globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: utažení hlavy?
chci se zeptat,dotahuje se hlava jen jednou,nebo po ujetí nekolika kilometru se jeste dotahne na urcity moment..diky

utažení hlavy?

23.9.2014 v 20:31 | Nahoru | #1
Selským rozumem - dotáhnout na požadovaný moment, pořádně prohřát motor, nechat schladnout, a opět dotáhnout na požadovaný moment. Ale možná kecám blbosti.

utažení hlavy?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.9.2014 v 20:58 | Nahoru | #2
Jednou a na požadovaný moment za studena, úplně se vidím jak zase sundavám ventildekly z motoru a jdu zas dotahovat palice, zvlášť když je k tomu u motorek super přístup, většinou sundat i chladič a jiný ptákoviny jako airbox atd... Ve fabrice ti to taky utáhnou jen jednou a fertig Dvojí utažení můžeš aplikovat tak u zweitaktů u kterých je k tomu pohoda přístup...

utažení hlavy?

23.9.2014 v 22:15 | Nahoru | #3
Do manuálu by ses podívat nemohl? Dotahovaly se škodovky s litinovou hlavou..

2 reakcí na tento příspěvek utažení hlavy?

24.9.2014 v 06:43 | Nahoru | #4
V každém druhém manuálu se dočteš že poprvé dotáhnout na moment + na úhel a po ujetí cca 1000km znovu. Ve fabrice ti to utáhnou poprvé a po 1000km to je už problém nového majitele.

(reakce na) utažení hlavy?

24.9.2014 v 07:05 | Nahoru | #5

Namork1 píše: V každém druhém manuálu se dočteš že poprvé dotáhnout na moment + na úhel a po ujetí cca 1000km znovu. Ve fabrice ti to utáhnou poprvé a po 1000km to je už problém nového majitele.



No ještě jsem neviděl, že v rámci garančky ti to autorizák podruhý dotáhne a co se stane se zárukou, když do toho po 1000km vlezeš sám? Příjdeš o ni

1 reakcí na tento příspěvek utažení hlavy?

24.9.2014 v 07:13 | Nahoru | #6
Tak jestli to autorizák dotahuje a nebo na to prdí to nevím, ale prostě takhle by se to dělat, alespoň podle manuálu mělo.

(reakce na) utažení hlavy?

Skvělá odpověď, děkuji! 24.9.2014 v 07:18 | Nahoru | #7
Namork1> NESMYSL!!! 2x se tahaly palice na škodovkách s těsněním z měkkého "klingeritu" který si "sedal"...
Už tak třicet let platí: složit-čisté (a ideálně molykou namazané šrouby)-utáhnout daným postupem na daný moment-HOTOVO

1 reakcí na tento příspěvek utažení hlavy?

24.9.2014 v 07:22 | Nahoru | #8
No tak potom píšou v manuálech hovadiny. Nechceš tedy napsat třeba do BMW ať si to opraví?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) utažení hlavy?

24.9.2014 v 08:08 | Nahoru | #9

Namork1 píše: No tak potom píšou v manuálech hovadiny. Nechceš tedy napsat třeba do BMW ať si to opraví?


Neuniklo Ti že Jsme ve vláknu CBR1000F? Neznám tento model od brambory

(reakce na) utažení hlavy?

24.9.2014 v 10:25 | Nahoru | #10

Namork1 píše: V každém druhém manuálu se dočteš že poprvé dotáhnout na moment + na úhel a po ujetí cca 1000km znovu. Ve fabrice ti to utáhnou poprvé a po 1000km to je už problém nového majitele.



jestli je těsnění plechové tak podruhé dotáhneš akorák figu burovů,jestli by si borec nechal udělat kombinované klasické těsnění po staru tak by po těch 1000km něco dotáhl

(reakce na) utažení hlavy?

24.9.2014 v 12:49 | Nahoru | #11

PETARDAK píše: Neuniklo Ti že Jsme ve vláknu CBR1000F? Neznám tento model od brambory



Neuniklo, tazatel se ptal jestli je tento postup správný a bylo mu odpovězeno že ne, taky bez ohledu na to o jakou moto se jedná. Tak se snad bude řídit manuálem a né tady zaručenýma radama.

utažení hlavy?

24.9.2014 v 15:59 | Nahoru | #12
a) to je psané v manuálu
b) nevím jak báwo, ale japonec to má povětšinou tak, že je stanoven přesný postup, tedy pořadí - moment a utahuje se na dvakrát různým momentem, ale hned po sobě; prostě dotáhnu jedním momentem, přidám a šrouby přitáhnu znova. Právě aby si to zaručeně a dobře sedlo a nepřetáhls. Přečti si ten manuál pořádně a přesně slovo od slova, ne polovinu
c) "moderní" japonec se rozhodně po tisíci fakt nerozdělává aby se dotahnul a už vůbec ne na garančce pokud to někdo dělá tak maximálně proto, že jeho děd pamatuje, že když byl malý tak to tak někdo ze setrvačnosti dělal, protože slyšel, že se to tak dělalo za krále klacka a ve skutečnosti neví proč...

1 reakcí na tento příspěvek utažení hlavy?

24.9.2014 v 16:19 | Nahoru | #13
Jestli to bylo na mne tak se neboj, manuál jsem ke svojí četl a pozorně. Počáteční moment mám 20, pak všechny o 90st a nakonec znova 90st. Po 1000km jeden po druhém znovu přetáhnout. Ale to je snad úplně jedno ..... tady jde o to co je napsané v manuálu k cbr1000f snad ne?

Mimochodem mezi úkony při servisní prohlídce v 1000km tam mám i dotažení šroubů hlavy. U japonců nevím.

Naposledy editováno 24.09.2014 16:25:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) utažení hlavy?

24.9.2014 v 18:10 | Nahoru | #14
Namork1> Prubnu to ještě jednou:
U žádné Japonské moto (a toto je vlákno: CBR1000F), se již několik desetiletí hlava po 1000km dle servisních manuálů NEDOTAHUJE!!!
Ono to dost dobře ani nejde, neb u většiny víceválcových "japonců" by to obnášelo rozborku rozvodů a demontáž vaček, které šrouby hlavy překrývají...

Naposledy editováno 24.09.2014 18:32:49

utažení hlavy?

24.9.2014 v 18:40 | Nahoru | #15
OK tak u japonců je to asi takhle. Japonský manuál jsem už dlouho nečetl tak neznám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) utažení hlavy?

24.9.2014 v 20:50 | Nahoru | #16

PETARDAK píše: Ono to dost dobře ani nejde, neb u většiny víceválcových "japonců" by to obnášelo rozborku rozvodů a demontáž vaček, které šrouby hlavy překrývají...



A zbytečně jen tak z prdele si všechno sundat abych si mohl onanovat nad tím, jak si zbytečně pro nic za nic přitáhnu pár šroubů, pak to dávat dohromady, zbytečně přitom omačkat všechna další těsnění a trnout co jsem kde zase zapomněl dotáhnouot jinde to by dělal leda debil. Pokud to není vyloženě nutno a není k tomu vážný důvod, tak se do fungujícího motoru nehrabe.

Namork1> OK, gratuluju že máš báwo, jsi velký kluk. Dělej si to s ním jak chceš pokud máš nějakou "napůl auto" exotiku typu báwového boxera, který je uplně jiný než celý zbytek světa, ale zde se bavíme o civilizovaných běžných japoncích kde se podobné debility nepředepisují, akorát tu chudáka tazatele mateš! U japonce se po nějakých intervalech dotahují tak maximálně šrouby na rámu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) utažení hlavy?

24.9.2014 v 21:24 | Nahoru | #17
dj_hroch> Pokud vím tak od samého začátku mu radím ať utahuje podle manuálu protože jak je to konkrétně u cbr nevím. Jen jsem uvedl příklad že né u všech motorek je to stejné, a někde se dvojí dotažení provádí a přitom to není škoda 120. Jestli jsem ho teda zmátl tak se omlouvám.
dj hroch - nevím k čemu mi gratuluješ, je to motorka jako každá jiná ale když to tak bereš .... nevěš hlavu, třeba si ji taky jednou pořídíš a budeš velký kluk

(reakce na) utažení hlavy?

25.9.2014 v 10:01 | Nahoru | #18
Namork1> OK, OK. Že ne na každých motorkách to bude stejné je možné, jsou motorky na elektriku, na naftu, všechny myslitelné X válce a snad všechny možné i nemožné kombinace co koho kdy napadlo. Každopádně dotaz byl na japonce a všichni tu odpovídáme na japonce.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nehází jiskru Honda CBR 1000F PetrWolfram 4 9.5.2024 v 16:25 grooll
Drážky na kufry Honda CBR 1000F LudekKautsky 7 21.9.2023 v 00:23 cugy
Kvalitní servis Honda nebo kdo se t... Honda CBR 1000F, Honda CB 1000F, Honda CBR 500, Hond... djpajovka 4 23.10.2022 v 03:55 finekohana45
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
Cbr 1000 F napínák rozvodového řetě... Honda CBR 1000F Cožík 3 3.9.2022 v 10:34 Ondroskok


TOPlist