bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: spínač neutrálu na virago 535
Ahoj,

prosím o radu, kde najdu spínač neutrálu na VIRAGU 535? Kontrolka se rozsvěcí jak podle větru, rád bych to opravil, ale netuším, kde to hledat.

L.

spínač neutrálu na virago 535

10.1.2015 v 11:45 | Nahoru | #1
Netusim, ale ono zas tolik dratu k motoru nevede. Servisni manual a nebo koukni na partsdepot bejva tam obrazek. Ale jako kdyz budes hledat tak to urcite najdes, typuju prava strana motoru

1 reakcí na tento příspěvek spínač neutrálu na virago 535

10.1.2015 v 12:17 | Nahoru | #2
Nepamatuju si, kde spínač je, ale mám na profilu dílenskou příručku, tak si ji stáhni, tam to určitě popsané bude. Ale nemusí to být rovnou spínačem, může být také někde prodřený drát od žárovky ke spínači a zkratuje na kostru.

(reakce na) spínač neutrálu na virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 10.1.2015 v 14:50 | Nahoru | #3
assembler: Je na levém karteru, pod výstupem na kardan. Viz obrázek z Partsdepot, díl č. 10



A tady je na karteru vidět místo, kam patří - ta kulatá díra se třemi otvory pro šrouby okolo:



Bohužel musí dolů levé motorové víko.

spínač neutrálu na virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 11.1.2015 v 15:23 | Nahoru | #4












Naposledy editováno 11.01.2015 15:29:53

2 reakcí na tento příspěvek spínač neutrálu na virago 535

23.4.2015 v 19:31 | Nahoru | #5
Ahoj ve spolek
Jsem čerstvým majitelem pěttřipětky a narazil jsem dnes na problém, u kterého ani nevím, zda problém je. Dle manuálu by měla jít motorka nastartovat s vyklopeným stojánkem a zařazeným neutrálem. Kontrolka neutrálu svítí v pořádku, ale motorka nejde nastartovat. Podle manuálu je chyba spínače neutrálu. Koukal jsem ale na obrázky a spínač je jednookruhový, čili když svítí kontrolka, bude asi v pořádku. Tak kde je chyba?
Je to nepohodlné nemoci zahřát motor aniž bych seděl na motorce a držel balanc.

(reakce na) spínač neutrálu na virago 535

23.4.2015 v 19:42 | Nahoru | #6
Majkel> Tak pročisti spínač na stojánku, jestli nezůstává viset..

(reakce na) spínač neutrálu na virago 535

24.4.2015 v 08:43 | Nahoru | #7
Majkel: Co se stane, když zmáčkneš tlačítko startéru? Vůbec se neroztočí?
A co se stane, když při startování navíc zmáčkneš spojku? Chová se to stejně, nebo se něco změní?

Spínač neutrálu je sice jeden, ale vývod z něj se v motorce rozdvojuje ke kontrolce a k diodovému slučovači/oddělovači signálů. Ten může být vadný, může být zaoxidovaný některý konektor nebo zlomený některý z kablíků, které signál vedou (občas se lámou u krku řízení, kde bývají namáhané tím, jak se hýbe řídítky).

1 reakcí na tento příspěvek spínač neutrálu na virago 535

3.5.2015 v 13:32 | Nahoru | #8
Omlouvám se, ale neměl jsem zapnuté oznámení o nových komentářích.
Startování funguje přesně podle manuálu, pouze s jedním rozdílem - nestartuje s vyklopeným stojánkem a zařazeným neutrálem. Při nastartovaném motoru při neutrálu i zařazené rychlosti motor chcípne, jakmile vyklopím stojánek. To by mělo být v pořádku. Ale s vyklopeným stojánkem se startér nesepne nikdy a je jedno, zda je N nebo rychlost, zda je spojka zmáčknutá či nikoli. Kontrolka N funguje spolehlivě.
Na motorce jezdí především manželka, která není zrovna kategorie sumo , takže je pro ní nepohodlné motor startovat a nechat minutu zahřát a držet přitom balanc motorky.

Vypadá to na připomínku od 1100Virago - chyba za oním slučovačem signálu. Mohl bych poprosit o radu, kde tento slučovat přibližně hledat, abych nemusel rozplétat celý el. svazek? Podle el. schématu jsem to pochopil, ale nevím kde ten diodový slučovač hledat - ani nevím, jak vypadá. Jen jsem vydedukoval, že z toho slučovače vede jeden kabel do relátka stojanu, druhý do relátka blikačů (to vím kde jsou) a dva jsou právě od kontrolky neutrálu a od snímače stojanu.
Děkuju za snahu pomoci

(reakce na) spínač neutrálu na virago 535

3.5.2015 v 17:28 | Nahoru | #9
Majkel: Umístění slučovače se může podle verze lišit, ale zkus se podívat do pravé chromované bubliny vedle nádrže. Je to taková zalitá pogumovaná kostka s konektorem:



Uvnitř je jen hrstka diod a teoreticky by to mělo jít nahradit samostatnými součástkami, ale neumím teď najít nákres vnitřního zapojení. Přitom už jsem ho někde viděl.

1 reakcí na tento příspěvek spínač neutrálu na virago 535

3.5.2015 v 18:27 | Nahoru | #10
Díky.
Tuhle jsem už taky před chvílí našel vedle relé blinkrů. Jen mě zmátl počet drátů, které do diody vedou. Do konektoru k ní vedou správné podle el. schématu (dva světle modré - od spínače N a od kontrolky N, dále černo-žlutý od relé blikače a modro-žlutý od snímače stojánku). Ale dioda sama o sobě by měla mít jen dva kabely ke konektoru (tedy alespoň podle schéma).
Celkově to vypadá na chybu v těch dvou světlemodrých drátech od snímače neutrálu k této diodě, protože multimetrem jsem zkusil propípnout s kostrou a nic. Ani s neutrálem ani bez něj. Přitom spínač N podle schématu spíná kostru.
Hold budu asi muset nějak rozplést celý el. svazek a natáhnout ty dva modré káble znovu.
Ještě teoreticky by stačilo od kontrolky N natáhnout kabel a naletovat ho na piny konektoru u diody. Vyhnul bych se rozplétání hl. el. svazku

V obrázku jsem vyznačil vedení od snímače N k diodě a kontrolce N včetně předpokládané chyby označené červeně. Je to jediné vysvětlení, které mě napadá






Naposledy editováno 03.05.2015 18:35:21

(reakce na) spínač neutrálu na virago 535

3.5.2015 v 19:09 | Nahoru | #11
Majkel: Ty dva dráty od diody ve schématu neřeš - ve schématu prostě začíná součástka až tím konektorem a ty dva "dráty" představují svazek. Všimni si, že na rozdíl od ostatních součástek ty vývody na konektoru ve schématu nepasují na odchozí kabeláž.

Na tvém místě bych teď vyzkoušel ručně přiloženým drátem propojit spínač neutrálu nebo kontrolku s tím můstkem a pokud to pomůže, vymýšlel bych pak trvalé řešení. Nejčistší by bylo samozřejmě nahradi vadný kablík v hlavním svazku, ale s tím je hrozná drbačka. Nenápadnější a bezpečnější by asi bylo přidat drát od konektoru spínače neutrálu pod sedlem a nádrží do bubliny. Tím se vyhneš jeho lámání při otáčení řídítky. Pokud bude černý, tak se očím ztratí.

edit: A jestli k tomu diodovému můstku fakt vedou dva shodné dráty, možná bude stačit je spojit mezi sebou na konektoru. Třeba je jeden ještě zdravý.

Naposledy editováno 03.05.2015 19:12:10

spínač neutrálu na virago 535

3.5.2015 v 19:21 | Nahoru | #12
Tebou navrhované řešení jsem chtěl před chvílí zkusit (jen přiložit kostru). Pro sichr jsem vzal ještě multimetr a proměřoval při zapojeném konektoru a ejhle, když je dioda zapojena, tak po zapnutí spínačky a sepnutí spínače na pravé rukojeti do ON mi na pinech vyskočí kostra, ale nevypne se, když zařadím a kontrolka N zhasne. Takže ukostření mi nepomůže.
Při vypnutém zapalování je oproti kostře na těch modrých kabelech (dioda zapojená) odpor cca 1500ohm.
Pokud nejsem vyloženě pako, pak podle výše hozeného schématu bych při odpojeném konektoru od diody měl při zařazeném neutrálu mít na těch modrých drátech kostru, ale nemám. Proto jsem usoudil s přerušeného vedení. Ale teď mi to přijde jako přerušené vedení a ještě k tomu vadná dioda.
Bohužel nevím, co na jakém pinu konektoru diody bych měl změřit, abych odzkoušel i tu diodu.
To vnitřní zapojení diody by mohlo napovědět.

1 reakcí na tento příspěvek spínač neutrálu na virago 535

3.5.2015 v 19:38 | Nahoru | #13
Tak jsem si řekl, že kdo se bojí, sere v síni a proklemoval tu zatrolenou kostru a voilà - startér točí
Ještě teda nevím, zda budou potom i nadále fungovat zbylé bezpečnostní prvky nebo se to nebude chovat zase jinak nestandartně, ale to odzkouším až zítra. Dneska je venku kosa.
Moc díky za nasměrování

(reakce na) spínač neutrálu na virago 535

3.5.2015 v 22:10 | Nahoru | #14
Majkel: Našel jsem tohle - je to na jedenáctku, ale je dost možné, že je ten díl s 535 shodný:



Koukni, jestli odpovídá počet drátů a barevné značení a pokud ano, můžeš diody podle toho proměřit.

spínač neutrálu na virago 535

4.5.2015 v 00:34 | Nahoru | #15
Co si pamatuju, tak na mé XV535 byl diodový blok čtyřpólový, dva bleděmodré dráty, modro/žlutý a černo/žlutý. Uvnitř je jen výhybka ze dvou diod, katody spojené a vyvedené na bleděmodré dráty.







Ve schématu je ale několik chyb - v některé "pravdivostní tabulce" přepínačů jsou chybně vyznačené "můstky" (teď nemám sílu znovu pátrat, v které) a jsou přeházené popisy kontrolek vlevo - "kontrolka dálek" je ve skutečnosti kontrolka neutrálu, "kontrolka blinkrů" je ve reálu kontrolka dálk. světla a nejspodnější, značená jako "kontrolka neutrálu", je reálně kontrolkou blinkrů. Přitom to schémátko je vytažené z dílenské příručky, kterou mám na profilu, ale bohužel neí jediné s chybami, hlavně chybně značení v tabulkách přepínačů už jsem viděl na více schématech od Yamahy.

spínač neutrálu na virago 535

4.5.2015 v 16:26 | Nahoru | #16
Děkuji pánové.
Už to mám zprovozněné. Ale měl jsem se na to asi vykvajznout. Stejně jsem rozmotal půl el. svazku a zjistil jsem, že někdo už se v el. hóóóóóóódně odborně vrtal. Jak jsem předpokládal, tak ty bledě modré kabely byly ucvaknuté a nikam nevedly. Naopak od snímačů a spínačů byly naletovány kabely o jiných barvách, takže jsem se v tom těžko orientoval a vše jsem musel propípávat. Dioda byla nakonec vpořádku a nešel do ní signál od spínače stojánku. Po natažení kabelu startovala i na stojánku s neutrálem. Zklamání však přišlo vzápětí, když jsem zkoušel start se zařazeným převodem bez spojky. Samozřejmě to startovalo
Tak jsem zase šel po kabelech a zjistil jsem, že do diody jde signál o stále stisknuté spojce. Nebudu ani zmiňovat, že ke snímači byl kabel několikrát napojen a pokaždé s jinou barvou . Nakonec jsem zjistil, že někdo škubnul za kabel u snímače spojky tak šikovně, že napůl vytrhnul kabely s pinů a ty se dotýkaly. Naštěstí s trochou násilí, šlo spínač zprovoznit. Od teď už Virágo startuje, jak má.
Těch zmatků v tom černobílém schémátku jsem si všimnul, Je tam toho povícero. Správné je barevné, které má tuším Dědek_new na stránkách, ale tam zase není dobře vidět barva kabelů.
Ještě budu muset pořešit ventily a předstih a další záležitosti, protože když manželka odjížděla, tak si to dvakrát střelilo do výfuku a trochu kolísá volnoběh. Celkově už vidím, že posledních několik let, co to bylo u předchozího majitele, motorka nedostala žádnou údržbu. Naštěstí mě baví se v tom vrtat, tak mám o zábavu postaráno
Motorku jsme doma nikdy neměli, ale už po prvním svezení jsem pochopil, co na těch choprech pořád máte
Ještě jednou děkuju za rady, bez kterých bych to do kupy nedal.

spínač neutrálu na virago 535

5.5.2015 v 00:23 | Nahoru | #17
Tak to nezávidím, napravovat škody po takových pseudobastlířích, to chce pancéřové nervy a trpělivosti cisternu. A i v těch barevných schématech jsem už chyby viděl, naposled ve schémátku k XV1000/1100, kde je chybně značeno propojení v pozici spínačky"P". Jinak seřídit ventily u XV535 není těžké, snad jen u výfuku zadního válce je trochu horší přístup, předstih se ale nijak nešteluje, jde strobolampou zkontrolovat v okénku po odšroubování malého víčka na levé škebli (ne toho v ose kliky, musí to být víčko o kus výše), ale jinak se pozice vybavovací cívky nastavovat nedá. S tímto chováním bych šel prvně po karbcích. Ale před seřizováním karbců každopádně změřit a seřídit ventily, od věci nebude ani změření komprese, dát pro sichr nové svíčky a každopádně nový luftfiltr.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 17.4.2024 v 12:28 zetka125
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus


TOPlist