paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Chlazení
10.8.2014 v 09:18
Zdravím, mám nově motorku Kawasaki kmx 125 rv. 2003 a měl bych několik otázek.
Jednak zda-li je chlazení na vodu nebo na vzduch? U žeber mám takovou jakoby nádržku ale nevím jestli tam tu vodu nalít nebo ne , či nějakou upravenou nebo obyč?
Dále zda-li se dají zamknout řidítka nebo přes např. kloubový zámek.?
A olej jestli dávat čistě jen do naturalu 95 v poměru 1:50 a pak ještě zvlášť do nádobky na olej?
Předem děkuji za rady

1 reakcí na tento příspěvek Chlazení

10.8.2014 v 09:54 | Nahoru | #1
Tak to je něco... Je na vodu, doplnění chladičky nech raději na servisu, řídítka se zamknout dají. Olej dávej do oilmasteru, jestli je zapojený, pokud ne, tak do benzínu v poměru 1:40 a hlavně kvalitní olej, ne M2T a podobný srajdy.

1 reakcí na tento příspěvek Chlazení

10.8.2014 v 09:57 | Nahoru | #2
To nemyslíš vážně,že ne?
Pokud přece jenom jo,tak je to vodník - docela dobrej ukazatel jsou ty žebra chladiče co máš pod plasty u nádrže , řídítka se dají zamknout snad na všem co má spínačku - občas jsou tam i vyznačený polohy,abys věděl jak točit klíčem. A olej do nádržky , nebo odpojit celej okruh oilmasteru a pak lít přímo do nádrže.
A stáhni si manuál,ušetříš si tady na fóru spoustu veřejnýho ponížení...

Chlazení

10.8.2014 v 09:58 | Nahoru | #3
Osobně mi oilmaster dávkoval hodně oleje, nemá cenu ještě přidávat do nádrže. Leda oilmaster pro klid odpojit a míchat v nádrži těch 1:40. Olej polosyntetiku nebo plnou syntetiku.

Chlazení

10.8.2014 v 10:09 | Nahoru | #4

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení

10.8.2014 v 10:31 | Nahoru | #5
Fidži_CZ> Dobrá dobrá, možná jsou to blbé dotazy, ale raději si nechám poradit než udělat něco, co by mě pak *****. Pod sedlem mam nádobku ale má přeškrtnuté víčko a hadička od ní nikam nevede.
A po pravé straně mám takový ovál s černým šroubovatelným víčkem, ale když jsem to otevřel, je to prázdné, nic tam není nalité.
Takže olej čistě jen míchat s benzinem a už ho nikam jinám nelít?

Chlazení

10.8.2014 v 10:33 | Nahoru | #6
Manuálu jsem si nevšiml, tak se omlouvám, a díky za rady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení

10.8.2014 v 10:39 | Nahoru | #7

Matysak píše: Fidži_CZ> Dobrá dobrá, možná jsou to blbé dotazy, ale raději si nechám poradit než udělat něco, co by mě pak *****. Pod sedlem mam nádobku ale má přeškrtnuté víčko a hadička od ní nikam nevede.
A po pravé straně mám takový ovál s černým šroubovatelným víčkem, ale když jsem to otevřel, je to prázdné, nic tam není nalité.
Takže olej čistě jen míchat s benzinem a už ho nikam jinám nelít?



Jo jenom do benzinu. A pokud to budes delat na benzince tak pamatuj ze musis nalit nejdrive olej a teprve pak benzin, jinak se to poradne nepromicha.

(reakce na) Chlazení

10.8.2014 v 11:13 | Nahoru | #8

SirIndy píše: Jo jenom do benzinu. A pokud to budes delat na benzince tak pamatuj ze musis nalit nejdrive olej a teprve pak benzin, jinak se to poradne nepromicha.



Jojo, jinak se to pořádně nepromíchá

(reakce na) Chlazení

10.8.2014 v 12:51 | Nahoru | #9
vikik> Jsem rád že jsi mi poradil, kvůli tomu jsem to psal.
Nevím jestli se mám ještě omlouvat že jsem takový neznalec, když začínám s motorkama.
Tvůj přístup je fakt velmi na zamyšlení.
Nějaké ty věty jsi mohl vynechat, ale jestli to bylo nutný napsat jaký jsem neznalec a bohužel hned o tom vše nevím, protože s tím začínám, tak se ti to povedlo.
Stačí se podívat na ostatní komenty, aspoň tam nejsou tak blbý narážky.
Hezký den.!

1 reakcí na tento příspěvek Chlazení

10.8.2014 v 14:53 | Nahoru | #10
Já myslim že Vik ti to napsal docela rozumě. Ono tvé otázky opravdu jsou spíš jak zase ňáká provokace. Koupil jsi si opičku, a ani netušíš v kterym lídlu maj banány. To přecijen neni dobrá vizitka.
Popravdě sedl jsem taky hned z fichtla na DT, a ňáký věci nevěděl. Ale použil jsem hlavu, a nepsal hned kvůli všemu do bravíčka.

Abys neřek že jsme zlý, tak ta tvoje opička potřebuje taky občas vymenit převodový olej. Leje se tam olej na mokrou spojku ! Je třeba vyměnit 1-2x za rok (dle zátěže)
A vzduchovej filtr je molitanovej, ten je potřeba vyprat a zpět namazat. K tomu si musíš koupit čistič na molitanový vzduchový filtry a taky olej (samo taky na vzduchový filtry) A prát (a mazat) podle způsobu ježdění. (na silnici třeba 2x za rok, při ježdění po lesích třeba obvyjížďku.

... Tolik takovej nejzákladnější servis

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení

10.8.2014 v 16:23 | Nahoru | #11
Frantas> Já to neberu zase jako nějak vážně, jen nechápu jestli je mi to za zlý, že prostě jsem se chtěl zeptat na to, co jsem nevěděl?
Zeptal jsem se na pár věcí, u kterých jsem chtěl poradit.
Když jsem začínající motorkář, tak myslím že chce čas abych se vše postupem času naučil a početl jsi o tom.
Přijde mi to, že bych hned měl vědět všechno o motorkách abych tu vůbec mohl něco postnout, no nic...
A díky za rady, určitě je to pro mně zase něco novýho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení

11.8.2014 v 01:55 | Nahoru | #12
Matysak> Nejde o to,že bysme si tady hráli na nějakej elitní klub supermechaniků z MotoGP , jenom mi prostě přijde,že třeba zrovna na tohle (chlazení + zamykání) si bez problémů můžeš přijít sám. Chladiče jsou na motorce docela výrazná záležitost , navíc ti tam třeba vedou hadice do motoru...
Zamykání...co napsat. Opravdu - na naprosté většině spínaček to je prostě napsaný. Popřípadě má pár modelů zamykání řídítek na krku řízení. Není to nic co by se před tebou schovávalo.

Co se týče míchání směsi - všiml sis,že tady jsi dostal asi nejlepší odpovědi?
Takhle je to tady se vším. Čím větší banalita a hloupost , tím horší a "vtipnější" odpovědi dostaneš. Na druhou stranu - pokud řešíš závažnější problém , nebo potřebuješ odbornější radu , dokáže se tady rozjet celkem seriózní debata a opravdu si z toho odneseš spoustu cenných rad a postřehů.

A s tím manuálem to bylo myšleno naprosto vážně. Je to opravdu užitečná věc. Už jenom kvůli servisním intervalům,umístění výpustných šroubů,přístupu k vzduchovému filtru,.... a milionu dalších věcí.Zjistíš,že spoustu věcí si dokážeš zjistit - a následně na motorce udělat - sám. To je taky fajn,ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení

12.8.2014 v 18:16 | Nahoru | #13
vikik> Ano, to chlazení, to jsem si mohl zjistit, a taky zjistil i s pomocí Vás.
Ale chápu že to zamykání je v podstatě jednoduchá věc, ale nepsal bych kdyby mi to absolutně nešlo zamknout.
Už pár dní se tady s tím mrmlám, ale prostě ať to otočím do jakékoliv polohy ty řidítka, prostě nejdou zamknout,to je celý ten problém. Nevím zda se to dá nějako zablokovat aby to zamykat nešlo, ale nejde mi to.

(reakce na) Chlazení

13.8.2014 v 04:12 | Nahoru | #14
Matysak> Řídítka do krajní polohy (doraz) , otočit klíčem a před polohou " lock " na ten klíč zatlačit jakoby dovnitř té spínačky...pokud to takhle nejde,bude tam asi nějaká chyba...občas je třeba s tím trošku zakvedlat,aby tam ten klíč zaskočil tak jak má...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki kmx 125 Kawasaki KMX 125 standa34 2 3.6.2024 v 20:56 standa34
Karburátor Kawasaki KMX 125 Kawasaki KMX 125 pharao2003 2 14.4.2024 v 22:10 Slávek-TDM
chybějící informace k pístu Vortex ... Kawasaki KMX 125 Honzas1350 28 1.1.2024 v 11:20 Kohlstein
Jak zajet nový píst . Kawasaki KMX 125 Filtem 7 7.10.2023 v 12:46 džondalegenda
když zařadím motorka chcípne Kawasaki KMX 125 džondalegenda 4 5.10.2023 v 22:05 FatBoy105th.


TOPlist