globalmoto_duben_nolan





Téma: Pracovní offroad 4x4
 
29.12.2014 v 09:43
Krásné (konečně) zasněžené ráno
Padl na mě docela milý úkol - vybrat nějakou pracovní plechovku pro potřeby myslivce/lesáka.
Takže rozhodně 4x4 se slušnou průchodností, stačí i pouze dvoumístné + alespoň malý zavazadelník. Podmínkou také koule na tažení vozíku (stačí do 0,5 tuny). Přehnané očekávání na design není, spíš robustnost a spolehlivost. Nájezd max 100km měsíčně, takže určitě benzín. Možnost by byla i pickup...
největší podmínkou by asi bylo ,aby to auto bylo schopný ještě pár let projít přes STK - takže něco, co příliš nerezne.
Finanční limit cca 50tis, možná bych se dostal i na 80, ale samozřejmě méně-lépe.
Zatím vybírám z trojlístku Lada Niva, Suzuki Samurai, Suzuki Jimny (možná i Land Rover Freelander).

Máte nějaké jiné nápady, popřípadě doporučení - co jo, co ne a proč? Ideálně vlastní zkušenost, ale beru i "setřenice bráchy mojí tety přes tři kolena"...

Díky
Adam


Naposledy editováno 29.12.2014 09:43:35

(reakce na) Pracovní offroad 4x4

29.12.2014 v 17:08 | Nahoru | #31
TomElefant750> Čau Tome, máš pravdu! Vzhledem k tomu, že auto periodika používají pojem průchodnost a že pojem průchodivost jsem naposledy četl tak někde ve VŠ skriptech, tak zůstanu u toho nepřesnýho názvu
Čau, Honza

Pracovní offroad 4x4

29.12.2014 v 17:12 | Nahoru | #32
Nissan patrol španěl, 7mi místný, úplnou náhodou ho prodává soused, asi za 15000,-




1 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4

29.12.2014 v 17:14 | Nahoru | #33
Patrola néééééééééééééééééé motorově problém a 100% bude na kaši schnilý rám

(reakce na) Pracovní offroad 4x4

29.12.2014 v 17:16 | Nahoru | #34
PETARDAK> To je fakt, po milionu km určitě!

Naposledy editováno 29.12.2014 21:00:35

1 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4

29.12.2014 v 18:35 | Nahoru | #35
- terenak do 50k, mensi, s "normalnim" benzinem - bych vybiral z trojlistku vitara, samurai,,niva

- z dalsich beznejch neni celkem co - terrano, forester, pajero, patrol, frontera, jimny, cherokee, crv, rav atd.- funkcni budou drazsi... kia,hjonde,atp. bych do lesa nebral..

- shnily budou vsechny, jde o to, jak to kdo polatal...

... do lesa jezdim s daihatsu feroza/nechtic sem se dostal k uzivani/, ale vozit drevo se musi,,, po debordelizaci sem zacal ladit dle sveho... kazdopadne vetsi kola byly nutny... na letosni stk sem vyvaril shnilej ram vzadu, kapsy zadnich blataku, natahnul novy brzdovy trubky a stk probehla i bez znamejch! ok..

..bude se zvedat a rozsirovat,,, fotka s malejma kolama, s vetsima kolama,, a na ceste jsou jeste vetsi a bude bodylift..










Pracovní offroad 4x4

29.12.2014 v 19:14 | Nahoru | #36
toto prodává pán co k mě jezdil na servis.Docela pěkný.
http://www.sauto.cz/...15891184?goFrom=list

(reakce na) Pracovní offroad 4x4

29.12.2014 v 20:08 | Nahoru | #37
georgiss> boudalift... to je skoro tak príma úprava, jako proužky na ráfky a třásničky na řídítka...

Naposledy editováno 29.12.2014 20:08:37

Pracovní offroad 4x4

29.12.2014 v 20:50 | Nahoru | #38
jo, "boudylift " bude v lete,,, pude to od sebe,,, vyvarim shnilotiny, nasledne vyssi ulozeni, novy hadice..

.. ale uz zanedlouho by mely bejt pneu 31/10,5/15,, snad se vejdou,,, na plechach 8x15 mangels..

Pracovní offroad 4x4

29.12.2014 v 20:57 | Nahoru | #39
Mam samuraie na houby a tahani vozejku se drevem..Vpredu i vzadu navarena lesenarska trubka,na gumach spalky a jediny co me limituje v pruchodnosti je vozejk Kdyz jsem tuhle prijel k zavreny zavore z lesa,musel jsem to vzit pres "skalku" mezi stromama,na kterou bych dobrovolne nejel ani se ctyrkolkou a samik to dal( s plynem na podlaze) bez zavahani

(reakce na) Pracovní offroad 4x4

29.12.2014 v 21:10 | Nahoru | #40

BagoBorec píše: KubaLC8> Trefenýmu kanci už moc nevadí, jestli ho vezeš na vzduchovým podvozku, nebo jestli to houpá
Takže komfort vůbec neřeším, je to fakt o tom, dojet cca 5km do lesa s minimálníma servisníma nákladama.
Pořád se nějak víc kloním k tomu japonci, páč mám v hlavě zafixovaný, že ta Niva hnije, zas na druhou stranu ale bude opravitelná i kladivem...

nedelej si iluze o tom ze jimny a samurai nehnijou (viz. odkaz ) kazdopadne ale bych vybiral z techto dvou, za relativne malo penez, dost muziky. kdyz jimnyho tak hlavne toho "starsiho" (neberu v uvahu tvuj cenovy limit, spis jen upozorneni) protoze ten co ma uz tlacitkove prepinani 4x4 a 4L je pomerne jednoduchy znicit, nehlede na to ze i dily jsou drazsi do novejsiho motoru...

Naposledy editováno 30.12.2014 07:00:59

Pracovní offroad 4x4

29.12.2014 v 21:45 | Nahoru | #41

1 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4

29.12.2014 v 22:05 | Nahoru | #42
Jak tady čtu ty názory, tak asi hnije všechno...
...no, možná že jsem to měl hned na začátku omezit na vlastní zkušenosti - vždyť ti japončíci by měli mít minimálně pozink i na rámu, niet?

Pracovní offroad 4x4

29.12.2014 v 23:16 | Nahoru | #43
Jednoznačně Lada Niva. Ale jestli ještě sezeneš tu prvni 1.6 v pěknem stavu, tak nevahej. To byly karburatory a nemnelo se na nich co pokazit. Dily na to stoji par korun a spraviš si všechno sam. A dostupnost? S dobryma gumama se dostaneš všude.

(reakce na) Pracovní offroad 4x4

29.12.2014 v 23:18 | Nahoru | #44
BagoBorec> Hnije všechno

2 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4

30.12.2014 v 00:33 | Nahoru | #45
jeden pseudooffroad

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4

30.12.2014 v 17:58 | Nahoru | #46
Dolík....> no však jo, to byla dala ochcáva s haldexem ftédéíí taky

(reakce na) Pracovní offroad 4x4

30.12.2014 v 18:06 | Nahoru | #47

dva_hrnce píše: Dolík....> no však jo, to byla dala ochcáva s haldexem ftédéíí taky



Trochu ji zvednout a dobry pneu a verim tomu ze jo.

K tematu - samurai nebo jimny budou za tyhle prachy rezavy jak liska, rekl bych ze vitara vyjde levneji a na tohle by stacila.

Jako ze sem mel 2104 ladu tak nivu bych nechtel - jasne sice tam jde vsechno samodomo opravit, ale zasadni rozdil mezi ladou a japoncem je ze ta lada se samodomo opravovat musi, japonec jen jezdi...

2 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4

30.12.2014 v 18:10 | Nahoru | #48
Pro myslivce - ranu do hlavy - idealne 7.62x54 ... nebo .308 a vic. A jinak nasrat! Zmrdi zeleni, zkurveni ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4

30.12.2014 v 18:22 | Nahoru | #49

Medved píše: Pro myslivce - ranu do hlavy - idealne 7.62x54 ... nebo .308 a vic. A jinak nasrat! Zmrdi zeleni, zkurveni ...





Mas pravdu, beru zpet, idealni je niva, aro nebo uaz a 50je zbytecne moc, koupil bych neco max za 10 :)

(reakce na) Pracovní offroad 4x4

30.12.2014 v 18:26 | Nahoru | #50

assassin píše:

Mas pravdu, beru zpet, idealni je niva, aro nebo uaz a 50je zbytecne moc, koupil bych neco max za 10 :)

7.62x54R je za 4Kc ... to je pro ty zmrdy az az ... dneska jsem jich na strelnici vyflakal cca 100 ... kdybych tam misto kusu papiru mel ty zeleny zmrdy, bylo by jich o 100 mene .

Pracovní offroad 4x4

30.12.2014 v 19:46 | Nahoru | #51
Mel jsem nivu, nebyla špatná ale shnila. Teď mám do lesa daihatsu feroza je to trochu zvedlé a s dobrýma gumama to vyjede všude.

Pracovní offroad 4x4

30.12.2014 v 19:58 | Nahoru | #52
abych nebyl uplne OT - tak z toho pocatecniho vyberu (Niva - Samurai - Jimny) asi cokoli. Preferoval bych Samurai - ale je jich malo a vetsinou to jsou vylitane jebky, ktere prodavaji pseudo off-zavodnici. Freelander je jina kategorie, to uz spis Defender 90.

(reakce na) Pracovní offroad 4x4

30.12.2014 v 23:27 | Nahoru | #53

Medved píše: Pro myslivce - ranu do hlavy - idealne 7.62x54 ... nebo .308 a vic. A jinak nasrat! Zmrdi zeleni, zkurveni ...



a tak to souhlas. za mě "koso" střelci

jinak assassine, vitara a samec podle mě reznou stejně..... je to hrozná škoda...

Pracovní offroad 4x4

1.1.2015 v 21:00 | Nahoru | #54
Klidně i ta frontera. Rám nehnije, kastle lehce opravitelná. A stará 2,0 sport s 8ventilem je totální nezmar. 4x4, redukce...po vyjmutí zadních sedaček velká ložná plocha. Bez problémů i kola 32x11,50 na origo ráfcích bez úprav na podvozku a karoserii. Vše jednoduše řešeno, bez zbytečné elektroniky. Jezdím ji 7 let v LPG, nájezd cca 25000 ročně, ideální dělník.
Na RAV, Free, CRV a podobné bazmeky klidně zapomeň. Trochu jim chybí klasický rám, řazení 4x4 přes "viska" a podobné spojky taky není pro pracovní zátěž moc dobré.

Naposledy editováno 01.01.2015 21:07:40

Pracovní offroad 4x4

1.1.2015 v 21:17 | Nahoru | #55
Dolik: jo rezne to stejne, ale zbytek je jasne lepsi u japonce....

Ono pro potreby myslivce asi staci libovolny trosku vyssi auto s 4x4 ... Bracha ma treba subaru libero a v lese sem se s tim dostal v podstate kam sem chtel. Takovy ty unreal prekazky co se jezdi se zvedlejma a upravenejma "opravdickejma" offama se stejne jezdej pro zabavu nez ze by to jinak projet neslo...

1 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4

1.1.2015 v 21:57 | Nahoru | #56
Podělím se o sovji zkušenost.
Celý léto 2010 (Ano, ve 13ti letech) jsem jezdil spíš pro zábavu takovej menší offroad na vysočině se Suzuki Vitara. Mělo to 1.6 benzín, 3 kvalt v automatu (nahovno, pak jsem měl ještě týden k dispozici 5 kvalt manuál a to bylo něco úplně jinýho, pokud vitaru, tak určitě manuál). Super bylo, že to mělo uzávěrku i redukci. Nikdy se mi nestalo, že bych s tím zůstal někde v lese viset. Jinak měl jsem verzi s kompletně oddělávatelnou koženou střechou, což bylo v létě fakt super. Benzínu to žralo poměrně málo. Akorát jediná věc co mě srala, když jsi najel na brdek třeba levým předním a zadním pravým a jakoby jsi na těch dvou kolech proti sobě visel, tak se to celý kroutilo, že třeba nešly zavřít dveře. Což už je docela dost na můj vkus.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4

1.1.2015 v 22:16 | Nahoru | #57
Tombik> poměrně málo? to je kolik? tatík měl vitaru snad 15 roků a 1x se mu povedlo s tím dát 8,5 litrů, jinak pod 10 máloky a v terénu nikdo neví... ale asi dost.

ale je pravda, že to mělo problém jen na sračkách (díky gumám) a ve sněhu, když už to táhlo břicho po zemi... žádná vyfikundace jako utávěrka atd tam bohužel nebyla...

1 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4

1.1.2015 v 23:41 | Nahoru | #58
Dolik: kolem deseti je na starej benzinovej offroad pekny ne? To neda vetsina vetsich modernich SUV ani v nafte :)

(reakce na) Pracovní offroad 4x4

1.1.2015 v 23:44 | Nahoru | #59
Dolík....> No po silnici s tím šlo jezdit za 8, když jsi měl hodně lehkou nohu. Já jsem s tím jezdil jenom dělat bordel do lesa, navíc jsem v tý době benzín neřešil (šťastné to prázdniny), takže jsem to pořádně nesledoval.
assassin> Ono sice offroad, ale přecijen je to malinkatý auto s 1.6... kdybych to auto neznal, čekám od toho tak 6 a půl litru.

Naposledy editováno 02.01.2015 00:08:34

Pracovní offroad 4x4

2.1.2015 v 09:35 | Nahoru | #60
"Tak Ti,Kadle,nevím",ale chtít za pade dobrý offroad je utopie..., řešil jsem to v říjnu s příbuzným a byla to tragedie-v inzerátu super auto,ale když jsem to viděl a projel,tak hnus na hnus-nekoupili jsme nic,pak se strejc zbláznil,vyrazil sám pro Vitaru za 55,doteď do ní vrazil dalších 35 a i tak si rve vlasy,že neposlechl P-H
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist