globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Palivo a jeho kvalita!
1.12.2014 v 22:34
Ahoj všem.
Nevěděl jsem přesně kam svoji zkušenost napsat, ale končila opravou, nepříjemnostmi a placením, tak že jsem tady asi dobře.
Byl to den blbec. Jel jsem se podívat na Stadin cup a píchl jsem zadní kolo - pech. Při vší smůle kolega v práci sundal skoro nejetou, ale starou gumu. Tak jsem si ji přhodil a se zpožděním pokračoval. Zajet si kousek do města k OMV jsem považoval v tu chvilku za další ztrátu času! Natankoval jsem po cestě za asi 300kč u Globusu a vyjel.
Na silnici z jedné strany plot a za ním areál staré fabriky, na druhé straně roští. Bez provozu - tak jsem zkusil gumu po hranách jestli alespoň trochu drží. Policie byla toho názoru že v obci ohrožuju lidi a tak mě za 72 km/h podle zákona potrestala. Sviňa den - ale můžu si za to sám.
Na Stadin cup jsem dojel, pokoukal, odreagoval , snad i zapoměl. Jaké však bylo překvapení, když jsem chtěl odjet a moje Kočka - hodná a poslušná ne a ne naskočit. V zoufalství jsem si vzpoměl na mladá léta kdy tlačili všichni a téměř všechno a Kočku potupně roztlačil. Šla na tři válce, i tak jsem za ně byl v tu chvilku rád. Domu jsem s pomocí sytiče dojel ale zážitek v tom pravém slova smyslu to opravdu nebyl.
Čištění nádrže, karburátorů a všeho kudy benzín teče mě stálo 2500kč. Na vině bylo něco jako palivo, které jsem ve spěchu u již zmíněného Globusu natankoval. Podotýkám, nikdy jsem u podobných institucí netankoval a jistojistě už nikdy tankovat nebudu. Drahá zkušenost!!! Neřeším o pár haléřů nebo korun dražší kvalitní benzín. Tolik toho nenajezdím, aby mě to zrujnovalo. Pospíchat se nemá. Byla to nouzovka a vím, že to už nikdy neudělám.
Závada byla překvapivá. Z nádrže se vysypalo cosi, co připomínalo vlákna sklolaminátu. Mezi prsty se nechal tento "materiál" promnuot a mazal!! Zřejmě něco jako přísada do biopaliva nebo co? Nevím?
Podobná lapálie se opakovala ještě jednou - asi týdnu se "utrhnul" někde nějaký dobře uschovaný kousek. Naštěstí jsem se rozhodl, že vyjedu nádrž a pak s tím něco udělám. Závada tentokrát odezněla sama. 2800 kč za opravu a špatné palivo a spousta nervů. To je účet za - spěch a snad i hloupost -.
A právě proto jsem se rozhodl se s vámi o svoji zkušenost podělit. Ať už máte skutra nebo cokoli většího a máte svoji motorku rádi - dejte pozor kde a co do ní natankujete.
Děsím se, když slyším "natankujte třeba támhle tam mají laciný benzín"! On to třeba ani benzín nebude.
Na fóru je spousta dotazů 95 nebo 98 a nebo snad 100 oktanů. To je na každém z vás - ale hlavně kvalitu !!! Ať se nespálíte jako já. Někdo třeba tankuje jenom u takových čerpaček a vyhovuje mu to. Jeho volba. Ale jak jsem už psal - já měl prostě den blbec!
Přeju hodně prima kilometrů - jasně že až se oteplí.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!

7.1.2015 v 19:28 | Nahoru | #1

Slávek-TDM píše: IMHO vetsina karburatorovych motorek dnes po pauze delsi nez 2-3 mesice nenastartuje bez potizi na prvni brnknuti. Schvalne jsem si rozebral karburator po mesicnim stani (a zkousel jsem ruzny benzinky) a vzdy to byl hnus zelenej uplne vsude. Jedina sance je benzin bez bioslozky a jeste se stabilizatorem. Toto napriklad na svych strankach pise o benzinu Honda (zdroj http://engines.hond...-recommendations#gas):

How long can I leave gas in the tank?
The length of time that gasoline can be left in your fuel tank and carburetor without causing functional problems will vary depending on a variety of factors.

•Fuel formulations vary by region. Depending on where you operate your engine, fuel may deteriorate and oxidize more rapidly (in as little as 15 days). Please check with your servicing dealer for storage recommendations and precautions specific to your region.

Other factors include:

•The air volume in a partially filled fuel tank promotes fuel deterioration.

•Very warm storage, high humidity and variable temperatures accelerate fuel deterioration.

•Fuel deterioration problems may occur in less than 30 days, particularly if the gasoline was stored in your portable fuel container for an extended period of time. We recommend that you purchase fresh fuel from a busy, reputable gas station in a volume that will be used in less than 3 months.



Ano, to je pravda, ale to se týká E10. U nás je jako běžný natural v prodeji E5. Což sice taky není žádné štěstí, ale taky zase je ta trvanlivost omezena o hodně méně. Takže to, co se tam píše, se u nás týká hlavně E85. Ostatně, dneska, když je na Tank Ono rozdíl mezi E85 a Naturalem cenový rozdíl jen 3 koruny, a s tou biosračkou je jednoznačně vyšší spotřeba, musí tankovat tenhle neřád snad už jen skalní masochista.

(reakce na) Palivo a jeho kvalita!

7.1.2015 v 21:06 | Nahoru | #2
.

Naposledy editováno 11.05.2015 12:39:48
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Thundercat - karburátor Yamaha YZF 600R Thundercat Okin1 11 6.11.2023 v 23:51 2stroke
Motorka 35 kW pro A2 - silniční Yamaha YZF 600R Thundercat, Kawasaki ZZR 600, Honda ... Joel1 4 6.7.2023 v 19:54 Joel1
Sada na snížení výšky Yamaha thunde... Yamaha YZF 600R Thundercat R.a.F 5 2.11.2022 v 19:53 assassin
HJC IS 17 Yamaha YZF 600R Thundercat Malibu86 10 7.1.2021 v 14:20 vopák
Motor cukne spadne otáčkoměr a zase... Yamaha YZF 600R Thundercat Kalich94 3 26.8.2020 v 15:27 FiZzeR


TOPlist