Jak asi všichni tuší, nebo ví, všechny Blaty od r.v. 2010 mající zapalování nechvalně známé české značky Vape, mají neustálé, opakující se problémy se zapalováním a volnoběžkami. Blansko o tomto problému, který je znám nejméně již 4 roky, ví a stále není schopno tento problém vyřešit jednou provždy! Není to chyba jenom Blata motorek, ale i samotné firmy Vape, která i přes neustálé stížnosti, není schopna vyřešit tyto problémy a tvrdí, že chyba je někde jinde. I kdyby pravda byla někde uprostřed, majitele Blata strojů to nezajímá - chtějí jezdit!
Bohužel i já jsem majitelem Blatovek se zapalováním Vape, takže jsem se setkal již se všemi "výhodami" těchto zápalek. Když si k tomu připočtete, že máme doma 2 Blaty, problémů je 2x tolik.
Nemáme čas a nejsme tak šikovní, proto servis necháváme na našem "dvorním" servismanovi Petru Špůrovi. Ten byl již otráven neustálými chybami zapalování, zničenými volnoběžkami atd. Jednoduše řečeno se nas*al a pokusil se vymyslet řešení jednou provždy!
Forum zakládám, kdy máme nové zapalování, které by mělo zázračně vyřešit problémy jednou pro vždy. Vše je v rámci testování, a tak nechci dělat ukvapené závěry. Proto prosím sledujte toto vlákno, kam budu přispívat informacemi o novém řešení.
Naposledy editováno 05.03.2016 15:41:26
1 reakcí na tento příspěvek Volnoběžky a zapalování na strojích Blata
Motorka chytá velice dobře. Za studena běží v pořádku, po vypnutí sytiče je trochu problém s udržením volnoběhu. Po ohřátí motoru problém mizí. Hned je vidět první výrazné zlepšení! Motor dokáže běžet i na méně než 1000 otáček, dokonce i 800 ot/min! přesto nechcípne. A pokud náhodou chcípne, neozve se slavná rána do zapalování!!! Motor jednoduše umře bez nějakého výrazného zvuku! Stiskem tlačítka opět hned chytí První jízdní zkoušky prokázaly, že motor běží hladce a dobře, výkonový skok je stále znát, dle subjektivního názoru již nárůst výkonu není tak prudký. Více zatím nemohu napsat, protože furt prší a drapáky jsou sjeté, takže na nějaké krošení to fakt není
Přidávám fotky:
Stator značky Vape. Ta bílá věc je budící cívka na zapalování, nově od pana Špůry je vyřazena z provozu.
Snímač otáček, ten zůstal původní
Velké ozubené kolo, o které se zachytne volnoběžka. Pokud se vám pokazí volnoběžka, Blansko vám ji pošle novou. Správně by se mělo měnit i toto kolo, ke kterému přilnou válečky volnoběžky během startování. Pokud se zničí volnoběžka, je často poškozena i dosedová hrana válečků. Mělo by se proto měnit oboje zároveň. Příklad nového řezu na starých ozubených kolech - nový řetěz je za chvíli vytahaný. To samé platí i zde!
Volnoběžka, na fotce chybí válečky!
Původní umístění indučky. Dnes je tam prázdný prostor. Je to nevhodné umístění, vystavení vodě při jízdě a při mytí. Často se stávalo, že motorka po mytí nechytala
Nová fajfka a vysokonapěťový kabel (VN kabel)
Nové vedení VN. Leží na hlavě motoru, asi mu trochu vylepšíme cestu...
Nové vhodné umístění řídicí jednotky a indukční cívky. Vše chráněné před vodou a jinými povětrnostními podmínkami