globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zaeta
Zdar.

Hodně mě zaujala tahle hračka: http://www.bikes.cz/2014/zaeta-530
Jednak vizuálně sedí mojí představě o jednoduchém stroji a také mne poněkud nastartovaly parametry, zejména neuvěřitelná hmotnost. Existuje k tomuhle (ne zrovna lacinému) stroji altenativa?
Myšlenkou mi to trochu připomíná nějaké supermono. Máte někdo podobnou hračku, byť jako stavbu?

Dííííík

Zaeta

10.10.2014 v 03:47 | Nahoru | #1
Ta váha je nesmysl. Motorka by stála 2x tolik, aby to stlačili na takovouhle váhu. Počítej, že váha budu určitě přes 110kg. Spíš si myslím, že ke 120ti suchá.

1 reakcí na tento příspěvek Zaeta

10.10.2014 v 05:19 | Nahoru | #2
Suchá 98kg, pohotovostní 115kg.

Zaeta

10.10.2014 v 07:39 | Nahoru | #3
hodně lehký motky vždycky uměli v CCM a bráchové Vertemati

(reakce na) Zaeta

10.10.2014 v 09:58 | Nahoru | #4

oldy píše: Suchá 98kg, pohotovostní 115kg.



Takže motorka má 17l provozních kapalin? Vidím nádrž na cca. 7l a motor na 1l oleje.

Zkus si někdy zvážit motorku, budeš překvapenej, jak moc se liší skutečná váha od katalogů na internetu. Jak jsem psal už výš, ta motorka pod 110kg nemá, těch 115kg suché hmotnosti je reálných.

1 reakcí na tento příspěvek Zaeta

10.10.2014 v 11:46 | Nahoru | #5
To by jsi mohl říct, že lžou všichni.... Když mrkneš na použité materiály, motor jakožto součást rámu, nikde nic nepřebývá.
Rozdíl mezi suchou a pohotovostní hmotností ... to nespočítám,ale zkusím to sepsat. 10 l palivo, 2l olej, chladící kapalina, brzdovka.... vůbec není nereálné,aby to sedělo.
Zatím nejlehčí hračka s podobným ůčelem je SXV od Aprilie a ta má ca 130 Kg. Ta je dokonce dvouválcová a nakoňovaná přímo luxusně. Životnost asi nebude největší.
Předělat bike stylu DR-Z, by nemuselo tolik bolet,ale ta hmotnost,ani výkon nebudou zdaleka takové.

(reakce na) Zaeta

10.10.2014 v 12:10 | Nahoru | #6
Marex> Tak můžeme se tu o tom ještě chvilku bavit, ale na tom faktu nic nezměníš.

SXV 550 má přes 133kg a to má jen 7,5l velkou nádrž. Suchá je 123kg. Zaeta je prostě takový stylový motard, takže ta váha bude dost podobná. A když má i závodní motard pro světový šampionát cca. 110kg, tak Zaeta s homologační sadou nebudou mít 98kg. To by musely být použité jiné materiály a cenovka by se pohybovala jinde.

Když se podívám na stránky distributora, píše se tam 115kg suchá hmotnost. Jsem ještě ochoten připustit, že je to vč. kapalin bez benzínu, tzn. cca. 112kg suchá, ale spíš si myslím, že to bude v reálu víc. Jinak motor je z TM motarda, takže oleje je přesně 1,4l a chladící 1,3l. Kapalina do spojky a brzdovka bude tak max. 0,2l.

Co se týče životnosti, počítej, že mezi SXV a Zaetou nebude nikterak výrazný rozdíl.

Nic méně i po tom všem si nemyslím, že i třeba 10kg rozdílu by mělo být rozhodující pro ovladatelnost na silnici.

edit: Jsem to nějak přehnal s těma záporama v poslední větě.

Naposledy editováno 10.10.2014 13:00:08

Zaeta

10.10.2014 v 13:07 | Nahoru | #7
Pro představu: špičkový (=extrémně odlehčený, poskládaný z nelepších/nejlehčích komponentů) závodní SM z HONDY CRF450 má bez paliva 109-110kg...
Jen motor TM je o 5-6kg těžší než honďácký, + další kila: startér s příslušenstvím, baterka, osvětlení a další homologační píč..... a kde se dá skončit
On papír, prospekt nebo tisková správa toho snese...

1 reakcí na tento příspěvek Zaeta

10.10.2014 v 17:39 | Nahoru | #8
Nevím, nepřu se, každopádně Zaeta není stavěná na tak drsné zacházení, jako má závodní SM, tudíž možná nepotřebuje tak silný rám. Netuším, jaká je minimální předepsaná hmotnost pro SM, která může být i významnějším aspektem.
(U silnic ve WSBK je suchá hmotnost Panigale v sérii nižší, než minimální hmotnost stroje pro WSBK Panigale-závoďák, který je v karbonu, nemá homologační zbytečnosti....).
Zaeta má 98 Kg uvedenou v prospektu,ale je to hmotnost pro Flat trackovou verzi. Z flata taky vychází.
Bavíme se tu v rovině názorové. Rád bych znal nějaká fakta. Když někdo vrazí do rámu z Mita nějaký velký jednobuch, tak to pak celé váží přibližně kolik? Pochopitelně bez závaží na dovážení pro technickou přejímku pro závody? Je to pak reálné postavit na značky?

Dííík

(reakce na) Zaeta

Skvělá odpověď, děkuji! 10.10.2014 v 18:56 | Nahoru | #9
Marex> tady je pdf test supermona mali jawa, píšou 126kg bez paliva:
http://www.bikes.cz/...37c-7661ec893134.pdf

Závodník to asi uvítá, já bych pod 130kg na silnici ani nechtěl (moc vratké, citlivost na boční vítr, mz stačila ) Ale ani nad 150kg, to už je zase moc. Do suché se někdy nepočítá ani akumulátor a náplň tlumičů.

Něco nad 100kg má ještě borile 500 cr, ale ta je ještě dražší než zaeta:

Zaeta

12.10.2014 v 01:07 | Nahoru | #10
Dík.
Jen teda to Supermono na papíry nepostavíš. Borile je spíš klasik, přestože je to libová záležitost, tak Zaeta mi je mnohem bližší stylem. Tohle je načančaný.

1 reakcí na tento příspěvek Zaeta

14.12.2014 v 12:51 | Nahoru | #11
Trochu zapomínáte na baterii která je podstatnou součástí pohotovostní váhy. Ale pro Marex posílám fotku svojí motorky která vychází z XT 550 z roku 1983 a věřte nebo ne, tahle stará mrcha váží 122kg,se vším všudy 3l oleje a plnou nádrží (4l). Dělal jsem ji sám a kdyby si měl zájem o konzultace tak napiš








(reakce na) Zaeta

21.12.2014 v 14:57 | Nahoru | #12

supersingle1 píše: Trochu zapomínáte na baterii která je podstatnou součástí pohotovostní váhy. Ale pro Marex posílám fotku svojí motorky která vychází z XT 550 z roku 1983 a věřte nebo ne, tahle stará mrcha váží 122kg,se vším všudy 3l oleje a plnou nádrží (4l). Dělal jsem ji sám a kdyby si měl zájem o konzultace tak napiš










Dobrý. To sedlo vypadá trochu neprofi,ale jinak super. Kolik vážily homologační zbytečnosti, které by jsi musel vrátit,aby mohla do provozu?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek


TOPlist