bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honování cylindrů XV1900 Midnight Star
Prosím, měl bych dotaz - v motoru mi došlo k menší nehodě a chystám se honovat cylindry. Myslíte si, že je to dobrý nápad, nebo se na to mám vysrat a raději riskovat vyšší spotřebu oleje? Nemám v plánu to udělat nějak moc, jen jemně a s petrolejem, aby se ten prostor obrousil od těch rýh. Je mi ale jasné, že to zvětší prostor v jakém pak bude lítat píst, ale snad ne moc - ten rozdíl by měly pojmout pístní kroužky. Nějaké zkušenosti či nápady?:)

Moc díky za Vaše postřehy!





Naposledy editováno 14.12.2014 17:23:00
Anketa: Honovat, nebo ne?
Ano a neboj se klidně víc
7%
1
Ano, ale velmi málo a jemně
7%
1
Ne, písty pak budou mít moc prostoru a umřou
87%
13

1 reakcí na tento příspěvek Honování cylindrů XV1900 Midnight Star

14.12.2014 v 17:28 | Nahoru | #1
to je anarchie tohleto...to jako chceš honovat na koleni nebo jak?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honování cylindrů XV1900 Midnight Star

14.12.2014 v 17:31 | Nahoru | #2
los-fazeros> Ne, nechat to udělat. Jde o to, že nový cylindry stojí jeden kolem třiceti a to je víc, než můj rozpočet a to nepočítám montáž.:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honování cylindrů XV1900 Midnight Star

14.12.2014 v 17:38 | Nahoru | #3
Xfoot> Nejdřív si zjisti jestli je to litinová vložka nebo nikasil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honování cylindrů XV1900 Midnight Star

14.12.2014 v 17:40 | Nahoru | #4
dewwil> Promiň, jakže?:)) Vysvětli mi to jako pětiletýmu.:)
Co vím, tak ten prostor není vložka, ale je součástí celýho chladiče. Ale materiál nevím, můžu zjistit. Co s tím potom?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honování cylindrů XV1900 Midnight Star

Skvělá odpověď, děkuji! 14.12.2014 v 17:44 | Nahoru | #5
Xfoot> Jestli je to ocelová/litinová vložka tak není problém ty válce trochu líznout(honovat), pokud je to nikasil (tvrdý povlak nanesen na hliník) tak už musíš udělat komplet výbrus a znovu nechat nanést nový nikasil což už je trošku dražší....

e: podle tvého popisu máš nejspíš nikasil... pokud je to z jednoho kusu...

Naposledy editováno 14.12.2014 17:46:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honování cylindrů XV1900 Midnight Star

14.12.2014 v 17:46 | Nahoru | #6
dewwil> Moc díky, materiál zjistím a podle toho budu postupovat dál.:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honování cylindrů XV1900 Midnight Star

14.12.2014 v 17:50 | Nahoru | #7
Xfoot> jj, tam kde dělaj výbrusy ti hned řeknou...

(reakce na) Honování cylindrů XV1900 Midnight Star

14.12.2014 v 18:16 | Nahoru | #8
dewwil> jako obvykle - zavolej Oulehlovi a domluv se s nim!
Oulehla

1 reakcí na tento příspěvek Honování cylindrů XV1900 Midnight Star

14.12.2014 v 18:18 | Nahoru | #9
Když nepoznáš rozdíl mezi hliníkem a litinou tak použij třeba magnet.
Pokud ti to vyhonuje jen třeba o desetinu ,tak ti bude ten píst v tom válci klepat a dle toho jak je ten válec přidřený , tak stejně máš kroužka po smrti a budeš muset udělat plnohodnotný výbrus na všech válcích

(reakce na) Honování cylindrů XV1900 Midnight Star

14.12.2014 v 18:59 | Nahoru | #10
fapeko> desetinu? Snad setimu, né-li tisícinu, ne. Tohle je běžný opotřebení jetýho válce/motoru. Pokud to žere olej tak rovnou výbrus či nikasil a né žádný šmudlání.

Jinak se nato vys...

Naposledy editováno 14.12.2014 19:00:02

Honování cylindrů XV1900 Midnight Star

14.12.2014 v 19:00 | Nahoru | #11
Jak se ti to povedlo? Bezelo to bez oleje?

1 reakcí na tento příspěvek Honování cylindrů XV1900 Midnight Star

14.12.2014 v 19:19 | Nahoru | #12
Nikdo moc neví co se stalo - prostě jednoho dne jedu a najednou se mi zastavil motor ve 120ceti.:) Když to rozebrali zjistili, že tam bylo něco málo pod litr oleje, který byl totálně spálený plus v tom motoru lítala tahle částečka (přiložené foto) a způsobila pěknou paseku vlastně všude, kde to šlo. Důsledek je obroušená ojnice a železný piliny kam se podívám. Samozřejmě i válce jsou zbroušený, stejně jako výše zmíněný cylindr - jinak řečeno, oprava za 100 000 - ještě jinak řečeno, pěkně na píču...:)

Olej jsem tam dával ve dvou tisících novej a vydržel 4 tisíce.:)

Naposledy editováno 14.12.2014 19:20:11

1 reakcí na tento příspěvek Honování cylindrů XV1900 Midnight Star

14.12.2014 v 19:43 | Nahoru | #13
Když píšeš co se s tím stalo, nevyjde tě levněj nový motor?

Naposledy editováno 14.12.2014 19:43:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honování cylindrů XV1900 Midnight Star

14.12.2014 v 19:49 | Nahoru | #14
Pajas20> Právě! Čím víc si říkám, co s tím je všechno v prdeli, nový motor bude asi lepší volba. Ale zase, vybrat ten dobrý, který bude OK, kde se mi tohle nestane znovu je ještě větší risk...nevím no.

Honování cylindrů XV1900 Midnight Star

14.12.2014 v 19:54 | Nahoru | #15
Za 4 tisíce kilometrů to sežralo skoro celou olejovou náplň? Zbyl jen necelej litr oleje? Natvrdo zadřený? To nepůjde zachránit jen vyhonováním válců. Nech zvážit kliku, zkontrolovat ojniční i hlavní šálky a zúhlování ojnic, než začneš s čímkoliv jiným.

Honování cylindrů XV1900 Midnight Star

14.12.2014 v 20:05 | Nahoru | #16
ebay:
motor xv1900

(reakce na) Honování cylindrů XV1900 Midnight Star

14.12.2014 v 20:10 | Nahoru | #17

Xfoot píše: Nikdo moc neví co se stalo - prostě jednoho dne jedu a najednou se mi zastavil motor ve 120ceti.:) Když to rozebrali zjistili, že tam bylo něco málo pod litr oleje, který byl totálně spálený plus v tom motoru lítala tahle částečka (přiložené foto) a způsobila pěknou paseku vlastně všude, kde to šlo. Důsledek je obroušená ojnice a železný piliny kam se podívám. Samozřejmě i válce jsou zbroušený, stejně jako výše zmíněný cylindr - jinak řečeno, oprava za 100 000 - ještě jinak řečeno, pěkně na píču...:)

Olej jsem tam dával ve dvou tisících novej a vydržel 4 tisíce.:)



Opravovat neco takoveho je sebevrazda, urcite radeji novy motor.

(reakce na) Honování cylindrů XV1900 Midnight Star

15.12.2014 v 08:36 | Nahoru | #18
Xfoot> hele, nechci nějak moralizovat...ale nezkontrolovat olej za celý 4tkm, tě bude stát hodně pěněz...a myslím, že se tu kontrolu tím docela naučíš
Mě Duckna nesežere za servisní interval nic, slovy nic. Ale i tak na to koukám cca. každou druhou-třetí jízdu, kdykoli se ti může sežvejknout nějaký těšnění v motoru a pak to lítá do vejfuku raz dva.

mmch. jsem se chtěl podívat na strojní honování na YT a našel tohle ...jdi do toho



Naposledy editováno 15.12.2014 08:57:25

3 reakcí na tento příspěvek Honování cylindrů XV1900 Midnight Star

15.12.2014 v 10:08 | Nahoru | #19
to mi připomělo tohohle borce

(reakce na) Honování cylindrů XV1900 Midnight Star

15.12.2014 v 10:28 | Nahoru | #20

Ceres píše: to mi připomělo tohohle borce


"hlavně nedělejte výbrus u pincka kde jsou v hlavě takovéto hovadiny"

(reakce na) Honování cylindrů XV1900 Midnight Star

15.12.2014 v 10:50 | Nahoru | #21
Ceres> no ty fole...ale dílo se nakonec podařilo ...jako kompresor

Honování cylindrů XV1900 Midnight Star

24.12.2014 v 00:55 | Nahoru | #22

(reakce na) Honování cylindrů XV1900 Midnight Star

26.12.2014 v 09:15 | Nahoru | #23
Ceres> Ty vole to je materiál....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kryt pedálu brzdy Yamaha Midnightst... Yamaha XV 1900 Midnight Star EVADYS.K1400 0 24.3.2024 v 10:21 EVADYS.K1400
Plexi štít Xamaha Midnightstar 1900 Yamaha XV 1900 Midnight Star EVADYS.K1400 7 10.3.2024 v 18:30 spaceman74
Kožený navlek na nádrž Yamaha Midni... Yamaha XV 1900 Midnight Star EVADYS.K1400 4 7.1.2024 v 16:57 Růža1800
padací rám Yamaha Midnightstar 1900 Yamaha XV 1900 Midnight Star FrantišekSmolíček 2 3.1.2024 v 21:48 Rooks
Divne zvuky na 3 prevodovom stupni Yamaha XV 1900 Midnight Star Cybernetyk 24 28.9.2023 v 19:04 Pelilaci


TOPlist