globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tradice je jen značka?
7.8.2014 v 13:53
Nový Indian Scout. Je super, že se vrací Scout a fandím každému, kdo se vrací ke kořenům.
Považte ale, zda to jde bez vzduchu, žeber a s šestikvaltem. Také těžko najete odpornější koncovky výfuku, ale to se dá řešit. Tady nejde o náklady. Americká komerce ve spojení s jejich představou o tradici se těžko chápe.
Indian je tak prestižní značka, že snad přežije i tyto počiny.
Přivřete oči, dejte si skleničku a kupte si ji (milovníci těchto motorek) pokud bude cena 250-300 tis.Kč.
I tak je parádní!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tradice je jen značka?

7.8.2014 v 22:58 | Nahoru | #1
J.M.K.>Pokud bys dnes chtěl začít sériově vyrábět tyto starší stroje tak narazíš z hlediska daleko přísnějších limitů ,neprojdeš bez toho abys použil "moderní technologie" a zaplať pánbůh za to.To není nic proti technologii starších strojů,ta nabízí v některých případech daleko jednodušší a spolehlivější řešení ale dokážeš si představit při dnešních počtech a vytížení moto/aut a všech dalších strojů jak by to asi vypadalo.Dle mě není určitě na škodu modernizovat i tradiční stroje pokud chceš firmu posunout někam dál(pár příkladů jak to dopadne pokud nemáš rozvoj máme i v ČR)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tradice je jen značka?

8.8.2014 v 11:02 | Nahoru | #2
coffman> To je mně jasné, že skrz všelijaké dnešní "ekopředpisy" by skutečná klasika jen tak neprošla. Ale je třeba to brát s rezervou, jelikož kupa těchto opatření je "krátkozraká", veřejnosti se prezentuje jen to, co se hodí do krámu, tedy zde např. nízká spotřeba, ALE - zapomíná se na to, že z globálního hlediska to má leckdy přesně opačný efekt - třeba motor sám má nízkou spotřebu a emise, ale výroba těch moderních technologií pro něj také něco stojí - energii a emise taktéž. Navíc takový motor má nižší životnost a opravy jsou drahé, takže i koncový uživatel ve finále zaplatí více, než za starší motor s vyšší spotřebou. Takže ono to v globále není tak růžové, jak se zdá. Dostáváme se tím sice trochu mimo téma, ale z podobného soudku... kupa lidí by koukala jako puk (a "ekoteroristé" by pukali vzteky), když se dovědí, co se týče ekologičnosti různých elektráren, tak jako nejlepší vychází vodní, potom geotermál, atomka, uhlí a slavná a vychvalovaná fotovoltaika až poslední. A důvod je primitivní - FV panel za dobu své životnosti vyrobí méně energie, než kolik se spotřebuje na jeho výrobu a likvidaci. O ekologické zátěži nemluvě - jen to opět "není vidět", když se to odehrává někde v Asii.
Máš ale pravdu v tom, že starší motory a technologie jsou jednoduché, spolehlivé a i snadno opravitelné - viz třeba D. Přibáň a jeho parta, co dokázaly s Trabanty, J250 a F126 - nedovedu si představit, že by to jeli třeba s Fabií - ta by se rozsypala už po zlomku cesty a zdaleka by nešla opravit v tak polních podmínkách. To s tím, že by "klasiky" při hustotě dnešního provozu mohly nadělat čurbeles, je také recht, nicméně toto nevidím tak černě - pochybuju, že by všichni houfně měnili moderní vozidla za repliky klasik a jezdil by na tom každý.
Inovovat některé technologie, to ano, ale přece i karburátorový motor se dá udělat a seřídit tak, že dovede konkurovat moderním - stačí si vzpomenout, jak třeba motorky s jednobodovkami MonoMotronic s jednou lambdou (před kaťákem) měly paradoxně vyšší spotřebu, než stejný motor s karbcem. Cpát tam hned supermoderní stříkačky se složitou elektronikou a nota bene tachec v nádrži sice ručkový, ale v ciferníku LCD display - to už je přehnané a do očí bijící.
Bylo by to na dlouho diskusi a ona taková snaha o "retro" bývá docela nejistým krokem do neznáma - stačí si vzpomenout, jakým paskvilem skončil "New Beetle" a před časem ta plánovaná a snad dokonce elektrická replika "New Trabi" - tuplem příšernost. O tom čínském paskvilu hrajícího si na pionýra nemluvě, to už je přímo výsměch a já osobně bych na to už z principu ani nesáhl. A pokud těmi "pár příklady, jak to dopadne, když není vývoj" byla myšlena Jawa, tak to je pravda každopádně. Podobně skončil Moravan Otrokovice.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cruisery s dobrým podvozkem Indian Scout Explicitni_Euler 8 7.3.2023 v 10:35 puffybodie
Indian Indian Scout Tafito 7 6.3.2023 v 20:19 Setapouch
výfuk Indian Scout Indian Scout, Indian Scout Sixty Faltis 1 19.8.2021 v 08:46 Faltis
Nový kotouč brzdná páčka pumpuje Indian Scout saint21 5 16.8.2020 v 17:25 dewwil
Nový Chopper/Cruiser v dnešní době Harley Davidson FLSTCI Heritage Softail Classic, Mot... goes 16 5.6.2020 v 21:00 skopuzzi


TOPlist