Chom píše: Tady se okolo baterky mudruje, jak kdyby to byla věc minimálně za 50.000 Kč. O kolik ta péče prodlouží životnost? O rok? Dva? Stojí to za ten čas a investice do nabíječek? Není lepší se na motorce jednou za měsíc projet i přes zimu a tak ji trochu nabít, a když klekne, tak prostě za pár stovek koupit novou?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Jednak je to spotřební zboží a druhak to nemá cenu s ní extra onanovat za nějské příliš velké úsilí, akumulátor na moto není totéž jako v laboratoři na stole. Většinou se dřív poškodí mechanicky (vibrace, sem tam nějaká facka při decentním odložení a tak dále
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
jak elektricky. Ideální podmínky pro provoz stejně na moto moc nebývají, není to trvale udrřovaná při konstantní teplotě staniční baterie. Musí nastartovat jak v létě téměř nabitá tak i v chladných podzimních ránech po třeba týdenní, dvou odstávce, když je čas/počasí. Pokud už v chladnu nestartuje, rychleji se vibíjí, je třeba ji dobíjet a tak dále pryč s ní, akorát by člověk pak někde zůstal viset.