Poradíte mi někdo kudy z toho ven? Díky.
2 reakcí na tento příspěvek co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Ale nemůžeš srovnávat řazení na vylítaný kejchačce s řazením na moderním japonci. To není jen jiný hřiště, to je úplně jinej sport, i když i tam jsou rozdíly.
Baobab píše: Ne starší motorku nechci a nekoupím. To jsem si už ujasnil. Vypiplat a vorvat si ji chci sám. Buďto se mi to povede a budu spokojenej, nebo se to nepovede a spokojená bude manželka. Už jsem motorek prošel od konce letošního září víc a tyhle dvě jsou můj strop a konečná. Kdysi jsem jezdil na kejvačce a hrozně zápasil s řadičkou, asi jsem tam měl křivý kolečka. Proto mne tak nadchla ta DCT u 750ky jak plyšově řadí. 500 mne chytla vzhledem a přesnou velikostí jak padla do ruky a pod zadek.
CB500F jsem si projel loni v létě a moc se mi líbila svým projevem, ovladatelností, cenou, hodně pružným motorem prakticky bez vibrací a celkovou jednoduchostí - že si na nic nehraje. Větší Xko jsem nezkoušel, ale předpokládám, že by se mi na něm sedělo ještě líp (jsem vyšší postavy). Jediná věc by mě od CB 500 F/X odrazovala, a to byly ty závady na motorech, tuším problém s olejem (mazáním?), byla na to venku svolávačka, tak už to snad mají uspokojivě vyřešeno.
Co se NC700 týče, trochu mi vadily vibrace motoru (vylepšeno u silnějšího nástupce - NC750) a že ten DST automat byl u NC 700 nastaven u režimu D i S jinak, než bych si představoval. Toto vše už nový NC750 má doladěno, klidný D režim jede krásně vláčně (ideální věc do města, na kochání po okreskách i na delší cestování) a dynamický S režim řadí tak, jak by asi řadil zkušený vyježděný jezdec, když co nejvíc spěchá, honí čas a vůbec nehledí na spotřebu ani na předpisy. Vylepšen byl i už tak slušně velký, přehledný a dobře čitelný displej, mašina je silnější a rychlejší a má opravdu skvělou spotřebu. Z dlouhodobého praktického hlediska je vychytávkou k nezaplacení ten velký integrovaný odkládací prostor před sedlem (místo obvyklé nádrže). Motor je robustně předimenzovaný (podkoňovaný) s předpokladem spolehlivostí a enormní životnosti - na rozdíl od většiny dnešních motorek s velkými litrovými výkony s vyhoněnými výkony u vysokoobrátkových motorů. Servisní intervaly jsou dostatečně dlouhé (tuším 12 tisíc km) a jako bonus se ventilové vůle seřizují ne výměnnýma podložkama, ale i vzhledem nízkoobrátkovosti ještě "po staru" šroubkem, takže s nulovými materiálovými náklady. Navíc u tohoto řadového dvouválce je použito společné sání, takže odpadá i nutnost synchronizace podtlaků, jinak obvyklá u mnoha víceválcových motocyklů.
Stroj je to celkově robustní s neodlehčovanými nosnými prvky, pevným rámem, jeví se mi jako spolehlivý držák a na servis nenáročný pracant, vhodný nechat si ho na mnoho let, dobře využitelný na kratši i dlouhé cesty, na dojíždění do práce i na kochací jízdy, a v neposlední řadě je i dostatečně velký pro vyššiho jezdce i spolujezdce