paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Volnoběžky a zapalování na strojích Blata
 
13.9.2014 v 21:56
Zdravím všechny majitele, bývalé majitele a možná i budoucí majitele motocyklů české značky Blata.

Jak asi všichni tuší, nebo ví, všechny Blaty od r.v. 2010 mající zapalování nechvalně známé české značky Vape, mají neustálé, opakující se problémy se zapalováním a volnoběžkami. Blansko o tomto problému, který je znám nejméně již 4 roky, ví a stále není schopno tento problém vyřešit jednou provždy! Není to chyba jenom Blata motorek, ale i samotné firmy Vape, která i přes neustálé stížnosti, není schopna vyřešit tyto problémy a tvrdí, že chyba je někde jinde. I kdyby pravda byla někde uprostřed, majitele Blata strojů to nezajímá - chtějí jezdit!

Bohužel i já jsem majitelem Blatovek se zapalováním Vape, takže jsem se setkal již se všemi "výhodami" těchto zápalek. Když si k tomu připočtete, že máme doma 2 Blaty, problémů je 2x tolik.

Nemáme čas a nejsme tak šikovní, proto servis necháváme na našem "dvorním" servismanovi Petru Špůrovi. Ten byl již otráven neustálými chybami zapalování, zničenými volnoběžkami atd. Jednoduše řečeno se nas*al a pokusil se vymyslet řešení jednou provždy!

Forum zakládám, kdy máme nové zapalování, které by mělo zázračně vyřešit problémy jednou pro vždy. Vše je v rámci testování, a tak nechci dělat ukvapené závěry. Proto prosím sledujte toto vlákno, kam budu přispívat informacemi o novém řešení.

Naposledy editováno 05.03.2016 15:41:26
Anketa: Jaké máte zkušenosti se stroji značky Blata 125?
Je to sr*čka, hodil bych jí ze strže
65%
13
Její problémy mě vadí, přesto jezdím dál
0%
0
Zamiloval jsem se do ní, přehlížím její chyby
0%
0
Je to spolehlivý stroj
0%
0
Keď jej miluješ nie je čo riešiť
35%
7

1 reakcí na tento příspěvek Volnoběžky a zapalování na strojích Blata

14.9.2014 v 13:36 | Nahoru | #1
První poznatky vlivem počasí trochu scházejí, přesto mohu již trochu napsat.

Motorka chytá velice dobře. Za studena běží v pořádku, po vypnutí sytiče je trochu problém s udržením volnoběhu. Po ohřátí motoru problém mizí. Hned je vidět první výrazné zlepšení! Motor dokáže běžet i na méně než 1000 otáček, dokonce i 800 ot/min! přesto nechcípne. A pokud náhodou chcípne, neozve se slavná rána do zapalování!!! Motor jednoduše umře bez nějakého výrazného zvuku! Stiskem tlačítka opět hned chytí První jízdní zkoušky prokázaly, že motor běží hladce a dobře, výkonový skok je stále znát, dle subjektivního názoru již nárůst výkonu není tak prudký. Více zatím nemohu napsat, protože furt prší a drapáky jsou sjeté, takže na nějaké krošení to fakt není

Přidávám fotky:





Stator značky Vape. Ta bílá věc je budící cívka na zapalování, nově od pana Špůry je vyřazena z provozu.




Snímač otáček, ten zůstal původní





Velké ozubené kolo, o které se zachytne volnoběžka. Pokud se vám pokazí volnoběžka, Blansko vám ji pošle novou. Správně by se mělo měnit i toto kolo, ke kterému přilnou válečky volnoběžky během startování. Pokud se zničí volnoběžka, je často poškozena i dosedová hrana válečků. Mělo by se proto měnit oboje zároveň. Příklad nového řezu na starých ozubených kolech - nový řetěz je za chvíli vytahaný. To samé platí i zde!





Volnoběžka, na fotce chybí válečky!





Původní umístění indučky. Dnes je tam prázdný prostor. Je to nevhodné umístění, vystavení vodě při jízdě a při mytí. Často se stávalo, že motorka po mytí nechytala





Nová fajfka a vysokonapěťový kabel (VN kabel)





Nové vedení VN. Leží na hlavě motoru, asi mu trochu vylepšíme cestu...










Nové vhodné umístění řídicí jednotky a indukční cívky. Vše chráněné před vodou a jinými povětrnostními podmínkami

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volnoběžky a zapalování na strojích Blata

14.9.2014 v 15:25 | Nahoru | #2
125Marek> Chválím vyčerpávající popis a fotky. Jen jsi to mohl před focením trochu opucovat handrou . K provedení bych namítl asi jedině to, že se mi úplně nelíbí to vedení VN kabelu přes hlavu, například kvůli možnému prodření izolace vlivem vibrací. Nicméně, hlavně že to maká a do budoucna to třeba půjde nějak doladit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist