globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: regulátor dobíjení Virago 535
Ahoj, prosím o názor na měření a dedukce které máme ohledně jednoho Viraga.
Virago při volnoběhu a asi do 2500 ot/min dobíjí správně a perfektně reaguje na zátěž elektrospotřebiči. Jakmile se ale překonají určité otáčky, napětí začne klesat a to jak na výstupu z regulátoru tak i na výstupu z alternátoru.
měřili jsme alternátor:
naprázdno: 10V na volnoběh, při zvyšování otáček až 70V na každé fázi stejně.
se zátěží: 10V na volnoběh, při zvyšování otáček pokles na 5V na každé fázi stejně.
měřili jsme výstup z regleru bez světel a jiných spotřebičů:
na volnoběh 12,8 při zvyšování otáček do cca 2500 ot/min stoupá napětí až k 13,5V s dalším zvyšováním otáček pokles a kolísání kolem 12,4
měřili jsme výstup z regleru se zapnutými světli a výhřevem rukojetí:
na volnoběh 12,6 při zvyšování otáček do cca 2500 ot/min stoupá napětí až k 13,4V s dalším zvyšováním otáček pokles a kolísání kolem 12V a to i na nějakých 11,7V
Proměřovali jsme i ztráty na kabelech a je fakt že se nám na výstupním kabelu z regulátoru k baterce ztrácelo i 0,5V ale stejně je divné že to po překročení určitých otáček přestává dobíjet..
náš názor je špatný regulátor který zřejmě špatně odvádí přebytečný proud do zátěže, respektive odvede do zátěže zbytečně moc proudu.
co myslíte?
ještě by mne zajímalo zda se to dá nějak opravit nebo je to celé zalité v plastu podobně jako snímač na simsonu.

Díky.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) regulátor dobíjení Virago 535

11.12.2014 v 12:56 | Nahoru | #1
J.M.K.> díky za skvělou odpověď.
ještě jeden detail, to paradoxní klesání napětí se zvyšováním otáček je skokové, napětí se od volnoběhu zvýsí na 13,5 a pak skokově spadne na 12,5 a pak už jen klesá vlivem větší spotřeby zapalování při zvyšujících se otáčkách jak zmiňuješ. jednoduše řečeno regler funguje do cca 2500ot a pak mu jebne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) regulátor dobíjení Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 11.12.2014 v 13:13 | Nahoru | #2
grooll: Změř taky izolační odpor vinutí alternátoru proti kostře - měla by tam být izolace (regler při měření odpoj). Ale podle toho skokového chování to fakt tipuju na regulátor. Ono to u Viraga není žádná výjimka - tím, že je poblíž výfuku, není zrovna nejlépe chlazený a jednou to prostě odejde.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 17.4.2024 v 12:28 zetka125
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus


TOPlist