Hodně mě zaujala tahle hračka: http://www.bikes.cz/2014/zaeta-530
Jednak vizuálně sedí mojí představě o jednoduchém stroji a také mne poněkud nastartovaly parametry, zejména neuvěřitelná hmotnost. Existuje k tomuhle (ne zrovna lacinému) stroji altenativa?
Myšlenkou mi to trochu připomíná nějaké supermono. Máte někdo podobnou hračku, byť jako stavbu?
Dííííík
oldy píše: Suchá 98kg, pohotovostní 115kg.
Takže motorka má 17l provozních kapalin? Vidím nádrž na cca. 7l a motor na 1l oleje.
Zkus si někdy zvážit motorku, budeš překvapenej, jak moc se liší skutečná váha od katalogů na internetu. Jak jsem psal už výš, ta motorka pod 110kg nemá, těch 115kg suché hmotnosti je reálných.
Rozdíl mezi suchou a pohotovostní hmotností ... to nespočítám,ale zkusím to sepsat. 10 l palivo, 2l olej, chladící kapalina, brzdovka.... vůbec není nereálné,aby to sedělo.
Zatím nejlehčí hračka s podobným ůčelem je SXV od Aprilie a ta má ca 130 Kg. Ta je dokonce dvouválcová a nakoňovaná přímo luxusně. Životnost asi nebude největší.
Předělat bike stylu DR-Z, by nemuselo tolik bolet,ale ta hmotnost,ani výkon nebudou zdaleka takové.
SXV 550 má přes 133kg a to má jen 7,5l velkou nádrž. Suchá je 123kg. Zaeta je prostě takový stylový motard, takže ta váha bude dost podobná. A když má i závodní motard pro světový šampionát cca. 110kg, tak Zaeta s homologační sadou nebudou mít 98kg. To by musely být použité jiné materiály a cenovka by se pohybovala jinde.
Když se podívám na stránky distributora, píše se tam 115kg suchá hmotnost. Jsem ještě ochoten připustit, že je to vč. kapalin bez benzínu, tzn. cca. 112kg suchá, ale spíš si myslím, že to bude v reálu víc. Jinak motor je z TM motarda, takže oleje je přesně 1,4l a chladící 1,3l. Kapalina do spojky a brzdovka bude tak max. 0,2l.
Co se týče životnosti, počítej, že mezi SXV a Zaetou nebude nikterak výrazný rozdíl.
Nic méně i po tom všem si nemyslím, že i třeba 10kg rozdílu by mělo být rozhodující pro ovladatelnost na silnici.
edit: Jsem to nějak přehnal s těma záporama v poslední větě.
Naposledy editováno 10.10.2014 13:00:08
Jen motor TM je o 5-6kg těžší než honďácký, + další kila: startér s příslušenstvím, baterka, osvětlení a další homologační píč..... a kde se dá skončit
On papír, prospekt nebo tisková správa toho snese...
(U silnic ve WSBK je suchá hmotnost Panigale v sérii nižší, než minimální hmotnost stroje pro WSBK Panigale-závoďák, který je v karbonu, nemá homologační zbytečnosti....).
Zaeta má 98 Kg uvedenou v prospektu,ale je to hmotnost pro Flat trackovou verzi. Z flata taky vychází.
Bavíme se tu v rovině názorové. Rád bych znal nějaká fakta. Když někdo vrazí do rámu z Mita nějaký velký jednobuch, tak to pak celé váží přibližně kolik? Pochopitelně bez závaží na dovážení pro technickou přejímku pro závody? Je to pak reálné postavit na značky?
Dííík
http://www.bikes.cz/...37c-7661ec893134.pdf
Závodník to asi uvítá, já bych pod 130kg na silnici ani nechtěl (moc vratké, citlivost na boční vítr, mz stačila ) Ale ani nad 150kg, to už je zase moc. Do suché se někdy nepočítá ani akumulátor a náplň tlumičů.
Něco nad 100kg má ještě borile 500 cr, ale ta je ještě dražší než zaeta:
supersingle1 píše: Trochu zapomínáte na baterii která je podstatnou součástí pohotovostní váhy. Ale pro Marex posílám fotku svojí motorky která vychází z XT 550 z roku 1983 a věřte nebo ne, tahle stará mrcha váží 122kg,se vším všudy 3l oleje a plnou nádrží (4l). Dělal jsem ji sám a kdyby si měl zájem o konzultace tak napiš
Dobrý. To sedlo vypadá trochu neprofi,ale jinak super. Kolik vážily homologační zbytečnosti, které by jsi musel vrátit,aby mohla do provozu?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|