pár fotek z úprav motoru TL1000R na 1120ccm... Jdem na to s Pepou1098 cestou litinových vložek (nikasilu v tomhle objemu nevěříme z důvodu slabých stěn válce a jejich hrozícímu se zborcení), zesílených zakázkových "H" ojnic a písty darovalo YFM700Raptor. Tak držte palce a snad koncem týdne bude motor dokončen TL1000 S/R zdar
Veškeré dotazy co by někoho zajímaly vám s Pepou v tomto topicu zodpovíme...
Naposledy editováno 20.05.2015 08:46:30
1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
ja srouby na brzdicich nepovoluju, takze ja tam klidne Ti dam ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
spis by me docela zajimalo - zdalipak treba nemas nejaky tabulky ohledne momentu-sil na tech Ti sroubech (Ti beru gr.5 )? pevnostne vychazeji neco mezi 8.8 a 10.8 (resp jsou udavany ruzny pevnostni udaje ale nejmensi Rm-min jsem nasel tech 800mpa, nejvyssi Rm-max kolem 1000, tam predpokladam nejakej lepsi - valcovanej stav) s tim ze maji ale vyssi smluvni mez kluzu nez ocel (u te Rm-min 800 bylo Rp0,2 min 700.. coz by ve znaceni oceli odpovidalo "jakoby 8.9")
jinak ad vise - podle manualu se utahujou jen origo srouby (a ty hodnoty v manualech bejvaj docela hodne nadstreleny, treba i o 40%.. ono neni divu ze jsou uvadeny s velkou mirou rezervy, aby vydrzeli treba 10 let.. ne kazdej obiha nekolikrat do roka motorku s momentakem ) - obecne se srouby utahujou podle tabulek, pokud srout pri povlolovani uleti - bud nebyl spoj osetrenej (difuzni adheze - lidove receno "zarzal se"), nebo utahovatel, ve snaze byt pecliv, presvihnul mez kluzu, coz spoji zas az tak vadit nemusi (nepisu ze ho to neovlůivni, ale provozni napeti sroub i s vnesenym vnitrnim pnutim od plasticke deformace v pohode prenese, nebot utahovani je zakerna kombinace tah+krut, zatimco samotny provoz uz je jen tah..), ...ovsem pri vneseni opacneho krutu pri povolovani,..... tam uz to vadit jaksi bude