globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: obyč vs. gelová baterka na starší moto.
19.1.2015 v 08:22
Zdravím kolegové, jak je to s gelovýma baterkama na 25let starou motorku? Doteď jsem tam měl jen obyčejné, ale chtěl bych si koupit "bezúdržbovou". Někdo říká, že gelovku tam nesmím mít, někdo že jo. Jak je to? Teď tam mám YB14L-A2. Jakou bych potřeboval gelovku?

1 reakcí na tento příspěvek obyč vs. gelová baterka na starší moto.

19.1.2015 v 08:36 | Nahoru | #1
ja by som kupil bezudrzbovy AGM akumulator,lacnejsi ako gelovy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) obyč vs. gelová baterka na starší moto.

19.1.2015 v 08:51 | Nahoru | #2
RobiXRV: Změř si, jaké napětí ti dává regulátor při motoru v otáčkách. Pokud je to zhruba do 14,3V, můžeš bezúdržbovku použít. Pokud víc (u starších motorek se s tím výrobci často moc nepárali, u CBX to šlo klidně přes 15V), dokáže to bezúdržbovku rychle zničit.

(reakce na) obyč vs. gelová baterka na starší moto.

19.1.2015 v 09:05 | Nahoru | #3

1100Virago píše: RobiXRV: Změř si, jaké napětí ti dává regulátor při motoru v otáčkách. Pokud je to zhruba do 14,3V, můžeš bezúdržbovku použít. Pokud víc (u starších motorek se s tím výrobci často moc nepárali, u CBX to šlo klidně přes 15V), dokáže to bezúdržbovku rychle zničit.



Gelovku to znici, normalni AGM to neznici.

Porid si AGM je to o polovinu levnejsi a GEL ma uplne stejnou zivostnost, nachylnosti na vyssi napeti naopak nekdy nizsi.

obyč vs. gelová baterka na starší moto.

19.1.2015 v 09:15 | Nahoru | #4
Pokud nechceš "obyčejnou" baterku se špuntíky a šlouchající kyselinou, klidně použij bezúdržbovou AGM. Problém u tvé Afriky RD-04 bude v tom, že má o centimetr užší kastlík, takže se ti tam nevejde bezúdržbová baterka YTX14-BS, která se normálně dávala od roku 1993 do RD-07. Jestli máš odvahu, jde kastlík horkovzduškou nahřát a zhruba o ten centimetr roztáhnout. Jo a zkontroluj si kabely, abys je neměl krátké kvůli opačně umístěným pólům.

obyč vs. gelová baterka na starší moto.

19.1.2015 v 09:47 | Nahoru | #5
Zdar, co tohle? http://www.motobatt.cz/o_motobattu/
Kámoš ji má v CB600 a zatím dobrý.

1 reakcí na tento příspěvek obyč vs. gelová baterka na starší moto.

19.1.2015 v 09:54 | Nahoru | #6
RobiXRV: A v čem ti ta klasická nevyhovuje? Já mám v Africe obyčejnou Vartu a vůbec o ní nevím a to jsme se už několikrát i váleli v blátě, baterka v poho, ani ji nenabíjím, zkrátka vůbec o ní nevím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) obyč vs. gelová baterka na starší moto.

19.1.2015 v 10:00 | Nahoru | #7
SniperFM> No, já ji musím pořád dolívat. Jde mě hlavně o zkoušku jiné baterky než klasické. Tu mám během 6let už třetí a vypadá to, že bude čtvrtá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) obyč vs. gelová baterka na starší moto.

19.1.2015 v 10:19 | Nahoru | #8
RobiXRV: Pokud musíš pořád dolívat, tak ti pravděpodobně motorka přebíjí, což způsobuje "vyvaření" elektrolytu. Fakt si nejdříve přeměř dobíjení, je to práce na pár minut. Možná potřebuješ spíše nový regulátor než novou baterii.

obyč vs. gelová baterka na starší moto.

19.1.2015 v 10:21 | Nahoru | #9
AKU

Narvat ji tam byl očistec, ale stálo to za to. Nemůžu si stěžovat.

obyč vs. gelová baterka na starší moto.

19.1.2015 v 10:24 | Nahoru | #10
4 baterie za 6 let určitě nebude problém baterií

obyč vs. gelová baterka na starší moto.

19.1.2015 v 10:26 | Nahoru | #11
Hm, tak to fakt testni to dobíjení (regulátor), na TA600 jsem taky jen dal obyčejnou baterku a ani po válení se v blátě nic špatnýho nedělala a zatím drží čtvrtým nebo pátým rokem. No a to mám přepájenej plusovej pól na delší kabel abych nemusel řešit, na který straně je

(reakce na) obyč vs. gelová baterka na starší moto.

19.1.2015 v 10:27 | Nahoru | #12
1100Virago> Nejsem si jistý, jestli tam regulátor vůbec mám. Měl jsem to v servise protože mě regulátor dobíjení kixl a nejsem si jistý, jestli mě to nehodil natvrdo. Nebo jak se to řekne.

obyč vs. gelová baterka na starší moto.

19.1.2015 v 10:31 | Nahoru | #13
1. baterka- ta byla špatná když už jsem motku koupil
2. odešla díky špatnému regulátoru dobíjení
3. mám teď
takže zatím nic hrozného

1 reakcí na tento příspěvek obyč vs. gelová baterka na starší moto.

19.1.2015 v 10:37 | Nahoru | #14
"natvrdo" bohužel nelze. Vždycky tam musí bejt nějakej regulátor

obyč vs. gelová baterka na starší moto.

19.1.2015 v 11:11 | Nahoru | #15
Já kupoval na podzim tutok http://www.motobatt.com/MBTX12U

(reakce na) obyč vs. gelová baterka na starší moto.

19.1.2015 v 11:59 | Nahoru | #16

foky: "natvrdo" bohužel nelze. Vždycky tam musí bejt nějakej regulátor


Nevím jak to má Africa, ale existují motorky, které mají usměrňovač a regulátor samostatné a tam se to bez regulátoru opravdu zbastlit dá. Samozřejmě, je to prasárna nejhoršího kalibru, ale například na dojetí domů bych to klidně spáchal taky. Natrvalo samozřejmě ne.

obyč vs. gelová baterka na starší moto.

19.1.2015 v 12:19 | Nahoru | #17
regulátor tam budeš mít určitě, akorát nevím kde na RD-04 je, já mám RD-07, tam ho mám pod bočním podseldovým plastem.
Jinak dle tvé otázky si možná pleteš baterku Gelovou - bezúdržbovou - klasickou dolívací

obyč vs. gelová baterka na starší moto.

19.1.2015 v 12:25 | Nahoru | #18
RD-04 má regulátor i usměrňovač dohromady v jedné žebrované škatuli. Je příšroubovaná k rámu pod pravým podsedlovým plastem mezi baterkou a expanzní nádobkou. Koukni na české africatwin stránky do záložky techbox, tak máš kompletní návody, co s tím.

obyč vs. gelová baterka na starší moto.

20.1.2015 v 07:56 | Nahoru | #19
regulátor tam mám, jen je obejítý ten kulatý konektor. Až se k tomu dostanu tak to poměřím a uvidím.

1 reakcí na tento příspěvek obyč vs. gelová baterka na starší moto.

20.1.2015 v 08:57 | Nahoru | #20
Prvně bych vyřešil to dobíjení, aby tam nebyl žádnej problém - pokud by ti to totiž opravdu přebíjelo, tak bezúdržbovku zničíš raz dva...

(reakce na) obyč vs. gelová baterka na starší moto.

20.1.2015 v 18:43 | Nahoru | #21

abcman píše: Prvně bych vyřešil to dobíjení, aby tam nebyl žádnej problém - pokud by ti to totiž opravdu přebíjelo, tak bezúdržbovku zničíš raz dva...


a normální raz, dva tři čtyři
I u staré motorky jde seřídit dobíjení tak, aby bylo v pořádku pro gelovky.

obyč vs. gelová baterka na starší moto.

20.1.2015 v 20:15 | Nahoru | #22
Tak jsem to poměřil. Baterka dává 12,35V při nastartované motorce 14,35. Motorka s baterkou nenastartuje,ani se neprotočí startér, jen to zachrčí a nic. Musel jsem to nastartovat pomocí další baterky. 15min jsem ji nechal nastartovanou. Pak to vypl a zase to nešlo nastartova. Tak nevím.

1 reakcí na tento příspěvek obyč vs. gelová baterka na starší moto.

20.1.2015 v 23:41 | Nahoru | #23
Afrika RD-04 má trochu odlišný regulátor. Je tam jeden černý kabel navíc, který jde z regulátoru přímo do svazku, nikoliv přes klíček, a napájí tam pár věcí. Pokud je regulátor poškozený, mohlo by tudy jít pár desítek mA, což k vycucnutí baterky v průběhu několika dní úplně stačí.
Jinak spousta odešlých regulátorů při běžném měření ukazuje správné hodnoty. Ale přeba po chvíli, když se zahřeje, nebo při určité zátěži, tak začne blbnout. Jak jsem už psal, podívej na české africatwin stránky, kde v záložce Techbox máš kompletní návod, jak zkontrolovat, opravit či preventivně upravit dobíjení.

(reakce na) obyč vs. gelová baterka na starší moto.

21.1.2015 v 08:24 | Nahoru | #24
RobiXRV: 12,35V je na startování žalostně málo, to se blíží vybité baterii. Zkus ji před měřením nejdříve nabít do plna.

vilemx: Správná připomínka s tou závislostí na teplotě, s tím už jsem se potýkal taky. Vždycky jsem měl pár dní po vyjížďce problémy nastartovat, aku byl skoro vybitý, přitom měření dobíjení ukazovalo správné hodnoty. Nakonec jsem hodil měřák pod slídu tankvaku a měl ho na vyjížďce trvale připojený a po čtvrt hodině jízdy napětí skokově spadlo na nějakých 12,3 voltů a tam drželo. Není divu, že akumulátor měl při příštím startu studeného motoru problémy.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
RD04 vs. RD07 Honda XRV 750 Africa Twin ErlSinkler 8 28.11.2023 v 13:44 vilemx
Africa XRV hřídel převodovky [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin smuherr 36 30.9.2023 v 10:40 smuherr


TOPlist