globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: meziplyn
26.11.2014 v 09:36
Ahoj všem,
v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky

A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.

Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn

30.11.2014 v 00:03 | Nahoru | #1
U motorky to funguje nasledovne: jedu priklad 70 podrazuju ze 4 na 3,zmacknu spojku ta rozepne, klikova hridel ovlivnuje pres primar otacky spojkovyho kose, bez lamel... Otacky lamel ma ted na starost zadni kolo pres sekudar-hridel sekundaru-jednotliva kolecka stromečků na hridel unasece lamel. tím jak podradím ze 4 na 3 se hridel unasece lamel roztoci rychleji samozrejme i s lamelami. kdyz dam meziplyn/predplyn se spojkou klikova hridel roztoci více spojkový kos a tím se srovnají otáčky koše a lamel, nedojde tedy k tomu ze by se zadni kolo pri pustení spojky muselo prát s otáčkami motoru... spojka s velkym pritlakem (nebo spis pritlakem kdy neklouže ) pri rozdilnych otackach totiz proklouzne jen hodně drobet nepatrně a zpomalení otáček lamel, způsobí rázové zpomalení zadního kola. čím vetší brzdný účinek motoru, tím znatelnější vliv takovéhoto meziplynu.

Naposledy editováno 30.11.2014 00:12:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

30.11.2014 v 09:04 | Nahoru | #2

pete89 píše: U motorky to funguje nasledovne: jedu priklad 70 podrazuju ze 4 na 3,zmacknu spojku ta rozepne, klikova hridel ovlivnuje pres primar otacky spojkovyho kose, bez lamel... Otacky lamel ma ted na starost zadni kolo pres sekudar-hridel sekundaru-jednotliva kolecka stromečků na hridel unasece lamel. tím jak podradím ze 4 na 3 se hridel unasece lamel roztoci rychleji samozrejme i s lamelami. kdyz dam meziplyn/predplyn se spojkou klikova hridel roztoci více spojkový kos a tím se srovnají otáčky koše a lamel, nedojde tedy k tomu ze by se zadni kolo pri pustení spojky muselo prát s otáčkami motoru... spojka s velkym pritlakem (nebo spis pritlakem kdy neklouže ) pri rozdilnych otackach totiz proklouzne jen hodně drobet nepatrně a zpomalení otáček lamel, způsobí rázové zpomalení zadního kola. čím vetší brzdný účinek motoru, tím znatelnější vliv takovéhoto meziplynu.


exact moi

No a já to ještě trochu zamotám...až zase příjde Creck a bude tvrdit, že já tvrdím že tím synchronizuju... tak já říkám.
Spojka, např. ta moje neustále nese, ač vystavená, nějakej malej kroouťák. Pokud bych v přeřázovaní padl na falešnej neutrál, obě hřídele se dostanou do otáček volnoběhu. Takže tím, že přidám plyn tak nutím v přeřazování hřídele naopak zrychlovat, ne zpomalovat. Je to sice zlomek sekundy(všechny stupně jsou neustále v záběru bez spojení s hřídelema - takže je šance jen při přesouvání)), kdy unašeč(resp. zubová spojka) na drážkování hřídelí je v mezi-poloze a hypoteticky může bejt lehce urychlena do vyššího převodu(chápej nižšího př. stupně), ale je to určitě lepší, než kdy naopak ztrácí rychlost od jinak padajících otáček motoru(bez "před-plynu")

Naposledy editováno 30.11.2014 09:08:13
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist