globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT
12.12.2014 v 15:23
Po 35 letech v autě si chci splnit sen a koupit motorku. Novou. Jen tak pro radost a pro zábavu, opět zažít ten pocit z jízdy. Mám docela dost vyvynutý pud sebezáchovy (i když ne tolik abych si moto odepřel) a vyloženě blbnout se nechystám. :) Vybírám mezi Hondou NC750S s automatem a Hondou CB500X. CB500X je taková „správná“ motorka akorát do ruky. Málem jsem ji už zaplatil, když jsem objevil NC750S DCT a ten mne nadchnul. Ale za ty prachy bych se u 500X i oblík, natankoval a ještě by zbylo. Teď se motám v kruhu a nevím coby. Navíc jsem ještě objevil 750S v manuálu i s kufrem a vyšším štítkem za stejnou cenu jako 500X. Tam se ale bojím malého rozsahu otáček abych se „neuřadil“. ;)
Poradíte mi někdo kudy z toho ven? Díky.
Anketa:
CB500X
63%
50
NC750S DCT
16%
13
NC750S
20%
16

2 reakcí na tento příspěvek co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT

12.12.2014 v 22:43 | Nahoru | #1
Ne starší motorku nechci a nekoupím. To jsem si už ujasnil. Vypiplat a vorvat si ji chci sám. Buďto se mi to povede a budu spokojenej, nebo se to nepovede a spokojená bude manželka. Už jsem motorek prošel od konce letošního září víc a tyhle dvě jsou můj strop a konečná. Kdysi jsem jezdil na kejvačce a hrozně zápasil s řadičkou, asi jsem tam měl křivý kolečka. Proto mne tak nadchla ta DCT u 750ky jak plyšově řadí. 500 mne chytla vzhledem a přesnou velikostí jak padla do ruky a pod zadek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT

12.12.2014 v 22:54 | Nahoru | #2
Baobab> Jasný, chceš novou, taky volba. Geodet poradí, jak si novou vorvat sám, je expert .

Ale nemůžeš srovnávat řazení na vylítaný kejchačce s řazením na moderním japonci. To není jen jiný hřiště, to je úplně jinej sport, i když i tam jsou rozdíly.

(reakce na) co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT

13.12.2014 v 12:07 | Nahoru | #3

Baobab píše: Ne starší motorku nechci a nekoupím. To jsem si už ujasnil. Vypiplat a vorvat si ji chci sám. Buďto se mi to povede a budu spokojenej, nebo se to nepovede a spokojená bude manželka. Už jsem motorek prošel od konce letošního září víc a tyhle dvě jsou můj strop a konečná. Kdysi jsem jezdil na kejvačce a hrozně zápasil s řadičkou, asi jsem tam měl křivý kolečka. Proto mne tak nadchla ta DCT u 750ky jak plyšově řadí. 500 mne chytla vzhledem a přesnou velikostí jak padla do ruky a pod zadek.


CB500F jsem si projel loni v létě a moc se mi líbila svým projevem, ovladatelností, cenou, hodně pružným motorem prakticky bez vibrací a celkovou jednoduchostí - že si na nic nehraje. Větší Xko jsem nezkoušel, ale předpokládám, že by se mi na něm sedělo ještě líp (jsem vyšší postavy). Jediná věc by mě od CB 500 F/X odrazovala, a to byly ty závady na motorech, tuším problém s olejem (mazáním?), byla na to venku svolávačka, tak už to snad mají uspokojivě vyřešeno.

Co se NC700 týče, trochu mi vadily vibrace motoru (vylepšeno u silnějšího nástupce - NC750) a že ten DST automat byl u NC 700 nastaven u režimu D i S jinak, než bych si představoval. Toto vše už nový NC750 má doladěno, klidný D režim jede krásně vláčně (ideální věc do města, na kochání po okreskách i na delší cestování) a dynamický S režim řadí tak, jak by asi řadil zkušený vyježděný jezdec, když co nejvíc spěchá, honí čas a vůbec nehledí na spotřebu ani na předpisy. Vylepšen byl i už tak slušně velký, přehledný a dobře čitelný displej, mašina je silnější a rychlejší a má opravdu skvělou spotřebu. Z dlouhodobého praktického hlediska je vychytávkou k nezaplacení ten velký integrovaný odkládací prostor před sedlem (místo obvyklé nádrže). Motor je robustně předimenzovaný (podkoňovaný) s předpokladem spolehlivostí a enormní životnosti - na rozdíl od většiny dnešních motorek s velkými litrovými výkony s vyhoněnými výkony u vysokoobrátkových motorů. Servisní intervaly jsou dostatečně dlouhé (tuším 12 tisíc km) a jako bonus se ventilové vůle seřizují ne výměnnýma podložkama, ale i vzhledem nízkoobrátkovosti ještě "po staru" šroubkem, takže s nulovými materiálovými náklady. Navíc u tohoto řadového dvouválce je použito společné sání, takže odpadá i nutnost synchronizace podtlaků, jinak obvyklá u mnoha víceválcových motocyklů.
Stroj je to celkově robustní s neodlehčovanými nosnými prvky, pevným rámem, jeví se mi jako spolehlivý držák a na servis nenáročný pracant, vhodný nechat si ho na mnoho let, dobře využitelný na kratši i dlouhé cesty, na dojíždění do práce i na kochací jízdy, a v neposlední řadě je i dostatečně velký pro vyššiho jezdce i spolujezdce
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist