Padl na mě docela milý úkol - vybrat nějakou pracovní plechovku pro potřeby myslivce/lesáka.
Takže rozhodně 4x4 se slušnou průchodností, stačí i pouze dvoumístné + alespoň malý zavazadelník. Podmínkou také koule na tažení vozíku (stačí do 0,5 tuny). Přehnané očekávání na design není, spíš robustnost a spolehlivost. Nájezd max 100km měsíčně, takže určitě benzín. Možnost by byla i pickup...
největší podmínkou by asi bylo ,aby to auto bylo schopný ještě pár let projít přes STK - takže něco, co příliš nerezne.
Finanční limit cca 50tis, možná bych se dostal i na 80, ale samozřejmě méně-lépe.
Zatím vybírám z trojlístku Lada Niva, Suzuki Samurai, Suzuki Jimny (možná i Land Rover Freelander).
Máte nějaké jiné nápady, popřípadě doporučení - co jo, co ne a proč? Ideálně vlastní zkušenost, ale beru i "setřenice bráchy mojí tety přes tři kolena"...
Díky
Adam
Naposledy editováno 29.12.2014 09:43:35
1 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4
1 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4
- z dalsich beznejch neni celkem co - terrano, forester, pajero, patrol, frontera, jimny, cherokee, crv, rav atd.- funkcni budou drazsi... kia,hjonde,atp. bych do lesa nebral..
- shnily budou vsechny, jde o to, jak to kdo polatal...
... do lesa jezdim s daihatsu feroza/nechtic sem se dostal k uzivani/, ale vozit drevo se musi,,, po debordelizaci sem zacal ladit dle sveho... kazdopadne vetsi kola byly nutny... na letosni stk sem vyvaril shnilej ram vzadu, kapsy zadnich blataku, natahnul novy brzdovy trubky a stk probehla i bez znamejch! ok..
..bude se zvedat a rozsirovat,,, fotka s malejma kolama, s vetsima kolama,, a na ceste jsou jeste vetsi a bude bodylift..
http://www.sauto.cz/...15891184?goFrom=list
BagoBorec píše: KubaLC8> Trefenýmu kanci už moc nevadí, jestli ho vezeš na vzduchovým podvozku, nebo jestli to houpá
Takže komfort vůbec neřeším, je to fakt o tom, dojet cca 5km do lesa s minimálníma servisníma nákladama.
Pořád se nějak víc kloním k tomu japonci, páč mám v hlavě zafixovaný, že ta Niva hnije, zas na druhou stranu ale bude opravitelná i kladivem...
Naposledy editováno 30.12.2014 07:00:59
1 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4
...no, možná že jsem to měl hned na začátku omezit na vlastní zkušenosti - vždyť ti japončíci by měli mít minimálně pozink i na rámu, niet?
2 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4
dva_hrnce píše: Dolík....> no však jo, to byla dala ochcáva s haldexem ftédéíí taky
Trochu ji zvednout a dobry pneu a verim tomu ze jo.
K tematu - samurai nebo jimny budou za tyhle prachy rezavy jak liska, rekl bych ze vitara vyjde levneji a na tohle by stacila.
Jako ze sem mel 2104 ladu tak nivu bych nechtel - jasne sice tam jde vsechno samodomo opravit, ale zasadni rozdil mezi ladou a japoncem je ze ta lada se samodomo opravovat musi, japonec jen jezdi...
2 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4
Medved píše: Pro myslivce - ranu do hlavy - idealne 7.62x54 ... nebo .308 a vic. A jinak nasrat! Zmrdi zeleni, zkurveni ...
Mas pravdu, beru zpet, idealni je niva, aro nebo uaz a 50je zbytecne moc, koupil bych neco max za 10 :)
assassin píše:
Mas pravdu, beru zpet, idealni je niva, aro nebo uaz a 50je zbytecne moc, koupil bych neco max za 10 :)
Medved píše: Pro myslivce - ranu do hlavy - idealne 7.62x54 ... nebo .308 a vic. A jinak nasrat! Zmrdi zeleni, zkurveni ...
a tak to souhlas. za mě "koso" střelci
jinak assassine, vitara a samec podle mě reznou stejně..... je to hrozná škoda...
Na RAV, Free, CRV a podobné bazmeky klidně zapomeň. Trochu jim chybí klasický rám, řazení 4x4 přes "viska" a podobné spojky taky není pro pracovní zátěž moc dobré.
Naposledy editováno 01.01.2015 21:07:40
Ono pro potreby myslivce asi staci libovolny trosku vyssi auto s 4x4 ... Bracha ma treba subaru libero a v lese sem se s tim dostal v podstate kam sem chtel. Takovy ty unreal prekazky co se jezdi se zvedlejma a upravenejma "opravdickejma" offama se stejne jezdej pro zabavu nez ze by to jinak projet neslo...
1 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4
Celý léto 2010 (Ano, ve 13ti letech) jsem jezdil spíš pro zábavu takovej menší offroad na vysočině se Suzuki Vitara. Mělo to 1.6 benzín, 3 kvalt v automatu (nahovno, pak jsem měl ještě týden k dispozici 5 kvalt manuál a to bylo něco úplně jinýho, pokud vitaru, tak určitě manuál). Super bylo, že to mělo uzávěrku i redukci. Nikdy se mi nestalo, že bych s tím zůstal někde v lese viset. Jinak měl jsem verzi s kompletně oddělávatelnou koženou střechou, což bylo v létě fakt super. Benzínu to žralo poměrně málo. Akorát jediná věc co mě srala, když jsi najel na brdek třeba levým předním a zadním pravým a jakoby jsi na těch dvou kolech proti sobě visel, tak se to celý kroutilo, že třeba nešly zavřít dveře. Což už je docela dost na můj vkus.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4
ale je pravda, že to mělo problém jen na sračkách (díky gumám) a ve sněhu, když už to táhlo břicho po zemi... žádná vyfikundace jako utávěrka atd tam bohužel nebyla...
1 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4
assassin> Ono sice offroad, ale přecijen je to malinkatý auto s 1.6... kdybych to auto neznal, čekám od toho tak 6 a půl litru.
Naposledy editováno 02.01.2015 00:08:34