bmw_r1300gs_cartec





Téma: Spolehlivá Jawa 350
 
19.8.2014 v 17:43
Ahoj,
existuje něco jako jawa 350 (638-9) co je spolehlivý a je to čtyřtakt? Třindu mám už roky jako motorku z nostalgie a občas na ní i vyjedu. Vloni jsem najel 600m a šel sem domu pěšky. Letos sem se v tom víkend hrabal, teď jsem za 2 dny najel 150km a zase stojí. Jako normoš motorku mám fazera, ovšem pani taky ráda jezdí (jí nedělá problém jet na fazeru za jawou 90km/h), takže ona bude sedlat fazol nadále. Rád bych jawu buď prodal, nebo strčil do garáže a pořidil si něco nejlíp stejnýho, ale spolehlivýho (spolehlivějšího). Na třindě se mi líbí že je poměrně lehká, a dokáže projet pohodlně i lehčí terén, čehož jednou za sto let rád využiju.

Je něco jako třipade do čeho už nebudu míchat olej, ono mě to sveze stabilně po asfaltu 90-100(110)km/h, projede to semnou občas polňačku, louku a nebude se to pořád srát? rád bych se vyhnul už 2T, ovšem zase bych se rád vešel do max 500ccm, na tohle šmrdlání nepotřebuju litra (toho už sem měl) ani šestikilo (to mám) a 125 bych asi uhnal. Jak jedou 4T 250ccm a podobné malorážky to netušim. A samozřejmě... co nejlaciněji :D (možná teda vyjde nejlacinějc pořád dokola opravovat jawu, ale nebaví mě kvuli každýmu výletu mít v pohotovosti transita a vozit sebou půl dílny :D )jinak ji mám samozřejmě rád :D

edit - mám něco malinko najeto na XR600R ale to už je na mě hrozný peklo co se polňačky a luk týče :D ale příjemný to je, to zas jo :D

Naposledy editováno 19.08.2014 17:47:10
Předchozí
1 2
Následující

Spolehlivá Jawa 350

19.8.2014 v 17:58 | Nahoru | #1




Spolehlivá Jawa 350

19.8.2014 v 18:04 | Nahoru | #2
jj, jednou něco takovýho v té garáži bude

Spolehlivá Jawa 350

19.8.2014 v 18:08 | Nahoru | #3
Co treba CB 400N? Nebo nejaky 250 endurko.

1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivá Jawa 350

19.8.2014 v 18:10 | Nahoru | #4
to je otázka, vim jak jede 350 i 250 ve 2t, ovšem s motorem pod 500 ve 4t nemám zkušenost. Taky mě napadl nějakej vietnam 200-3504t, ale jak řikám, nevim, neznám. Libil by se mi i malej varan, ale drahý a 125ccm. myslim že dvacku mužu rovnou vyřadit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivá Jawa 350

19.8.2014 v 18:17 | Nahoru | #5
Jawasaki> Kdosi tady furt vychvalovat tohle , samozřejmě nevím co je na tom pravdy, ale na takový to brblání krajinou by to stačit mohlo.
V odkazu je první motorka kterou jsem našel, s konkrétním kusem nemám nic společnýho, naživo jsem ji nikdy neviděl a vlastně jsem ti ani nic neradil
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivá Jawa 350

19.8.2014 v 19:37 | Nahoru | #6
jj taky sem na to koukal, i toho uživatele sem tu dost četl. težko říct, každej chválí svýho psa no... uvidíme jaký budou další nápady

1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivá Jawa 350

19.8.2014 v 19:55 | Nahoru | #7
kamarád si hrozně pochvaluje GPZ305 BeltDrive, což by mohlo být to, co hledáš

(reakce na) Spolehlivá Jawa 350

19.8.2014 v 20:00 | Nahoru | #8
Dr.Houba> jj kdysi jsem po tom koukal, uplně mi to vypadlo. super tip, díky

(reakce na) Spolehlivá Jawa 350

19.8.2014 v 22:12 | Nahoru | #9
TomElefant750> Jo, kdybych měl vyloženě požadavky jako zakladatel vlákna, tohle by mě taky lákalo vyzkoušet. Kolikrát jsem už na to civěl a přemýšlel jsem nad tím, jako nad zajímavou alternativou k Jawě 350.

Já to teda asi nechci a nepotřebuju, na denní dojíždění atp. (prostě dělníka) mám starou GPZ 500, ale nemít jí, bylo by to dost možná slovo do pranice ...

1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivá Jawa 350

19.8.2014 v 22:35 | Nahoru | #10
A něco takového???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivá Jawa 350

20.8.2014 v 06:14 | Nahoru | #11
TomElefant750> jo teď mě tak napadá, ten týpec co to má, neměnil na tom už 3/4 motorky aby to bylo spolehlivý?

(reakce na) Spolehlivá Jawa 350

20.8.2014 v 06:14 | Nahoru | #12
chiro2> pěknej kousek,ale to už by mi přišlo skoro škoda

1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivá Jawa 350

20.8.2014 v 07:02 | Nahoru | #13
tohle by se mi líbilo, ovšem nic dobrýho sem na to nečetl ale váhově by to mohlo být podobné jako 350. nebude to tak vysoké jako XR , cenovka (asi ví proč) vypadá dobře, ale zas 600... neni to moc? :D zas asi to nebude takovej trhač jako XR

Spolehlivá Jawa 350

20.8.2014 v 07:05 | Nahoru | #14
Pro tohle bych bral yamahu xt, podle financi novou nebo starou.

(reakce na) Spolehlivá Jawa 350

20.8.2014 v 08:44 | Nahoru | #15

Jawasaki píše: tohle by se mi líbilo, ovšem nic dobrýho sem na to nečetl ale váhově by to mohlo být podobné jako 350. nebude to tak vysoké jako XR , cenovka (asi ví proč) vypadá dobře, ale zas 600... neni to moc? :D zas asi to nebude takovej trhač jako XR


ač jsem jinak milovník italských strojů, stará cagiva fakt není to co v tomto případě hledáš..

(reakce na) Spolehlivá Jawa 350

20.8.2014 v 10:25 | Nahoru | #16
Jawasaki> No studovat to nebudu, mám pocit že cosi si na tom dělat musel ale nepřišlo mi to nic zásadního. Ještě sem chodí člověk s nickem rrss, ten má nějakou jinou 350 od Yuki a chválí si to, třeba se ti ozve.
A do toho Canyona bych asi nešel, když už v týhle kategorii tak něco jako KLE500 nebo Transalp600. Ale nevím kolik do toho chceš dát.
Čau, Tom

Spolehlivá Jawa 350

20.8.2014 v 11:20 | Nahoru | #17
Pokud kopíš Canyona, je to motorka na celý život!!! Nikdy se toho křápu totiž nezbavíš! Ta Yuki SPT není špatná. Jednou jsem se na ní svezl a cestovka je optimální kolem 110-120 kmh, žere to prd a je poměrně jednoduchá a spolehlivá. Třindě dost podobná ovladatelností. Pokud nechceš tahat a dávat koleno, docela slušnej stroj za ty peníze a díly taky dostupný. Jak bylo uvedeno nademnou, otázka je , kolik do toho chceš dát.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivá Jawa 350

20.8.2014 v 11:44 | Nahoru | #18
Jawasaki> No já bych spíše zainvestoval do již stávající jawy a udělal z ní spolehlivý stroj

(reakce na) Spolehlivá Jawa 350

20.8.2014 v 17:37 | Nahoru | #19
c.j.> taky jedna z moznosti, ovsem sem na ni ted tak nasranej, ze teda fakt nevim
co je zaklad spolehlivosti u jawy? velky VAPE?

Spolehlivá Jawa 350

20.8.2014 v 18:21 | Nahoru | #20
Stačí "malé" VAPE, původní altík PAL je v pohodě, jen je třeba vyměnit regler za spolehlivější (elektronický ze Škody 120 za 200Kč), diodový usměrňovač vyměnit za dva diodové bloky (50Kč), možná vyměnit spínačku Bosch za spolehlivější (Boschka se časem vyklepe) a pak už snad žádná závada nehrozí.. Já vážně na své jawky nedám dopustit.. Právě ty mám v záloze jako stroje, na které je vždy 100% spoleh

Spolehlivá Jawa 350

20.8.2014 v 18:38 | Nahoru | #21
no s elektrikou mam prave problem, jinak by to slo

1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivá Jawa 350

20.8.2014 v 19:41 | Nahoru | #22
Mám to přesně jak píše c.j. (částečně i na jeho radu) - jiná spínačka, VAPE MZ04, usměrňovač z bloků, elektronicke regl + ještě přerušovač blinkrů z felicie, aby to blikalo furt stejně - nezávisle na otáčkách. Dobijí to od nižsích otáček a je to asi tak 300x spolehlivější a nic se tam nehřeje a netaví.
Jak na ten usměrňovač je popsaný zde

Naposledy editováno 20.08.2014 19:46:07

(reakce na) Spolehlivá Jawa 350

20.8.2014 v 19:53 | Nahoru | #23
Koudy01> paráda, díky! mrknu na to. když koukám na elektriku tak vlevo je regler, vpravo usměrnovač a ta krabička černá pod tím je? (sry že se ptám jak idiot) ptž z ní mi na volnoběh začalo vycházet škrčení a problikává mi dobíjení. taky stále stejná závada... jedu 20km v pohodě, pak zastavim na kruháku a když se chci rozjet začne vynechávat levej válec. zprvidla to nějak nasranej doklepu dom, najdu na kladívku nátavky, přehodím svíčku a zase 20km jede... a pak znova. někdy jen třeba pul kilometru... pár let zpět jsem měl 639, v originále, tam sem jednou po koupi nastavil předstih a vozila mě pořád až sem si klepal na čelo při věčnejch stížnostech na jawu. zato tahle mi to vrací i s urokama...





