pár fotek z úprav motoru TL1000R na 1120ccm... Jdem na to s Pepou1098 cestou litinových vložek (nikasilu v tomhle objemu nevěříme z důvodu slabých stěn válce a jejich hrozícímu se zborcení), zesílených zakázkových "H" ojnic a písty darovalo YFM700Raptor. Tak držte palce a snad koncem týdne bude motor dokončen TL1000 S/R zdar
Veškeré dotazy co by někoho zajímaly vám s Pepou v tomto topicu zodpovíme...
Naposledy editováno 20.05.2015 08:46:30
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
pevnejší v čem? Na tah/tlak (aby se neutrhlo oko od dříku) jde více méně jen o plochu
stev>
no, možná jsem to nenapsal úplně srozumitelně.... mrkni na obrázek, co jsem dal dříve:
S těma rovinama - bavíme se jen o dvou. Jedna rovina prochází osou válce a je kolmá na osu kliky (např. obrázek f) - tj. v téhle rovině ojnice provádí svůj pohyb) a pak rovina, která prochází jak osou válce, tak osou kliky (např. brázek d) ).
1. tah, tlak - pohyb pístu ve válci nahoru/dolů: dimenzujeme dostatečně aby ojnice nepraskla
2. vzpěr - pohyb pístu dolů při hoření směsi: dimenzujeme aby se ojnice neprohýbala
3. ohyb - vychází z kývání pístu v čepu při pohybu: dimenzujeme aby ojnice nekmitala
tak se mi pro vzpěr zdá H profil lepší i vzhledem ke kulatýmu vybrání v bocích, přijde mi že je to odolnější deformaci. Samozřejmě ber s rezervou, to píšu jen pro zábavu.