globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stavba tříkoláku
14.8.2014 v 17:29
Ahoj všem,
už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.












Anketa: Co si o tom myslíte?
Líbí se mi to, vypadá to zajímavě
74%
98
Nelíbí se mi to, je to blbost
20%
26
Měl bych zájem se podílet
2%
3
Chtěl bych s tím jezdit
5%
6

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

24.8.2014 v 12:33 | Nahoru | #1
DreitTheDragon> A co je nejlepší řešení? Nejlevnější? Nejlehčí? S nejmíň součástkami a bez kurvítek. Nebo jaké?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku

24.8.2014 v 13:11 | Nahoru | #2
bafse> No, když se nad tím zamyslím, tak mám jasno:

Mechanická převodovka s mechanickou zpátečkou:
+ všechno v jednom, bez práce, jen dodělat řadící páku / pádla.
+ léty ověřená konstrukce
+ řazením se ovládá jen samotná převodovka a couvací světla
= víc koleček znamená větší šanci, že se něco vysype, ale kolika lidem se vysype jen zpátečka?

Mechanická převodovka s elektrickou zpátečkou:
- potřeba elektromotoru za převodovkou, nejspíš i s nějakým vlastním pevným převodem. Pokud budeme uvažovat BLDC motor (1kW se vejde do dlaně), tak i měnič.
- nutnost ošetřit, aby při zapnutí zpátečky nezabírala mechanická převodovka
= cena (v případě BLDC, komutátorový hádám že tak drahý nebude)

Kompletně elektrická převodovka s baterií kondenzátorů (jen pro představu):
+ stejná rychlost dopředu i dozadu
+ rekuperace, díky kondenzátorům výkon k dispozici hned (není potřeba podřazovat při předjíždění nebo spojkovat při rozjezdu)
= bez nutnosti řadit
= elektromotor zní jako stíhačka, spalovací by na druhou stranu nejspíš příjemně bublal bez ohledu na rychlost
- i jako elektrotechnik s maturitou bych víc věřil mechanickým převodům. Elektromotor sice vydrží "věčně", ale stačí aby se v měniči prorazil tranzistor a auto zůstane stát.
- generátor, měnič a motor bude nejspíš dražší, než kompletní motor s převodovkou, kondenzátory ani nepočítám

Takže za mě rozhodně mechanická převodovka - je ověřená, bez práce a cenově by měla taky vycházet nejlíp

Naposledy editováno 24.08.2014 13:12:34
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist