bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Samovolné vybíjení baterie
6.8.2014 v 08:57
Potřebuju poradit od odborníků elektrikářů. V neděli jsem přijel na skútru a dnes ve středu ráno ho nenatočil. Mám tam zakopanýho psa co se týče samovolného vybíjení baterie. Vím jak to změřit, ale jaký je nejrychlejší postup případného nalezení problému. Trápím se s tímto problémem už delší dobu a až teď mě to pořádně nasralo.
V elektrice takový laik zase nejsem, vše mám zapojený přes relátka a alarm tam nemám. Jen lokátor, který je zapojen přes klíček.

Hledal jsem to tohle téma ale co jsem našel je akorát, že měl v prdeli baterku.
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Samovolné vybíjení baterie

9.8.2014 v 21:29 | Nahoru | #61
ffugas: Takže, jak psal Medved, regulátor. Je to elektronika a je k baterii připojená trvale. Jestli je tam nějaký průraz, bude se to chovat hodně nepředvídatelně. Zkus se probojovat ke konektoru a odpojit ho.

(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

9.8.2014 v 21:52 | Nahoru | #62
ffugas> Jak měřit proud najdeš v návodu k použití od měřáku,nebo poradí GOOGLE.Sám jsi psal že v elektrice nejsi úplný blbec.Sorry ale pokud neumíš používat multimetr tak to nebude pravda.Píšeš něco o srdcovce tak ji svými pokusy neznič...Jo a kecat a neporadit můžu protože jsi marný případ.Základem je fyzika ze sedmé třídy ZŠ.Já osobně pokud něčemu nerozumím- nebo to neumím tak se do toho neseru.Pokud si stále myslíš že jsem jeden z těch blbů tak je mi tě líto.Vlastně tebe ne ale tvojí motorky,která chudák čeká na další tvé pokusy.

Samovolné vybíjení baterie

9.8.2014 v 22:01 | Nahoru | #63
PS:Jinak napětí i proud se měří nejprve v nejvyšším možném rozsahu.Po spočítání jestli stačí nižší se ten použije.K tomu je v tvém případě potřeba znát základní veličiny jako jsou ampéry,miliampéry atd.Jaký je mezi nimi rozdíl najdeš taky na GOOGLE.Výsledek měření vynásobíš 24 a zjistíš spotřebu za jeden den.Většinou bývá problém v dodělaných věcech,Na jednom Banditovi jsem našel přelámané kabely okolo krku řízení,kde docházelo k částečnému zkratu.Je to jenom tip-topic jsem celý nečetl.

Samovolné vybíjení baterie

9.8.2014 v 22:03 | Nahoru | #64
Vím jak to změřit, ale jaký je nejrychlejší postup případného nalezení problému. Trápím se s tímto problémem už delší dobu a až teď mě to pořádně nasralo.
Ještě ta věta kde píšes že tomu alespoň trochu rozumíš.
Jo a pokud hledám problém tak na trip sere Bílej Tesák....

Naposledy editováno 09.08.2014 22:08:19

(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

10.8.2014 v 00:58 | Nahoru | #65
1100Virago> Máš muj obdiv za trpělivost. Esli ono nebude výhodnější mu poradit aby se na to vybod, jinak způsobí víc škody jak užitku. Ale za mne.... fakt máš trpělivost.

Samovolné vybíjení baterie

10.8.2014 v 07:42 | Nahoru | #66
@ffugas
Táta určitě nečet tady ten thread, jinak by ti do ruky ten analog nedal. Doporučuju nastudovat nejen návod k multimetru, ale taky základy měření. Vyblitá baterka v měřáku - jen třešnička na tvém umění měření.
Původně jsem chtěl napsat jen tolik,že jsem měl stejnej problém - baterka byla nová, ale obyčejná. Vyřešila to gelovka a nový startér. Pokud má ten tvůj startér už něco za sebou, tak bude lepčí se na něj kouknout než měřit do zblbnutí.

Naposledy editováno 10.08.2014 12:05:37

Samovolné vybíjení baterie

10.8.2014 v 13:04 | Nahoru | #67
Zdravím, teď jsem si přečetl tohle vlákno. Mám naprosto stejný problém. Mám Majesty 125 a popis problému sedí. Moc by mě zajímalo, čím to nakonec bude. Já na to nepřišel (popravdě jsem to moc nezkoušel, vyřešil jsem to tím humpoláckým způsobem-vypínačem odpojuji baterku)

2 reakcí na tento příspěvek Samovolné vybíjení baterie

10.8.2014 v 19:49 | Nahoru | #68
No tak problém je vyřešen, našel jsem brutálně zoxidovanej spoj, kterej když jsem vyčitil, přestal běhat mutlimetr jak sběsilej.

1100virago: moc ti dík za pomoc a trpělivost, že nikdo není dokonalej. Díky tobě a tvojí pomoci jsem závadu našel a odstranil.

Desmodue: opravdu nejsem jak Otík z "Vesničko má středisková", ono u dneších multimetrů jsou návody fakt hodně stručný. Pokud mě chceš poznat, tak zajeď, dáme pivko, pogrilujem a pokecáme. Možná změníš názor.

Plazivec: To snad ani komentovat nejde. Jen jsem zvědavý jestli máš opravdu gelovku nebo pouze AGM. Pokud máš pouze AGM, tak bych se o gelovce zdržel komentáře, pokud znáš patřičný rozdíl. Ono totiž gelovku moc lidí nemá.

Zbyno: pokud chceš bejt za kreténa jako já a dozvědět se, že vlastně nic neumim a jsem úplnej kretén, založ podobný vlákno a přečti si jak si máš nechat opravit, nebo napiš anonym "1100virago" kterej ti poradí. Jinak takovým jako jsi ty rád pomohu. Přece jen, tato diskuze, ač nepříjemná, mi něco dala.

A vovovovo to je.

Naposledy editováno 10.08.2014 19:50:29

Samovolné vybíjení baterie

10.8.2014 v 21:27 | Nahoru | #69
Mám takové podezření, že po problému ještě není. že si vyčistil spoj a multimezr přestal lígat sem gam, z toho usuzuješ, že už se aku nebude vybíjet?

(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

10.8.2014 v 21:53 | Nahoru | #70
ffugas: Mám podobný dotaz jako PetrL3 - změřil jsi klidový odběr i po tom vyčištění? Zůstal pod 1 mA? Aby to nebylo ještě horší a neustálilo se to na tom vyšším odběru

Samovolné vybíjení baterie

10.8.2014 v 22:21 | Nahoru | #71
Píše že to změřil,že přestal odběr kolísat.Teď jde jenom o to aby se odběr místo kolísání nezasekl na vysoké hodnotě....

(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

11.8.2014 v 06:38 | Nahoru | #72

ffugas píše: FBITuco> úplně normálně nainstaluješ výbavu, to zvládne každej kokot... Rélatko snad umí zapojit mongoloidní šimpanz s rukou vzadu, tak co tu meleš jak jsem mohl něco instalovat. Mimochodem chybama se člověk učí a pokud seš tak zavalenej pěnezma a necháš si všechno dělat sám tak prosim...

...



Co se tak čertíš? Poradil jsem ti (Když se na to koukám, tak nakonec úplně stejně, jako 1100Virago)... Ale jako když to tady po dvou návodech, kde je napsaný jakej drát kam patří zase zapojíš blbě... Šimpanz umí strčit krychličku do čtverečkový díry .

1 reakcí na tento příspěvek Samovolné vybíjení baterie

11.8.2014 v 07:38 | Nahoru | #73
@ffugas
nemusíš mě komentovat, já o to nestojím, dal jsem ti dvě rady, 1. aby ses naučil měřit, protože to evidentně neumíš, 2. podívat se na startér.
Rozvedu.
Mám dva skútry, oba jsou naprosto stejný, co je podstatný, jsou psaný 50ccm, ale jinak mají oba 70ccm.
U obou jsem koupil novou obyčejnou baterii, kvůli startování, pač oba po koupi vykazovali tutéž závadu. I s novou baterkou nedokázali po pár dnech v garáži nastartovat. Po laborování s nabíjenim, měřením a pídením po netu jsem přišel na to, že startér je dimenzovanej na 50ccm a tudíž bude pro 70ccm s výkonem jentaktak na hraně. Stačilo opotřebení, ne zcela dobitá baterie a samovybíjením se dostala situace pod hranici startování už za 3-4 dny.
Objednal jsem startéry, vyměnil baterii za AGM /ano, rozdíl znám, ale téměř všichni prodejci je označují jako "gelovky", tudíž jsem napsal gelovka/ se startovacím proudem 120A. Od té doby se NESTANE!!! žebych nenastartoval třebas po týdnu.

Že nerozumíš měření, je jiná věc, místo abys to přiznal tady kopeš kolem sebe. Před vejškou jsem absolvoval elektrotechniku, měření a regulace.

(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

11.8.2014 v 09:19 | Nahoru | #74
Plazivec> Kdybych věděl, že to měřím správně, tak se tu neptám, takže ti odpovím, ano neumím měřit s multimetrem všechny funkce. To možná zní i logicky, že když zvětšíš válec, tím i kompresi, budou mít starty větší nárok. Možná pokud by si jezdil delší trasu, stačilo by se to dobíjet. Já sice nemám válec překopanej, ani nezavrhuju myšlenku, že to může být startér, ale beru to jako poslední možnost. Spíš bych hledal seknutý spínací relátko ke startéru. Hodně záleží na tom jak příspěvek napíšeš, potom se nemůžeš divit, že kolem sebe kopu.

Desmodue: To sem napsal blbě, co? Kleslo to na nulu, pro jistotu nechám baterku ve skútru ještě týden a pokud to nastartuju, tak je to vyřešeno.

PetrL3: Ano, z toho usuzuji. Přestal lítat a ustálil se na nule.

1 reakcí na tento příspěvek Samovolné vybíjení baterie

11.8.2014 v 13:57 | Nahoru | #75
ffugas: Je dobře, že máš všechno zapojený přes relátka. Relátko umí zapojit i opice. Bez relátka žádnej lokátor, co se jen nabíjí baterka jako na mobilu, žádný vyhřejvání heftu, prostě nic. Pokud by sis tam dával v budoucnu alarm, dej ho taky přes relátko.

Taky v elektrice žádný laik nejsem.
Proto říkám, relátka rozhodně ANO .

(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

11.8.2014 v 15:38 | Nahoru | #76

BohusStejskal píše: ffugas: Je dobře, že máš všechno zapojený přes relátka. Relátko umí zapojit i opice. Bez relátka žádnej lokátor, co se jen nabíjí baterka jako na mobilu, žádný vyhřejvání heftu, prostě nic. Pokud by sis tam dával v budoucnu alarm, dej ho taky přes relátko.

Taky v elektrice žádný laik nejsem.
Proto říkám, relátka rozhodně ANO .



Já v ní laik jsem, něco vím a něco jsem se už naučil a vím, že tahat něco přídavnýho co moc žere je na odběr špatný. Alarm tam nemám a nechci, proto tam mám GPS lokátor ovládanej z mobilu a spínací vodiče na relátka mám vedené od klíčku, takže pokud nezapnu zapalování, tak stejně nic nefuguje.

(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

11.8.2014 v 15:41 | Nahoru | #77
ffugas> OK Díky.
Jen ještě jeden takový postřeh ohledně té špatné volby baterky a startéru...to všechno co je výše popsáno je možná pravda, ale to nebude ten problém, protože, když je baterka v motorce, tak se po cca 3 - 5 ti dnech sama vybije, ať startuju nebo ne. Pokud ji odpojím (tím vypínačem, jak jsem psal, že mám) tak nastartuje klidně i po čtrnácti dnech, čili startérem to být může jedině v případě, že bere proud i pokud nestartuju, čili start, relé atd...
Docela mám taky podezření na to dobíjecí relé, ale nemám teď moc čas to zkoušet, tak možná časem.

K tomu zoxidovanému kabelu-kdes ho našel? Co to bylo za kontakt?

Díky

1 reakcí na tento příspěvek Samovolné vybíjení baterie

11.8.2014 v 16:48 | Nahoru | #78
Netvrdím, že ffugasův případ je ten můj, ale já jsem skutečně žádný odběr v klidu u obou skůtrů nenaměřil, a přeci po 4-5 dnech nestartovali. S problémem startéru jsem se setkal už dříve u plechovek. Opotřebení uhlíků způsobí, že i nová baterie, napůl vybitá, startér neroztočí. Víme, že se kupujou nejlevnější baterie, dosahující sotva výrobcem předepsanou hodnotu kapacity a startovacího proudu.
Tyhle poznatky mě vedly k nákupu startérů /po rozebrání bylo jasné, že nežli shánět uhlíky, raději nové za 450 za ks/ a nových bateríí. Od té doby, /kolem května/ jsem nabíjel baterie jen jednou a i to jen pro test, v jakém jsou stavu - byly obě full. A to první start dne - točení kolem 30sekund až 45. Nefunkční sytiče.
Tímto chci jen dát látku na zamyšlení. On totiž můj problém se jevil naprosto stejně, jako ten ffugasův.
Uvidíme, jak se to bude u ffugase chovat teď, co našel závadu.

(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

12.8.2014 v 09:16 | Nahoru | #79
Plazivec> s tím startérem jsem se ještě nesetkal, že by vybíjel baterku. U auta najednou přestal točil, tak jsem ho rozebral, vyčistil, vyměnil uhlíky a fakal dál. U skútru tomu právě moc nevěřím, jelikož máš před ním startovací relé, které mi krásně odpojuje. A jednou se mi stalo, ze mi upadnul ve startéru magnet. Nevíš jestli to jde něčím přilepit zpátky?

Zbyno: Ten zaoxidovanej konektor je u baterky a přišel jsem na něj náhodou, je to jednožíla a když ho i odpojíš tak nenastartuješ, nenaskočí ani budíky, prostě to je hluchý. Vede od mínusu, ale kam přesně dál opravdu nevím a neřešil jsem to. Zapojil jsem baterku, že pojedu, nastartoval a nechal majdu běžet, pak jsem se vrátil a budíky zhasnutý. Oddekloval jsem baterku a budíky se rozsvítily a tak jsem věděl, že ten kabel je někde pod rukama a snadno ho našel.

Naposledy editováno 12.08.2014 09:17:09

1 reakcí na tento příspěvek Samovolné vybíjení baterie

12.8.2014 v 15:08 | Nahoru | #80
Špatně čteš, ffugasi, nikde nepíšu, že špatnej startér vybíjí baterku. Píšu, že špatnej startér a polonabitá baterka bývá příčinou, že nenatočíš, zvláště, je-li baterka postarší, nebo s menším startovacím proudem, než by bylo zdrávo.
A taky netvrdím že je to tvůj případ, vysloveně jsem to tam napsal.
Snad nějakým lepidlem na kovy?

Naposledy editováno 12.08.2014 15:26:05

(reakce na) Samovolné vybíjení baterie

13.8.2014 v 07:53 | Nahoru | #81
Plazivec> To mě taky napadlo a bude držet na magnetu?
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cukani pri rozjezdu Yamaha Majesty 250 mapy5709 8 7.3.2024 v 17:59 oioi01
Cinkavý zvuk od spojky Yamaha Majesty 250 Romo511 10 7.3.2024 v 12:35 dave-lister
Nejde do otáček, nejede víc než 65 ... Yamaha Majesty 250 stunik 2 24.7.2023 v 08:53 papiboy
Majesty yp250 tachometr Yamaha Majesty 250 Pluskycbr 7 14.2.2023 v 15:34 denisbiker
Yamaha Majesty 250 asi zapalování Yamaha Majesty 250 widra1 6 1.6.2021 v 17:28 akrij13


TOPlist