Naposledy editováno 20.08.2014 20:14:29

1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivá Jawa 350

20.8.2014 v 20:33 | Nahoru | #24
To je tusim relatko na kontrolku dobijeni, to tam zustane. Na volnobeh skrci, protoze se porad spina a rozpina -> malo dobiji -> zvysit malinko volnobeh. Rekl bych

E: Tak nejak jak tobe mne to taky po koupi jelo. Byl spatne kondik. Kup to VAPE, dej tam ty komponenty, co sou popsany vyse a za cca 3000,- a vikend v garazi bys mel mit spolehlivou motku.

Naposledy editováno 20.08.2014 20:36:21

Spolehlivá Jawa 350

20.8.2014 v 20:35 | Nahoru | #25
to černý je relátko

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivá Jawa 350

20.8.2014 v 20:49 | Nahoru | #26
Koudy01> no taky sem vsázel na kondíky, dal jsem oba nový a stejně prd. jj viděl sem MZ04 přímo u VAPE za 2166,- což je na poho. ten regler teda taky vyměnit? takovejhle sem měl ve škodovoce totiž :D
jinak relé na blikny z feldy tam šlo hned po koupi :D měl sem ho i na předchozí devítce ptž ten bimetal je zlo :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivá Jawa 350

20.8.2014 v 21:11 | Nahoru | #27
Jawasaki> Jj, mel. Ale dela se aji elektronicke a ten tam dej. Regl Najdes ho urcite i levnej nez v odkaze. Jenom prepojis konektor a je hotovo.
VAPE teda pekne zlevnilo. Ja to od nich bral pred rokem a pul za 2600. Je taky dulezity zmerit polaritu magnetickyho pole, abys nekoupil VAPE se spatnym snimacem, ale to pisou v popisu na netu u toho VAPE a v dokumentaci je obrazek, jak to zmerit.

E: To kladivko se ti zanasi spodni? Muzes mit premazanou vacku a pak ti na to stika olej a dela neplechu.

Naposledy editováno 20.08.2014 21:17:54

(reakce na) Spolehlivá Jawa 350

20.8.2014 v 23:00 | Nahoru | #28
Koudy01> ha! jak prosté, to mě nenapadlo... s tím mazáním. to bude nejspíš ono.

Spolehlivá Jawa 350

21.8.2014 v 05:25 | Nahoru | #29
Koudyho jawku můžu potvrdit. Letos absolvoval min. 1400km ve složen strom 650, versys 1000. Všichni jezdíme ve 2 os. a jede se skoro pořád kilo a lehce nad. Po první motodovolené jsem tu jawku nechápal, včil jsem si zvykl, že jede kopec nekopec a tak nějak si už ani neuvědomujeme, že jede vlastně na jawce. Prostě to má vychytaný.
Tím jsem chtěl říct, že i z jawky se dá udělat relativně spolehlivý stroj. Relativně je kvůli vibracím, ty budou vždy slabým článkem tohoto stroje a kolem kila je to prý docela masakr.

Naposledy editováno 21.08.2014 05:29:27

Spolehlivá Jawa 350

21.8.2014 v 10:53 | Nahoru | #30
no je pravda, že bude-li v cajku zapalování + dobíjení, tak se tam asi vážně nemá co podělat. Stačí dát do benzínu správnej poměr vlastně jakéhokoliv 2T oleje (lepší jsou stejně dobrý jen na menší kouřivost) a musí to jet pořád dokud není prázdná nádrž.
Na bejvalé 639 jsem dával místo pevného kotouče plovoucí, přišlo mi že to líp brzdí a nepískalo to. Takže asi lowcost way bude postavit z jawy něco jako motorku. jako základní je teda předělat kladívka na bezkontakt, regler, usměrňovač a pak už by to mělo valit na poho.

Objevil sem nedávno na pumpě M2T ve standartní průhledné lahvi s nápisama. Ovšem samotný olej je červený a honosí se známkou API TC. 104kč litr. Takže sem ho vzal, třinda na něj najela teď 150km, babetta pár kiláčků taky, po zahřátí nekouří. to je za ty prachy luxus myslim, ptž doteď jsem lil TSF za hroznou pálku a výsledek mi přijde stejnej...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist