globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: záhadné startování
31.8.2014 v 08:38
Nazdar...dostal se mi pod ruce tento stroj.Po delším odstavení si jí majitel přál zprovoznit...což,ruku na motor,byla práce na 14dní rozebirání,čištění,seřizovaní a podobně.Ale pojďme k oné záhadě - když na stroji není napojená nádrž s pal.kohoutem a není nalitý olej tak to nastartuje a jede..jakmile doleji olej či namontuji palivovku nic-ani neškrtne a přitom točí.V palivovce jsem nic nenašel a nad olejem mi tak nějak stojí rozum.Vyměnil jsem hadičky,olej je nový i s filtrem,podtlaky dobré,benzín nový čistý a teče....Díky za rady a pomoc.
Předchozí
1 2
Následující

záhadné startování

31.8.2014 v 09:01 | Nahoru | #1
Jakej stroj!?

záhadné startování

31.8.2014 v 09:01 | Nahoru | #2
jaká motorka?
tak sem druhej no

Naposledy editováno 31.08.2014 09:04:36

záhadné startování

31.8.2014 v 09:05 | Nahoru | #3
Ty to startujes bez oleje !!!!!!!

1 reakcí na tento příspěvek záhadné startování

31.8.2014 v 09:05 | Nahoru | #4
Ty to startujes bez oleje !!!!!!!

záhadné startování

31.8.2014 v 09:07 | Nahoru | #5
Copak jakej stroj..... ALE ono mu to startuje a jede BEZ OLEJE???

(reakce na) záhadné startování

31.8.2014 v 09:10 | Nahoru | #6

miguel323 píše: Ty to startujes bez oleje !!!!!!!


sorry, než mi moje superrychlý připojení odeslalo příspěvek, taks byl rychlejší

1 reakcí na tento příspěvek záhadné startování

31.8.2014 v 09:19 | Nahoru | #7
Ten muj srac to zas stihnul trikrat....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záhadné startování

31.8.2014 v 09:23 | Nahoru | #8

miguel323 píše: Ten muj srac to zas stihnul trikrat....

mě zase hlásí ... odesílám... A nic. Podle mě je to nějaký problém na serveru, než u tebe

(reakce na) záhadné startování

31.8.2014 v 09:29 | Nahoru | #9

seikos píše: mě zase hlásí ... odesílám... A nic. Podle mě je to nějaký problém na serveru, než u tebe


opravdu to vypadá na server - odesílá..... vyskočíš z MCZ a znova se přihlásíš: ejhle příspěvek je na světě!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záhadné startování

31.8.2014 v 09:34 | Nahoru | #10

seikos píše: mě zase hlásí ... odesílám... A nic. Podle mě je to nějaký problém na serveru, než u tebe


taky mi to blbne, stačí refresh stránky když to dlouho píše odesílám

záhadné startování

31.8.2014 v 09:36 | Nahoru | #11
Presne tak....odesila a nic se nedeje....sazel jsem na chybu u me,pac se mi to obcas stalo....Tak je se.tomu strojecku budu muset omluvit...

(reakce na) záhadné startování

31.8.2014 v 09:38 | Nahoru | #12
miguel323>

záhadné startování

31.8.2014 v 09:39 | Nahoru | #13
Omlouvám se zapomněl jsem tam napsat,že je to Suzuki GS 500E ...a jinak ne nejezdí to bez oleje,ale když snížím hladinu oleje tak to jede!Zas takový magor nejsem!Spíš to tam bylo špatně formulované a než jsem to skouknul a opravil příspěvek tak se to odeslalo

(reakce na) záhadné startování

Skvělá odpověď, děkuji! 31.8.2014 v 11:23 | Nahoru | #14

DRN. píše: taky mi to blbne, stačí refresh stránky když to dlouho píše odesílám



Refresh asi ne - to naopak znovu odešle příkaz a právě proto je tu pak příspěvek víckrát. Spíš, než na serveru, to možná bude problém někde v prohlížeči, nebo v komunikaci, jelikož když se to stane mně, tak se také jen začne "točit kolečko", stránka se nijak nemění, ale když přejedu na jinou stránku (třeba hlavní stránku fóra) a pak přejedu zpět do tématu, příspěvek už tam normálně je. Přitom předtím se to tváří, že se celá operace zasekla hned na počátku odesílání a příspěvek tak vůbec neodešel na server.

Jinak k tématu - zda motor naskočí, nebo nenaskočí, s hladinou oleje nijak nesouvisí a hladinu nesnižuj, naopak hlídej, aby byla na maximu, motor je na to dost cimprlich a jak za jízdy blikne kontrolka mazání, je už zpravidla pozdě. Napadá mě, jestli funguje podtlakové otevírání kohoutu a palivová cesta se tak s kohoutem a nádrží vůbec otevírá. Když s benzinem z flašky přímo do karbců motor běží a s kompletní cestou paliva nejde. Jinak spíš bude chyba v seřízení karbců.

záhadné startování

31.8.2014 v 11:33 | Nahoru | #15
taky bych to viděl na membránu v kohoutu

záhadné startování

Skvělá odpověď, děkuji! 31.8.2014 v 11:41 | Nahoru | #16
Stačí dát kohout na pozici "PRI", nechat tak pár minut natékat, pro kontrolu klidně odpojit hadičku od karbců a tak přímo zkontrolovat, zda v této pozici benzin poteče. Pak ještě odpojit hadici podtlaku a potáhnout podtlak (raději vhodnou injekční stříkačkou, než ústy - ať si necucne, kdyby byly děravá membrána v kohoutu).
Také by mohla být příčina ve "školácké chybě", kdy se po demontáží a montáži nádrže (kdy se odpojovaly hadice) zapomene znovu otevřít horní (zespodu nádrže umístěný) kohout. Pak pochopitelně benzin nepoteče vůbec.

záhadné startování

31.8.2014 v 20:09 | Nahoru | #17
....s membránou v paliváči to nemá nic společného.O podtlacích pochybuji.Protože kdyby to bylo palivem jede to i s předepsanou hladinou oleje.Přesto vám moc a moc děkuji.Sice mě trochu dostaly poznámky jaký jsem pakoš když točím motor bez oleje....mě osobně to vůbec nenapadlo jet motor bez oleje,na to se v motkách hrabu už dlouho,jen jsem psal,že bez předepsané hladiny oleje to funguje jak má!

Naposledy editováno 31.08.2014 20:22:22

1 reakcí na tento příspěvek záhadné startování

Skvělá odpověď, děkuji! 31.8.2014 v 20:28 | Nahoru | #18
tak jinak, není teda nějakej skrat na olejovém čidle? Vadný čidlo, kabeláž?

Naposledy editováno 31.08.2014 20:29:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záhadné startování

Skvělá odpověď, děkuji! 31.8.2014 v 23:02 | Nahoru | #19
los-fazeros> GS500 nemá hladinový snímač, jako třeba Yamahy, ale klasický tlakový spínač. A obvod žárovky mazání a spínače není nijak spřažen se zapalováním, žárovka je prostě spínaná na kostru. Takže i kdyby kontrolka svítila, motor stejně musí běžet.

Kdyby se závada projevovala vyloženě od hladiny oleje, tak mě napadá jedině, že by byla už horší baterka a neměla by sílu utočit starter a ještě dát potřebné napětí pro svíčky. Ubráním oleje, kor pod kritickou mez, kdy by se zavzdušnila zubovka, už tato nemusí mít takový odpor otáčení a tím i celý motor klade menší odpor starteru. Motor s tak malým množstvím oleje by se ale pochopitelně vůbec startovat neměl. Spíš ale nakonec bude chyba jinde.

1 reakcí na tento příspěvek záhadné startování

1.9.2014 v 10:42 | Nahoru | #20

Kdyby se závada projevovala vyloženě od hladiny oleje, tak mě napadá jedině, že by byla už horší baterka a neměla by sílu utočit starter a ještě dát potřebné napětí pro svíčky. Ubráním oleje, kor pod kritickou mez, kdy by se zavzdušnila zubovka, už tato nemusí mít takový odpor otáčení a tím i celý motor klade menší odpor starteru

Tomu snad ani sám nevěříš ne? Kór když údajně jen o něco sníží hladinu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záhadné startování

1.9.2014 v 11:37 | Nahoru | #21
coffman> Právě, bylo to myšleno s nadsázkou - a navíc jsem nějak nepostřehl, o kolik přesně hladinu snižoval. Nicméně je pravda, že zavzdušněná zubovka klade nezanedbatelně menší odpor. Ale tady bude chyba úplně jinde a to, že motor čapnul po ubrání oleje, byla náhoda, která s olejem vůbec nesouvisí. A ten jeho popis sám o sobě je dost zmatečný, což celou situaci zhoršuje.

záhadné startování

1.9.2014 v 12:19 | Nahoru | #22
Tak jinak popíšu to jasně a stručně...pokud dám motorku do stavu jak má být!Vše smontuji a zapojím jak patří a naliji předepsaných 2,9L oleje pak to nenaskočí vůbec,i když startér točí jak má třeba i 10x po sobě,Svíčky hází jiskry také.Jakmile,ale snížím hladinu oleje o cca 1 až 1,5 litrů pak bez problémů naskočí.Pro odborníky jen dodávám,že s takovou hladinou nejezdím a ani dlouhodobě nenechávám motor běžet.A těch pár okamžiků(sekund)co to běží si myslím,že neuškodí neboť motor a převodovka není úplně suchá!Pokud by to bylo něco s tlakem pak by to při otevření nalévacího otvoru pro olej mělo být vyřešeno.Slabou baterii to nebude neboť jsem to zkoušel i na jinou a silnější (místo 12Ah jsem dal 17Ah).Palivovým kohoutem benzín protéká jak má.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záhadné startování

2.9.2014 v 10:35 | Nahoru | #23
J.M.K.>Máš pravdu je to trochu divný

není nalitý olej tak to nastartuje

Podle mě to jelo napřed trošku na sucho a to nalití přišlo asi už pozdě co?Nedokážu si představit proč by zkoušel upustit olej?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záhadné startování

2.9.2014 v 17:48 | Nahoru | #24
coffman> Ne bez oleje to nejelo ani sekundu.....pokud jsi takový odborník,pak mi teda tuto záhadu vysvětli!Protože mi neporadili ani v servisu Suzuki...a udělali totéž co já!Upustili olej pod určitou hladinu,ale stejně jako já tam nechali litr (což je prý minimální hladina aby nedošlo k poškození motoru bez zátěže)!!

Naposledy editováno 02.09.2014 17:50:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záhadné startování

Skvělá odpověď, děkuji! 2.9.2014 v 19:15 | Nahoru | #25
J.M.K.> no já to myslel tak, jestli není šlus ve svazku, kabel od kontrolky vs nějakej signál, co já vim, jestli gseso maže (svítí olej) při takovejhle mini náplni ...
Neutrál svítí? Co zkusit startovat se zmačklou spojkou... Takhle od kompu těžký radit

(reakce na) záhadné startování

2.9.2014 v 23:31 | Nahoru | #26
los-fazeros> To je právě otázkou, jestli se při té nízké hladině udělá tlak pro zhasnutí kontrolky, sám jsem neměl možnost to vyzkoušet. Ale je vlastně blbost, aby nějaký "šlus v kabelech" související s vedením od kontrolky k čidlu blokoval zapalování, jelikož při stojícím motoru tak jako tak tlak v okruhu není, proto kontrolka svítí a tím pádem by to muselo blokovat zapalování a motor by nemohl chytnout bez ohledu na hladinu oleje.
Co se startování týče, tak starším ročníkům stačí, aby byl zařazen neutrál, nebo držena spojka a jde zapalování i starter, u novějších (stříbrný motor, větší nádrž, jiné podsedlové plasty) už je třeba držet spojku bez ohledu na neutrál, jinak starter nejde zapnout. Ale kontrolka neutrálu by napovědět mohla - už si nepamatuju, jak přesně spínač neutrálu u GS500 vypadá, ale asi nepůjde úplně vyloučit, že by jej za určitých okolností mohlo nějak ovlivnit, zda bude, nebo nebude ponořen v oleji. Ale jestli před startem kontrolka svítí, tak spínač funguje, jak má a v elektrice pak těžko může být krpa. Leda by se ještě olej dostal na vybavovací cívky, ale mezi karterem a jejich komůrkou je gufero, jenže i kdyby to bylo vadné, tak je nesmysl, aby při správné úrovni byla hladina oleje nad osou kliky. A snímače jsou prosté cívky a protikus na klice je kovový "palec" a olej by zdaleka neměl změnit permeabilitu vzduchové mezery tak, aby cívky přestaly dávat dostatečně silné pulsy. A kor, když údajně jiskry na svíčkách jsou pořád - takže to i závadu vybavovacích cívek vylučuje. Celé je to docela záhada - trefné pojmenování vlákna.

(reakce na) záhadné startování

3.9.2014 v 01:06 | Nahoru | #27
SIKI_z_Goralie> Tak pokud ti to nejelo opravdu na sucho tak sorry .Pak by mě zajímalo jak jsi zkoušel ty jiskry, tak svíčky byly zašroubovány v motoru nebo venku? (s odporem komprese nebo bez?)Klika se točí při startu plynule? Možná prokluzuje spojka(volnoběžka) startéru,nevhodný olej,popř.ucpaný něco na mazání?

1 reakcí na tento příspěvek záhadné startování

3.9.2014 v 19:39 | Nahoru | #28

Pánové(případně dámy) podržte se...záhada vyřešena a to člověkem jenž s motorkami nemá nic společného-je slaboproudař. Chyba byla v tlakové snímači oleje!Byl upalený,zkorodovaný či co já vím..a v okamžiku kdy se na něj dostal olej sepnul se velký odpor jenž sice baterii umožnil otáčet startérem i jiskření svíček mimo kompresi válců,ale právě při kompresi už byl odpor tak velký,že svíčky neházely jiskru vůbec či nedostatečnou! A na tuhle závadu nepřišli ani frajeři ze servisu Suzuki-i když na jejich omluvu,koho z nás by to napadlo! Už to,že jsem snižoval hladinu je nestardantní postup--jenže to byl jediný krok mezi nouzovým protočením motoru po vyčištění a kompletaci.
Zkrátka a dobře...někdy je to prkotina která člověku pořádně zamotá mozkové závity.

KAŽDOPÁDNĚ VŠEM MOC A MOC DĚKUJI!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záhadné startování

3.9.2014 v 21:56 | Nahoru | #29
SIKI_z_Goralie> Tak ti gratuluji k odhalení záhady.Jenom tomu moc nerozumím,čidlo pokud je bez tlaku tak spíná kostru pro žárovku kontrolky mazání.Při tlaku rozepne a žárovka ztratí kostru, zhasne.Můžeš popsat co mělo vliv na odběr proudu při poruše čidla,přece maximálně zůstane svítit kontrolka ?Pokud teda nebylo ještě něco špatně ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záhadné startování

4.9.2014 v 21:04 | Nahoru | #30
coffman> elektřině nějak moc nerozumím....ale pochopil jsem,že sice přes čidlo jde pouze kostra k žárovce,ale ta je propojena s žárovkou neutrálu.Tak buď byla chyba tam a nebo prý v tom,že se dostal olej na kontakty a v podstatě z celého motoru(jelikož je olej vodivý)vytvořil odpor...jako bys tahal kostru přes zbytečně moc dlouhý kabel!
Opravdu tomu moc nerozumím a nejsem si jistý zda to popisuji dobře...každopádně se čidlo vyměnilo a motorka startuje a jezdí!Dnes jsem ji projížděl!
Pokud to nebylo jen čidlem pak musela byt chyba někde na jeho vedení..protože po výměně a dolití oleje normálně motorka naskočila.

DĚKUJI VŠEM ZA RADY A OMLOUVÁM SE POKUD JE TOTO VLÁKNO ZMATENÉ,ALE NEJSEM SPISOVATEL A ANI ELEKTROTECHNIK--POPSAL JSEM TO CO BYLO A JE!
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist