globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Palivo a jeho kvalita!
1.12.2014 v 22:34
Ahoj všem.
Nevěděl jsem přesně kam svoji zkušenost napsat, ale končila opravou, nepříjemnostmi a placením, tak že jsem tady asi dobře.
Byl to den blbec. Jel jsem se podívat na Stadin cup a píchl jsem zadní kolo - pech. Při vší smůle kolega v práci sundal skoro nejetou, ale starou gumu. Tak jsem si ji přhodil a se zpožděním pokračoval. Zajet si kousek do města k OMV jsem považoval v tu chvilku za další ztrátu času! Natankoval jsem po cestě za asi 300kč u Globusu a vyjel.
Na silnici z jedné strany plot a za ním areál staré fabriky, na druhé straně roští. Bez provozu - tak jsem zkusil gumu po hranách jestli alespoň trochu drží. Policie byla toho názoru že v obci ohrožuju lidi a tak mě za 72 km/h podle zákona potrestala. Sviňa den - ale můžu si za to sám.
Na Stadin cup jsem dojel, pokoukal, odreagoval , snad i zapoměl. Jaké však bylo překvapení, když jsem chtěl odjet a moje Kočka - hodná a poslušná ne a ne naskočit. V zoufalství jsem si vzpoměl na mladá léta kdy tlačili všichni a téměř všechno a Kočku potupně roztlačil. Šla na tři válce, i tak jsem za ně byl v tu chvilku rád. Domu jsem s pomocí sytiče dojel ale zážitek v tom pravém slova smyslu to opravdu nebyl.
Čištění nádrže, karburátorů a všeho kudy benzín teče mě stálo 2500kč. Na vině bylo něco jako palivo, které jsem ve spěchu u již zmíněného Globusu natankoval. Podotýkám, nikdy jsem u podobných institucí netankoval a jistojistě už nikdy tankovat nebudu. Drahá zkušenost!!! Neřeším o pár haléřů nebo korun dražší kvalitní benzín. Tolik toho nenajezdím, aby mě to zrujnovalo. Pospíchat se nemá. Byla to nouzovka a vím, že to už nikdy neudělám.
Závada byla překvapivá. Z nádrže se vysypalo cosi, co připomínalo vlákna sklolaminátu. Mezi prsty se nechal tento "materiál" promnuot a mazal!! Zřejmě něco jako přísada do biopaliva nebo co? Nevím?
Podobná lapálie se opakovala ještě jednou - asi týdnu se "utrhnul" někde nějaký dobře uschovaný kousek. Naštěstí jsem se rozhodl, že vyjedu nádrž a pak s tím něco udělám. Závada tentokrát odezněla sama. 2800 kč za opravu a špatné palivo a spousta nervů. To je účet za - spěch a snad i hloupost -.
A právě proto jsem se rozhodl se s vámi o svoji zkušenost podělit. Ať už máte skutra nebo cokoli většího a máte svoji motorku rádi - dejte pozor kde a co do ní natankujete.
Děsím se, když slyším "natankujte třeba támhle tam mají laciný benzín"! On to třeba ani benzín nebude.
Na fóru je spousta dotazů 95 nebo 98 a nebo snad 100 oktanů. To je na každém z vás - ale hlavně kvalitu !!! Ať se nespálíte jako já. Někdo třeba tankuje jenom u takových čerpaček a vyhovuje mu to. Jeho volba. Ale jak jsem už psal - já měl prostě den blbec!
Přeju hodně prima kilometrů - jasně že až se oteplí.



1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!

6.12.2014 v 18:19 | Nahoru | #1
Palivem to nebude. Benzín se v ČR rafinuje v Litvínově a v Pardubicích. Odtud se zásobují všechny čerpací stanice. Část (JV a J Morava) se zásobuje ze Slovnaftu v Bratislavě. V ČR se rafinuje,pokud vím jen 95 oktanů. 98 se k nám vozí z rafinérii OMV u Vídně nebo Total u Linze. Žádný 100 oktanový benzín není a nerafinuje se. Pokud jde o kvalitu, je nejlepší podívat se na stránky Ústavu paliv a maziv a dozvíš se mnohé. Největším problémem benzínu je Babišova řepka. Ta PHM totálně zasírá a hlavně velmi rychle v benzínu stárne. Bioprodukt by v PHM neměl být déle jak 14 dní. Z toho plyne, že PHM by se měly skladovat bez přísad a tyto by se tam měly dodávat těsně před distribucí. Jaká je praxe, těžko říct. Nejvyšší kvalitu benzínu v ČR mají AGIP a Benzina. Konkrétně třeba Shell se pohybuje na spodní hranici normy. PHM u obchodních řetězců bych se nebál. Víc bych se bál PHM u všelijakých Lojza Oil a pod. Jaká bude budoucnost, těžko říct. 1/3 trhu ovládne maďarský MOL, který koupí i podíl v českých rafinériích. Jojo, kde jsou ty časy kdy tady byl Aral, Total, Esso.....

(reakce na) Palivo a jeho kvalita!

6.12.2014 v 18:51 | Nahoru | #2

Petr62 píše: Palivem to nebude. Benzín se v ČR rafinuje v Litvínově a v Pardubicích. Odtud se zásobují všechny čerpací stanice. Část (JV a J Morava) se zásobuje ze Slovnaftu v Bratislavě. V ČR se rafinuje,pokud vím jen 95 oktanů. 98 se k nám vozí z rafinérii OMV u Vídně nebo Total u Linze. Žádný 100 oktanový benzín není a nerafinuje se. Pokud jde o kvalitu, je nejlepší podívat se na stránky Ústavu paliv a maziv a dozvíš se mnohé. Největším problémem benzínu je Babišova řepka. Ta PHM totálně zasírá a hlavně velmi rychle v benzínu stárne. Bioprodukt by v PHM neměl být déle jak 14 dní. Z toho plyne, že PHM by se měly skladovat bez přísad a tyto by se tam měly dodávat těsně před distribucí. Jaká je praxe, těžko říct. Nejvyšší kvalitu benzínu v ČR mají AGIP a Benzina. Konkrétně třeba Shell se pohybuje na spodní hranici normy. PHM u obchodních řetězců bych se nebál. Víc bych se bál PHM u všelijakých Lojza Oil a pod. Jaká bude budoucnost, těžko říct. 1/3 trhu ovládne maďarský MOL, který koupí i podíl v českých rafinériích. Jojo, kde jsou ty časy kdy tady byl Aral, Total, Esso.....


No, kdybys něco věděl o řepce a kdo všechno a odkud dodává MEŘO a co je to FAME, tak bys nemohl napsat takový nesmysl a spojovat to tady s benzínem, což je kravina přímo totální. Do benzínu se u nás lije bioethanol, pokud bys měl v benzínu MEŘO, čili řepku jak tu "zasvěceně" tvrdíš, tak ti garantuju, že by pro tvůj motor tahle nádrž na směs benzínu a MEŘA byla poslední, na kterou by před GO jel.
Co se týká přimíchávání biosložek, tak to se v naprosté většině děje při výdeji ze skladu při plnění autocisterny. Jen výjimečně se míchá šarže přímo v tanku skladu, a to je pak hned k výdeji. Trvanlivost 14 dní je opět nesmysl, je několikanásobně delší.
Co se týká kvality, tak s Benzinou zatím ještě souhlasím, tam se to polákům ještě moc dojebat nepovedlo, ale pracují na tom docela usilovně . Jen tak mimochodem už přestali přidávat aditiva do naturalu. Jinak s tím tvým výčtem vcelku souhlasím, jen bych do něj ještě určitě přidal Eurooil, a to na úroveň Benziny.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Thundercat - karburátor Yamaha YZF 600R Thundercat Okin1 11 6.11.2023 v 23:51 2stroke
Motorka 35 kW pro A2 - silniční Yamaha YZF 600R Thundercat, Kawasaki ZZR 600, Honda ... Joel1 4 6.7.2023 v 19:54 Joel1
Sada na snížení výšky Yamaha thunde... Yamaha YZF 600R Thundercat R.a.F 5 2.11.2022 v 19:53 assassin
HJC IS 17 Yamaha YZF 600R Thundercat Malibu86 10 7.1.2021 v 14:20 vopák
Motor cukne spadne otáčkoměr a zase... Yamaha YZF 600R Thundercat Kalich94 3 26.8.2020 v 15:27 FiZzeR


TOPlist