globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT
12.12.2014 v 15:23
Po 35 letech v autě si chci splnit sen a koupit motorku. Novou. Jen tak pro radost a pro zábavu, opět zažít ten pocit z jízdy. Mám docela dost vyvynutý pud sebezáchovy (i když ne tolik abych si moto odepřel) a vyloženě blbnout se nechystám. :) Vybírám mezi Hondou NC750S s automatem a Hondou CB500X. CB500X je taková „správná“ motorka akorát do ruky. Málem jsem ji už zaplatil, když jsem objevil NC750S DCT a ten mne nadchnul. Ale za ty prachy bych se u 500X i oblík, natankoval a ještě by zbylo. Teď se motám v kruhu a nevím coby. Navíc jsem ještě objevil 750S v manuálu i s kufrem a vyšším štítkem za stejnou cenu jako 500X. Tam se ale bojím malého rozsahu otáček abych se „neuřadil“. ;)
Poradíte mi někdo kudy z toho ven? Díky.
Anketa:
CB500X
63%
50
NC750S DCT
16%
13
NC750S
20%
16

1 reakcí na tento příspěvek co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT

17.12.2014 v 08:39 | Nahoru | #1

Na nejvyšší (šestý) rychlostní stupeň motor točil jen mezi 5.000 až 5.500 ot/min (mj. dobrá věc pro nízkou střední pístovou rychlost a vysokou životnost motoru a spol.),



to jsi zjistil kde?...jak si to vypočítal... ?
5-5,5t rpm je nějaká konstanta ? Uvědomuješ si, že při týhle jízdě jsi 700rpm pod maximem výkonu (tedy krouťák už ti dááávno padá) a rveš to vlastně na 90% potenciálu toho motoru ?
To co píšeš je slušně řečeno opět jen demagogie někoho kdo za každou cenu hledá argumenty...i kde nejsou. Při 170km/h je ten motor téměř na okraji svých možností a nevěřím tomu co píšeš o spotřebě a opotřebení...

tedy ale to "riding in the snow..." to bylo drááámo !!! horší jak Hercule Poirot

Naposledy editováno 17.12.2014 09:05:40

(reakce na) co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT

18.12.2014 v 12:53 | Nahoru | #2
 

t_freedom píše: to jsi zjistil kde?...jak si to vypočítal... ?
5-5,5t rpm je nějaká konstanta ? Uvědomuješ si, že při týhle jízdě jsi 700rpm pod maximem výkonu (tedy krouťák už ti dááávno padá) a rveš to vlastně na 90% potenciálu toho motoru ?
To co píšeš je slušně řečeno opět jen demagogie někoho kdo za každou cenu hledá argumenty...i kde nejsou. Při 170km/h je ten motor téměř na okraji svých možností a nevěřím tomu co píšeš o spotřebě a opotřebení...

tedy ale to "riding in the snow..." to bylo drááámo !!! horší jak Hercule Poirot


Už jsem se sem ani nechtěl vracet, když se to tady tak mydlí, ale dlužím Ti odpověď na Tvoji otázku.

Nejsem demagog (alespoň v to doufám) a ve své profesi ani v hobby záležitostech jsem nikdy nečaroval s číslama, aby něco nějak vyšlo nebo jak by se to někomu hodilo do krámu. Řidičák na motorku mám 40 let a na mašinách jezdím dosud stále rád. Trochu "problém" na tomto foru vidím v tom, že mě osobně neberou vysoké výkony, vysoké rychlosti, co největší zrychlení a obecně jízda nadoraz. A to nejenom v běžném provozu, ale docela mě to míjí i v komerci - třeba F1 a supersporty, GP a spol., to mi nic přínosného neposkytuje. Ale CHÁPU A RESPEKTUJU, že zase jiným lidem to může přinášet uspokojení, a to i jenom pasivně jako divákům. Nebo aktivně, když svoje vzory napodobují, a pro některé je to zřejmě jejich největší záliba.

K tomu videu - nejsem jeho autorem a neobhajuju takovouto jízdu, přestože je toho ta motorka schopna, a já osobně bych takto motor dlouhodobě nazatěžoval. Už proto ne, že jednak mám k technice (vlastní i cizí) hodně kladný vztah a taky i proto, že radost z jízdy v jedné stopě mám ať jedu na kole, na mopedu, na dváce, na čopru, na menším endurku i na větším silničním (cestovním) enduru - jezdil jsem vždycky víceméně na kochačku, a to i na boxerech (baworák R1100GS i novější R1200ST). S těma otáčkama a střední pístovou rychlostí jako orientačním ukazatelem míry mechanického zatížení motoru jsem to nadhodil v rychlosti jen pro lidi orientující se v problematice. Samozřejmě, že 5 tisíc otáček za minutu není žádná konstanta. A co se MPS týče, ta samozřejmě závisí přímo úměrně i na zdvihu. Ale přestože motory u NC 700 (i ty převrtané u NC 750) jsou nadčtvercové (dlouhozdvihové), mají střední pístovou rychlost hodně nízkou v oblasti, kterou nejvíc využívám; dokonce ještě nižší než u podkoňovaného nízkootáčkového motoru u Hondy Shadow VT 750, který dobře znám a který lze brát jako etalon spolehlivosti a životnosti. Při mých převážně kochacích jízdách po okreskách skutečnými rychlostmi okolo 70 až 90 km/h (tachometrově 80 až 100) motor u NC 750 točí na šestku jen něco mezi 2200 až 2800 ot/min a jeho MPS leží v oblasti okolo pouhých 6 až 7 m/s. Za těchto okolností a při alespoň základní periodické údržbě musí ten robustní podkoňovaný motor v NC 750 vydržet v pohodě minimálně čtvrt milionu km a klidně bych tak tu mašinu mohl odkázat ještě svým vnukům - pokud by o takovou "divnou motorku s motorem z auta" stáli.

P.S.
Souhlasím a potvrzuju, že NC svou koncepcí poněkud vybočuje z běžné skladby motocyklů, a že není určeno pro každého. A přestože se to může některým "klasickým motorkářům" zdát nepochopitelné, tak opravdu má své kvality, které zase jiní lidé dokážou ocenit...
 

Naposledy editováno 19.12.2014 22:05:25
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist