?Ojnice nemají vůli nahoru a dolu,pouze do stran,takže se nezdají špatné.Také mě někteří opraváři povídali,že středové ložisko přežije 2 krajní ložiska a se středovým se už vyplatí udělat celkový repass(je to pro ně kšeft).Středové ložisko má vůli do stran,ale nikoliv nahoru a dolů.Motor má najeto něco kolem 35000+- a nebyl nikdy půlen ani výbrus nebyl dělán.Má ta výměna ložiska význam,když to vemu,že najezdím +- 200km ročně max? díky za kladné či záporné reakce.....
Anketa: vyměnit středové ložisko?
ano
0%
0
ne neřešit to
14%
1
udělat repass komplet za 4500
86%
6

repass motoru-středové ložisko výměna

19.1.2015 v 09:44 | Nahoru | #1
Kdyz to jednou delas, udelej to cele a poradne, to znamena komplet kliku i s ojnicnima loziskama.

Tenhle motor jsem mel a kdyz je dobre udelanej, jede nadherne.

Pokud to nedas nejakemu mrdalovi, ale cloveku nebo firme co se tim zivi, tak neni problem kliku slisovat a vyvazit.

podle me je teda 3500 - 4500 hodne dobra cena

repass motoru-středové ložisko výměna

19.1.2015 v 09:53 | Nahoru | #2
Když už to budeš dělat tak jedině komplet. Jinak je to škoda práce.
A rovnou i překontrolovat zda je to zralé na výbrus nebo není. Ale pokud to má najeto 35 tisíc a nikdo ještě výbru nedělal tak bych odhadoval, že tě čeká i výbrus.
Já jsem při 30 tisících na ČZ 250/455 šel z nominálu rovnou na třetí jak byl válec vylítaný. A jezdilo to pořád parádně, jen už to zvonilo.
A hlavně rozebírat a skládat jak se má, žádné mlácení

repass motoru-středové ložisko výměna

19.1.2015 v 09:56 | Nahoru | #3
Jinak cca 3500-4000 Kč mi taky přijde dobrá cena, protože je s tím pěkný drbání a jen cena materiálu bude někde kolem 1500-2000 Kč (čepy, ložiska, ojnice nebo pouzdra do ojnic).

1 reakcí na tento příspěvek repass motoru-středové ložisko výměna

19.1.2015 v 17:58 | Nahoru | #4
Pokud už chceš něco dělat tak všechno.. pokud si to už rozpůlil, tak si to skoro určitě už i rozcentroval ;) Jinak 35tis km je široký pojem... Sucháč se čtvérou najel 50tis a ten motor běžel jak nový a říkal, že to začalo jet až kdesi v Americe... Kamarád měl na 175/487 najetých taky okolo 35tis a motor byl po smrti. Mlatilo v tom neskutečně a oproti tomu jak to jede teď po GO, tak se to snad nedá ani srovnat :)

(reakce na) repass motoru-středové ložisko výměna

19.1.2015 v 18:34 | Nahoru | #5
djangi> To snad ne, pokud to nepůlíš palicí a sekyrou, proč bys to rozcentroval??

repass motoru-středové ložisko výměna

19.1.2015 v 18:48 | Nahoru | #6
Proč jí chceš dělat?má vule,vibruje..............atd?
Pokud jede dobře tak se do kliky neser,moje má najeto 78 000 a pořád origo

repass motoru-středové ložisko výměna

20.1.2015 v 20:50 | Nahoru | #7
Prášil: protože se to půlí stahovákem přes čep a bezvýhradně vždy, je pak rozhozená souosost hřídelů, která se pak zase musí srovnat. Udělat dvouválcovou kliku po rozlisování aby neházela je pro člověka co to umí, zábava na celý odpoledne, kdo to neumí, ten to neudělá, protože ztratí trpělivost, když neví kam klepnout a kde zapáčit...

Naposledy editováno 20.01.2015 20:52:07

repass motoru-středové ložisko výměna

20.1.2015 v 23:11 | Nahoru | #8
Tak to jsem nevěděl... asi 15 x jsem porušil souosost

repass motoru-středové ložisko výměna

21.1.2015 v 11:03 | Nahoru | #9
Díky za reakce,docela by mě zajímalo,zda se to dá znovu vystředit jako to je z výroby.Trochku nechápu proč by se měla rozhodit souosost kliky při půlení motoru.na to se zeptám opravaře.Motorka normálně jezdila,až na ty ošklivý zvuky ložisek.Vibrace ve vysokejch točkách měla taky,ale to je asi u každý týhle mašiny,nebo ne?Dneska to povezu k opraváři co to dělá a on mi snad řekne,zda jo nebo ne.

repass motoru-středové ložisko výměna

21.1.2015 v 12:14 | Nahoru | #10
...a použij kvalitní, značková ložiska s masivní kleců.
Vyrovnat se to, samozřejmě, dá, do "nuly", ale musí si s tým dotyčný pohrát.
Je v tom pak sakra rozdíl- ve vibracích i v životnosti.
Na jednoválci ČZ, když sem s ním jel dom, tak ve špíglu sem viděl navrchu rozmazané modré, důle zelené.
Teď je za mnů vidět, že jedu po silnici a na ní sů auta...

Naposledy editováno 21.01.2015 12:18:12

repass motoru-středové ložisko výměna

22.1.2015 v 07:50 | Nahoru | #11
Myslím, že z teorie mechaniky jde krátce říct, že jednoválec lze vyvážit přídavným hřídelem, takže čz bude vibrovat vždy jen více či méně, dvouválec by šel lépe přídavně vyvážit, kdyby chodil paralelně, jeho sám o sobě bude taky vždy nevyvážený.

repass motoru-středové ložisko výměna

22.1.2015 v 09:47 | Nahoru | #12
no tak sem to nakonec nechal komplet zrepasovat.
volný ložisko i ojnice volné.(ten motor trochu zvonil je pravda) a labyrint na hřídeli taky volnej,takže možná kvůli tomu to nešlo seštelovat,aby šli oba válce a nehádalo se to.přepouštělo to vzduch.ale těch peněz co se dá dělat no......

repass motoru-středové ložisko výměna

24.1.2015 v 10:10 | Nahoru | #13
Burn: rozhodí se vždy, protože je to skládanej klikáč, ne monolit. A rozhodí se proto, že demontáž se dělá vytlačením přípravme ze strany, takže po demontáži je vždy souosost rozhozená, protože se to prostě vždycky trochu zmačkne že jsou setrváky nerovnoběžné, což dělá na délce osy kliky nesouosost často až v desetinách.
Vyrovnat do nuly se repasovaná klika pokaždý nepovede, protože čím víckrát byla venku, tím je to horší, nicméně do několika setin se to dá a to je OK.

Když to nevyrovnáš, tak ti budou vibracema brnět koule a ložiska odejdou velmi rychle.

repass motoru-středové ložisko výměna

24.2.2015 v 12:39 | Nahoru | #14
Tak mám hotovej motor a už i zapojeny,ale mám problém,nemužu za boha seřídit předstih.bejvalé nastavení má předstih snad 2cm nad Hů.když začnu seřizovat,tak předstih srovnám na 3mm nad Hů ale neudělám už skoro zadnej odtrh,který má byt 0,4mm.je to na konci výšky vačky.klika je udajně slisovaná správně,díra čepu dynama protí ojnici pravé,když je nahoře.ale já bych potřeboval bud otočit zapalovaním po směru otačení nebo zpozdit vačku.Prosím o radu,co to mohlo způsobit.děkuji

repass motoru-středové ložisko výměna

24.2.2015 v 12:46 | Nahoru | #15
Pokud to děláš správně a kus šlicu na desce ti "chybí", tak ho propiluj.
Jo, na dvouválci se napřed dělá ten válec, kerá základní deska je první...

repass motoru-středové ložisko výměna

24.2.2015 v 16:43 | Nahoru | #16
Jsi si jistý, že to umíš seřídit a seřizuješ to správně? Pokud ano, tak sundej stator, stáhni rotor dynama a vyhoď ten kolík a nasaď si pak rotor jak potřebuješ. Mnoho lidí si myslí, že ten kolík brání rotoru proti pootočení, když se nad tím však logicky zamyslíš, zjistíš, že takovej špuntíček nemůže udržet hmotu rotoru při x-tisících otáčkách. Drží to ten kužel.
PS: základová kruhová deska je pro pravý válec a ta menší půlkruhová je pro válec levý. První se nastavuje ta kruhová deska (pravý válec-ten blíž k dynamu) a poté se ladí ta půlkruhová deska (válec blíže ke spojce).

repass motoru-středové ložisko výměna

26.2.2015 v 10:58 | Nahoru | #17
Tak sem to nakonec udělal,tak,že v hú je mezera 0,4mm,ale ještě se zvětšuje snad na 2mm když jde píst dolů.předstih je cca 3mm.Moto jde nastartovat a jezdí.může to tak být?Neodejdou ty kladívka ry\chle,když se tolik zvedají?Jinak sem spokojen s klidem motoru,je takový klidný a kultivovaný po repasi kliky.ještě někdy,až budou peníze,tak bych nechal udělat výbrus na 350ccm,ale zase mám strach,aby to potom nedegradovalo hodnotu motocyklu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Čep kyvné vidlice hranatá ČZ ČZ 175/477, ČZ 250/471, ČZ 175/487, ČZ 350/472 Kalasnikov 25 25.1.2023 v 16:04 Kalasnikov
CZ 250/471 spojka ČZ 250/471 sikmar 14 20.1.2023 v 21:20 pech.
GO motoru Jawa ČZ 250/471 Otajs 8 2.12.2022 v 20:20 Radovann
Čz 250/471 oilmaster ČZ 250/471 zilvaré 5 7.11.2022 v 17:22 alezio
Čz 250/471 custom mk1 ČZ 250/471 zilvaré 2 22.4.2022 v 07:50 Dolin


TOPlist