globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Skůtr-Mrtvola,prosím o rady
17.11.2014 v 18:37
Přistál mi v garáži tenhle číňan na opravu a docela si s ním nevím rady.
Proběhl test jiskry-svíčka hází i na vzdálenost dva centimetry od hmoty motoru.Odšroubován karburátor a vstřiknutí benzínu do sacího kanálu,stejně nic.Posléze jsem kontroloval rozvody a zapalování jestli není protočený rotor.Zdálo se že nastavení rozvodů neodpovídá horní úvrati,napínák rozvodového řetězu byl na konci.Sundána hlava,kontrola pístu,ventilů,těsnění.Poté jsem nastavil horní úvrať s vačku na značky.Smontování,palivo do sacího kanálu,stále nic.Kontrola svíčky-v motorové pile běžela.
Vše je na první pohled v pořádku,stejně nechce běžet.Jediné,čeho docílím je při ucpání karburátoru rukou(při velmi bohaté směsi) občas zabafá.Takže přemýšlím co dál.Jestli jsou rozvody správně nastavené(nezdá se mi že by to mohlo takhle přeskočit),jestli má zapalování dostatečný náboj i pod tlakem,jestli třeba není nedostatečná komprese.
Má někdo zkušenosti s nastavením ventilového rozvodu,případně kde a jak hledat problém?
Díky za případné přínosné náměty.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

18.11.2014 v 21:11 | Nahoru | #31
Ale tohle je 4T.A ten křoviňák je 2T.Křoviňák jede a skůtr ne.Spíš to bude stavbou motoru.

(reakce na) Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

18.11.2014 v 22:38 | Nahoru | #32
Anti> Dvoutakt obecně díky konstrukci kroužků, které navíc musejí běhat přes kanály, trochu víc "profukuje" kolem pístu a proto je na kompresi náročnější. Alespoň u většiny je to pravidlem. Nezapomenu na kluka, co za mnou přišel s křoviňákem, že neběží, nebo hapruje, běží nestabilně a zaráželo jej to, že motor při pootočení do úvrati neudrží kompresi a tomu přičítal chybu. Ale byl to holt mlaďas, to jej omlouvalo, že o motoru moc nevěděl. Chyba byla nakonec ve vyklochtaném lágru a guferu kliky.
Jinak se správně domníváš, že sered má recht - při vyšších otáčkách logicky nestíhá tolik komprese "utéct", proto motor při rychlém točení vrtačkou čapne. Ale při snížení otáček by zhasnul dříve, než motor v dobrém stavu (však také motory se špatnou kompresí i blbě držejí volnoběh). Ostatně ty naměřené tlaky to potvrzují.

Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

19.11.2014 v 05:08 | Nahoru | #33
Proto je divný,že křoviňák se šesti v pohodě nastartuju,ale 4T skůtr ne.Když blafne,téměř udrží volnoběh,a to bez připojeného filtru a výfuku.Pár sekund na ten volnoběh klape až zdechne.Když podržím trochu plynovou rukojeť,běží v pohodě i na volnoběh.
Celý je to divný,budu se muset spojit s majitelem a zjistit co se s tím skůtrem vůbec dělo.

Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

19.11.2014 v 06:11 | Nahoru | #34
Hele,podívej se na přírubu karburátoru,jestli není někde naprasklá.Bejvá tam někdy prasklá ta guma a cucá to falešnej vzduch.

Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

19.11.2014 v 20:40 | Nahoru | #35
Dnes proběhla debata s majitelem.Skůtr má z druhé ruky,starty byly velmi špatné,až jednou nenatočil.Dal to "nějakýmu klukovi",který to prej akorát dodrbal.Tak proto ty posunuté rozvody.Dneska jsem zkoušel start startérem,snaha byla,leč nechytnul.Ale po šlápnutí na páku naskočil.Za studena se sytičem chytne,teplému se nechce.Bude to chtít překroužkovat,snad bude klid.

Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

19.11.2014 v 22:54 | Nahoru | #36
Každopádně i prohlédnout válec i píst, změřit vůli kroužků v drážkách, válec přeměřit a přinejmenším přehonovat (pokud na něm budou "zrcátka"). Bude-li mít píst ve válci vůli jako bimbas v chachrně staré cikánky z Perlovky, tak výměna jen kroužků moc nepomůže.
Že na starter jen "sliboval", ale kopnutím chytnul, by ukazovalo i na slabší baterku (zapnutím starteru klesne napětí tak, že na jiskru uvnitř válce to už nestačí), už jen proto, že starter by měl dát motoru větší otáčky, než kickstart, pokud se tedy na páku nedupne tak, že by křupla. Když za tepla nechce chytat, viděl bych to na bohatou směs - je-li na karbci "automatický sytič" s elektrickým termoelementem, který po naskočení motoru sytič během několika vteřin zavře, tak ten někdy odchází docela dost a sytič pak zůstává stále pootevřený. Tomu by ale mělo pomoci přidání plynu při startu.

Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

20.11.2014 v 05:45 | Nahoru | #37
Válec je v cajku,ale stejně se dá sehnat jen celý kit včetně válce.Baterka je nová,a ani připojení autobaterie moc nepomáhá.Chce to větší tlaky si myslím.

1 reakcí na tento příspěvek Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

21.11.2014 v 10:05 | Nahoru | #38
Chce to hlavně najít, kde to podsává, tlaky máš dostatečné.

(reakce na) Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

22.11.2014 v 06:17 | Nahoru | #39

Kovboy píše: Chce to hlavně najít, kde to podsává, tlaky máš dostatečné.


Už sem mu psal,kde bývá problém.To koleno co jde na válec vypadá skoro vždycky jako nový,ale stačí malá prasklina a je to.

Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

22.11.2014 v 20:25 | Nahoru | #40
Tak pánové,dal jsem na vaši radu,že kompres je dostatečná a dal to dohromady.Vyměnil svíčku,přetěsnil sání,vyčistil karburátor,a poté musel natočit opět vrtačkou.
Současný stav je takový,že na šlápnutí chytne i teplý,na startér se mu nechce.Takže mě čeká prohlídka elektrických komponentů abych se pokusil zrychlit startér.
Jo,a taky jsem zjistil,že skutečný objem je něco přes 63 ccm.Nezdálo se mi vrtání.Takže by to chtělo poladit karburaci.Další věc se kterou mám dobré zkušenosti je čerstvý benzín...

Naposledy editováno 22.11.2014 20:51:03

Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

10.12.2014 v 07:16 | Nahoru | #41
Takže to tady uzavřu.Po dohodě s majitelem,který naznal že chce aby skútr startoval i na startér jsem zakoupil a namontoval kit 72 ccm.Tlaky stouply na 8 a starty jsou nyní na převalení.Tímto se udělalo jasno v dané problematice.
Co je hodně zvláštní je fakt,že starému válci ani pístu v podstatě nic není,kroužky mají minimální vůli,přesto kompresi neudrží.Druhou stránkou jsou ceny náhradních dílů.Co Čína ztrácí spolehlivosti,to bohatě nahrazuje cenou dílů.Protože zkuste si koupit válec s pístem na Japonský nebo Italský skútr.Za sedm stovek to jistě nebude...

Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

10.12.2014 v 09:08 | Nahoru | #42
Anti dík za info, človek je zas o trochu múdrejší, hlavne že sa točí!

1 reakcí na tento příspěvek Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

10.12.2014 v 10:56 | Nahoru | #43
Moc mně neštymuje ta věta "válci ani pístu nic není, ale přesto kompresi neudrží". Napadá mě nadměrná ovalita, to se pak kroužky mohou jevit jako dobré, ale nedosednou po celém obvodu. Nebo třeba nerovnost dosedacích ploch válce a hlavy, nebo mikroprasklina v hlavě. Ale vem čert, hlavně, že už jezdí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

10.12.2014 v 12:19 | Nahoru | #44
J.M.K.> Mě je to taky divný,ale:Ovalita by musela vzniknout jako výrobní vada,protože původní válec nemá žádný rantl.Na stěnách jsou ještě výrazné stopy po honování,prostě materiál v podstatě neubyl.Hlava bude taky v pořádku,když s jiným válcem běhá.A dosedací plochu válce jsem kontroloval.Podle mě to jde na vrub kroužkům.Nevím co se s nimi stalo,ale prostě netěsní.
Foukalo to přes ně i když jsem nasadil píst do válce,zatlačil na něj rukou a druhou stranu ucpal dlaní.Teď mně napadá,že ovalita by to mohla být,protože když jsem v ruce píst pootočil,byl únik podstatně menší.

(reakce na) Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

10.12.2014 v 14:08 | Nahoru | #45
Anti> No právě, u číny bych docela věřil tomu, že válec bude zdeformován a když při pootočení pístu ve válci to profukuje méně, logicky to na ovalitu ukazuje. A nikde jsi tady navíc nepsal, zda jsi měřil válec poctivě mikrometrickým dutinoměrem (není to levný vercajk a pro pár použití se nevyplatí) i na ovalitu, tak právě ta mě napadla jako první. A jestli jsou ve válci ještě stopy po honovací štětce, tak tím spíš by to byla deformace vlivem výrobní chyby. A ještě ta zmínka o skutečném objemu cca 63ccm - tam mě napadá, jestli už někdo třeba motor nepřekopával a jestliže by to byl laik, mohl klidně popadnout válec vyndaný z čertvíčeho, jen jej přehonoval, neproměřil a namontoval. Pak ty stopy po štětce můžou právě klamat, že válec vypadá nový, ale přitom je vyběhaný tak, že je zralý na výbrus.

Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

10.12.2014 v 15:15 | Nahoru | #46
Anti> kolik to mělo najeto?

Skůtr-Mrtvola,prosím o rady

10.12.2014 v 16:11 | Nahoru | #47
To fakt nevím.Postavil to tu mně neznámý pán.Možná stačilo kouknout na tacho,ale to mně nějak nenapadlo.Zkusím si vzpomenout až přijede vyměnit olej.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nechce chytit Kentoya Zoom 50 4T Jenda2511 1 4.9.2023 v 21:31 Johny_Servis
občas nechytne Kentoya Zoom 50 4T krokodylek3 0 26.7.2022 v 13:41 krokodylek3
Kentoya Zoom 4T Kentoya Zoom 50 4T Burst 8 19.4.2021 v 14:46 Burst
Skurt Kentoya Zoom 50 4T Robin92 0 13.4.2021 v 17:33 Robin92
Těsnění na válec kentoya Kentoya Zoom 50 4T michalmajky 6 4.4.2019 v 21:52 michalmajky


TOPlist