globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: meziplyn
26.11.2014 v 09:36
Ahoj všem,
v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky

A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.

Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

28.11.2014 v 18:19 | Nahoru | #1

Mi3ka píše: mr_Mic> ...Tvrdíš, že synchrony mají životnost miliony kilometrů. Dejme tomu, že je to pravda, pak je vliv meziplynu a zvýšení opotřebení 1,5x zanedbatelný, neboť tou dobou už je většina aut (po milionech km tak 99% vozů)ve věčných lovištích....



Jak na tohle prisel, to se vi? Pokud plati porad stejny design standardy tak u velkoseriovych prevodovek pro osobaky je napr. 1.RS dimenzovan na cca 30km full loadu co do opotrebeni (a synchrony na pocet prerazeni cca 300t km ekvivalent prumerneho jizdniho rezimu, spise mene protoze maloktery model prosel cely endurance). Takto to bylo par let zpet treba u ZF.

Naposledy editováno 28.11.2014 18:21:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

28.11.2014 v 19:18 | Nahoru | #2
.

Naposledy editováno 11.05.2015 13:43:52
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist