bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Suzuki GS 500e 1978 modrý kouř
26.8.2014 v 15:26
Ahoj, včera jsem jel z Písku do Prahy po dálnici na svém GSu (4 hrnek z roku 78), a z ničeho nic ztráta výkonu a za mnou modrýho kouře z obou laufů, že řidiči za mnou museli rozsvicet mlhovky. Do toho se přidal déšť oleje někde od hlavy na moje nové kožené boty. Co myslíte, že je v motoru asi v háji? Těsnění pod hlavou? Kouří se z obou laufů stejně. Z motorkou jsem ještě nouzově dojel, žádné pazvuky se neozývaly, jenom to hulilo a nejelo, radši jsem doléval olej. Prosím o Vaše zkušenosti. Děkuju

Suzuki GS 500e 1978 modrý kouř

26.8.2014 v 15:42 | Nahoru | #2
Snad jen těsnění, v horším případě prasklá hlava, ještě horším i válec (snad ne, pokud jsi dojel tak daleko).
Těsnění pod hlavu doporučuji výhradně origo.
Spodek bude jistě v cajku, stačí mu trocha oleje. Problém bude jen nahoře, ale kudy přesně nasával olej a naopak při kompresi vytlačil až uplně ven... to zjistíš, až to otevřeš
A budeš asi dost čistit saze
Naštěstí jsou to jednoduché motory.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500e 1978 modrý kouř

26.8.2014 v 15:44 | Nahoru | #3

nerjan píše: jsi si jistý modelem a nebo rokem? jestli jo chci foto motorky



Dělali se jak 550 , tak i 500 (vzácnější) a je třeba na to myslet při objednání dílů !!

"něco" o nich ví kamarád . Má oba typy ve více kouscích.

Naposledy editováno 26.08.2014 15:45:42

(reakce na) Suzuki GS 500e 1978 modrý kouř

26.8.2014 v 16:24 | Nahoru | #4
mm-art-airbrush> tak to je bomba

Suzuki GS 500e 1978 modrý kouř

27.8.2014 v 01:26 | Nahoru | #5
Zkus se nejdříve podívat, odkud ti ten olej teče a taky bych kouknul na svíčky - jestli jsou zahnojené od karbonu (olej do hlav teče kolem svorníků, kterými se přitahuje hlava s válci k hornímu karteru a měli by to být ty , které jsou na tom motoru nejvíce na boku - když koukneš na tu motorku z levé a z pravé strany, tak pod svíčkou 1. a 4. válce uvidíš z každé strany 2 matky, pod kterými je měděná podložka - tzn. jestli fouklo těsnění pod hlavou a saje to olej přímo z olejových kanálů, tak budou od karbonu zahnojené jen svíčky 1. a 4. válce)...
Jinak na mém GS 550 z r. 1978 mi pustilo těsnění pod ventilovým deklem - přesně vpředu uprostřed u centrální šachty rozvodového řetězu a ten motor mi vyházel pomalu snad půlku olejové náplně do odvětrání motoru...zrovna jsem zkoušel maximálku a s neodladěným motorem (vyhodil jsem airbox a nasadil košíčkové filtry, ale motor na to nenaladil - asi to je moc chudé)...navenek to vypadalo stejně jako popisuješ - nohy jsem měl od oleje, a za mnou modré obláčky jako bych jel na J 350...

Toho, že mohla prasknout hlava, bych se nebál, podle mě je to dost nepravděpodobné, takový ingot aby prasknul?, no možné je samozřejmě všechno...P.S. doma mám jednu hlavu z GS 550 E, ale nemá ventily a myslím že na 4. válci chybí obě vodítka, mám ji k ničemu, jen jako těžítko - tzn. to pro případ, že by hlava byla KO a nepodařilo se ti sehnat jinou hlavu...

Jestli ti skutečně fouklo těsnění pod hlavou, tak nech tu hlavu a válce srovnat na magnetce...

(reakce na) Suzuki GS 500e 1978 modrý kouř

27.8.2014 v 11:19 | Nahoru | #6

nerjan píše: jsi si jistý modelem a nebo rokem? jestli jo chci foto motorky



Je zase někdo chytrej Dělaly a značily se samozřejmě stejně, jak 500 tak 550 a byť to je 4 válec tak ještě tehdy neměl u Suzuki běžnější označení GSX. Na lepších shopech právě z tohoto důvodů raději uvádějí buď 2 válec / 4 válec nebo typové číslo aby nedošlo (zvláště u starších ročníků) k záměně.

GS 500 2 válec z 90. let má označení GM51B/A.

Suzuki GS 500e 1978 modrý kouř

27.8.2014 v 20:15 | Nahoru | #7
Hele svíčky jsou všechny ok, nechápu proč. Ani jedna neni zahnojená od karbonu. Ale máš asi pravdu, že to šlo skrz karburátory. Navíc se nějak za jízdy vyvibrovala jedna fajfka (asi špatně nasazená) a jelo to na tři válce. Mrknu na to zítra. Zatím Vám moc děkuju

Suzuki GS 500e 1978 modrý kouř

29.8.2014 v 17:02 | Nahoru | #8
Tak jsem vyměnil těsnění pod víkem i pod krytem odvětrání, ale motorka kouří vesele dál. Jedno zlepšení nastalo - a to sice, že už mi nelítá olej na nohy. Dal jsem si tam na odvětrání průhlednou hadičku, abych viděl případně olej. A za celou jízdu zůstala krásně čistá. Takže co myslíte? Těsnění pod hlavou? Vepředu u vejfuků jsem koukal prolíná olej a válce jsou pěkně zablitý mastnotou. Pístní kroužky to asi nejsou ne, když to kouří z obou laufů stejně.

Suzuki GS 500e 1978 modrý kouř

31.8.2014 v 13:33 | Nahoru | #9
Aha, aha. Tak je to v pr... Píst na válci číslo 3 je propálenej skrz. Tak a teď babo raď
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 21 28.4.2024 v 22:24 emánek27
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist