v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky
A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.
Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
IronDave píše: t_freedom> No tak u dnešních nevim, ale já třeba u své starší Mazdy 323F r.v. 1999 za jízdy prostě jedničku bez meziplynu nezařadím, leda bych snad použil k zařazení kladivo jak v sovětské T-34
Při 150-ti se tam ta jednička z pětky dává blbě, co?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Ještě mě napadlo, v jiným tématu někdo zastavoval tak, že letěl na šestku, pak jednoduše zmáčknul spojku a bez odřazování zastavil, taky řešení, ne?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Naposledy editováno 28.11.2014 17:51:46