1 reakcí na tento příspěvek Montáž řetězu - rozebiratelná spojka
(reakce na) Montáž řetězu - rozebiratelná spojka
cuir píše: jde to slozit rukou ,ale musis to dat hodne presne. Nicmene na tvoji motorku rozebiratelna spojka jednoznacne nepatri. To ze ti ji poslou v baleni je jen jakoby soucast balicku, kde treba retez se da pouzit i na crossovou motorku a tam se spojky davaji. Tu spojku tam dej, a dojed do servisu at ti to prelisuji.
Ne jsou dve edice ...tj v objednavce je treba specifikovat zda rozebiratelna ci nikoli.
A s tim patri-nepatri .........je to jako kuze textil.....uzivam nytovvane, ale je tu dost lidi co jezdi s rozebiratelnou i na motorce vyssich vykonu a popravde jsem nikde nepotkal info proc by tam mela byt jedna ci druha - nic co by bylo rozumnym argumentem. Jen pocity a z nich pramenici presvedceni
E: jak jsem psal, ja lisuji-nytuji
Naposledy editováno 07.12.2014 03:28:49
obzvlast, kdyz bych se s tim pohyboval po silnicich s provozem. Proc zvysovat riziko rozpojeni retezu, nejen ze to muze poskodit motorku, ale muze to zranit jezdce a nebo nekoho jineho kdo bude v okoli.
Naposledy editováno 07.12.2014 04:13:22
Ty škody co by to napáchalo, kdyby se řetěz roztrhnul, nestojí za těch odhadem 200kč, co si vezme servisák za spojení nýtované. Ale jak už bylo řečeno, není snýtovat, jako snýtovat. Takže jen k někomu, kdo s tím má zkušenosti-jinak je tam nebezpečí úplně stejné!
Za mně nýtovanou ano, ale na motorku s malým objemem a malým výkonem. Což CBR 600 už fakt není!!!
Naposledy editováno 07.12.2014 11:56:50
1 reakcí na tento příspěvek Montáž řetězu - rozebiratelná spojka
1 reakcí na tento příspěvek Montáž řetězu - rozebiratelná spojka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Montáž řetězu - rozebiratelná spojka
To že se tvému otci ještě neroztrhla (u motorky, která skoro třikrát překračuje limit výkonu doporučený prodejcem řetězů), neznamená že se to brzo nestane. Viz. můj příspěvek výše.
Takze jak napsal autor tematu, idealni reseni, namontovat rozebiratelnou spojku, pokud nejde tak po ni klepni a na jare rovnou do servisu nechat snytovat. Do kapsy si vem sebou tu nytovaci spojku a nebo si predem domluv ze ji maji. Sem rad ,ze si nekdo necha poradit. Vetsina lidi totiz pise na forum aby se ujistila, ze udelala dobre a kdyz se dozvi opak tak se snazi presvedcit sama sebe ,ze tomu tak neni.
Boss.trx850 píše: Pajas20> Dokonce i zkušený výrobce řetězů doporučuje nýtovanou spojku jen u motorů do 5O koní a 50Nm. točivého momentu. http://www.motorete...u-spojku-pouzit.html
To že se tvému otci ještě neroztrhla (u motorky, která skoro třikrát překračuje limit výkonu doporučený prodejcem řetězů), neznamená že se to brzo nestane. Viz. můj příspěvek
výše.
Můžeš mě nějak logicky vysvětlit rozdíl v pevnosti v tahu na roztržení řetězu, mezi nýtovaným a spojkovaným řetězem?
Spíš vydím problém v otáčkách sekundáru, když se mi svlíkne spojka na krosu v kilu, dobrý no...vyjede, nebo destrukce kártru u pastorku a je to...
Ale nedokážu si představit že letim 200 a víc a když vim co dokáže řetěz za pohyby, a hazardovat s rozebiratelnym spojem. to je jak hrát ruskou ruletu s plně nabitou zbraní...
Jinak ta rozebiratelná spojka může být těsnější, že ji rukou nenasadíš, ale je třeba to zmáčknout kleštěma. Taky to tak mám na DRku.
Nýtuje se kvůli bezpečnosti, rozebiratelná se může ve velkých rychlostech nějakou blbou náhodou otevřít a je průser. Pevnostně si myslím, že budou obě varianty cca na stejno.
Řetěz je silný jako jeho nejslabší článek.
Naposledy editováno 07.12.2014 15:09:00
Omílání ničím nrpoflozenych stanovisek výrobce či pouhých pocitů nic nepřináší.
Zas toto téma speje ke snusce dohadů....
Máte někdo argument? Sem s ním!
Stago píše: Dík všem za odpovědi, tolik reakcí sem ani nečekal takhle rychle. Každopádně to udělám tak, že se pkusím tam dát tu rozebíratelnou a až na jaře vyjedu tak rovnou do servisu aby mi ji tam vyměnili za nýtovací. Nejsem hazardér. Každopádně rukou tam nejde zkusim použít ry kleště.
Jak už zaznělo, musíš ji skládat absolutně precizně, jinak ji nezacvakneš.
Hlavně si pořádně namaž příslušný článek vazelínou z toho pytlíčku v sadě.
Uvidíš, že to nakonec nasadíš a budeš normálně jezdit jako já :)
1 reakcí na tento příspěvek Montáž řetězu - rozebiratelná spojka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Montáž řetězu - rozebiratelná spojka
agostini79 píše: já mám argument. Přítelkyni jsem na Ninje měnil řetězovou sadu a v nové byla rozebíratelná spojka. Při jednom rozjezdu (naštěstí řetěz odlítnul) - naštěstí jsem jel vepředu a hlavně se nikde nezaseknul. Samozřejmě upadla závlačka a spojka časem povolila. Pak jsem dal jinou a odjezdili jsme zbytek dovolené bez problémů ale po návratu jsem řetěz nechal snýtovat ... Každý ať si to přebere jak chce - já už rozebíratelnou spojku nechci.
Pokud to má být argument, napiš proč odletla závlačka.
(jinak ti na to odvětím, žes ji blbě nasadil a pokud to blbě snýtuješ - třeba moc utahneš - pujde do háje také.)
Naposledy editováno 07.12.2014 15:49:49
Současné řetězy od DID (530VX a 530ZVMX)mají X-kroužek a již standardně mají nýtovací spojky, které jsou pro silnější motorky nejlepší. Ten řetěz 530NZ dlouho nevydrží a budeš znovu měnit. DID doporučuje typ 530VX a jako altenativu 530ZVMX. Prodali ti nevhodný typ řetězu. Nejspíš výprodej
rozdíly pro názornost.
DID530NZ: pevnost v tahu:38,5 KN , odolnost proti opotřebení: 410
DID530VX: pevnost v tahu:41 KN , odolnost proti opotřebení: 3800
DID530ZVMX: pevnost v tahu: 46,3 KN , odolnost proti opotřebení: 4000
čím vyšší hodnoty, tím lepší
1 reakcí na tento příspěvek Montáž řetězu - rozebiratelná spojka
Mluvil jsem též jednou na výstavě motorek se závodníkem z Dakaru a na jeho motorce byl též řetěz se spojkou se závlačkou.Sám on měl za to,že kdybys udělal řetěz jenom ze spojek,měl by vydržet.Myslím že pokud se nerozjíždíš jako prase a o řetěz se staráš,není důvodu se toho bát.
Montování řetězů zdar !
PETR ŘEVNICE
Ja tedy nevim kdo zvladne dat spojku na misto jenom rukou, ale rozdhode ja jsem nikdy tlak okrouzku a toho jak je to na tesno nepretlacil rukou, respektive prstama. Takze to normalne nasad, aby to byo rovne a stlac to sikama a mas po ptakach. Hlavne si pak to perkno nasad spravny smerem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Montáž řetězu - rozebiratelná spojka
FishX3 píše: Pokud to má být argument, napiš proč odletla závlačka.
(jinak ti na to odvětím, žes ji blbě nasadil a pokud to blbě snýtuješ - třeba moc utahneš - pujde do háje také.)
nevím proč odletěla závlačka, na řetěz nemám stálý dohled ale řetězovku mi měnili v servise. Vydržela tam cca 1000 km a po rozpojení jsem řetěz našel asi 2km za motorkou . Jasně motorka chvíli jela setrvačností do kopce ale od místa kde se to stalo byl řetěz cca 200 metrů a to by asi celkem bolelo. Já jsem pak novou spojku nasazoval sám a vydržela celou dovču cca 2500 km ale stejně jsem pak dal nýtovací pro jistotu. Tam vím že se mi to samo nikdy nerozpojí ale pro jistotu mám 2 spojky v podsedlovce - člověk nikdy neví
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F | Mxbike | 6 | 8.3.2024 v 17:48 Mxbike |
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F | GaučMaster | 7 | 6.3.2024 v 03:41 kokoška. |
honda cbr600f2 2002 Honda CBR 600F | tomg | 15 | 15.2.2024 v 08:32 mta |
Motoalarm SPY15 Honda CBR 600F | aFazol | 10 | 5.2.2024 v 14:52 LiborGSXR |
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F | juri23 | 22 | 2.2.2024 v 16:16 juri23 |