paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Šialený plyn
5.8.2014 v 23:08
Včera som si kúpil Yamahu dt 125 R. Bolo to za celkom lacný peniaz, takže pochopiteľne nie je v top stave. Keď motorku naštartujem tak má strašne vysoké otáčky..potom zase klesnú.. niekedy sa zdvihnú. Toto urobí sem tam aj počas jazdy v nižších otáčkach, samovoľne si trochu pridá. Vo vysokých otáčkach tá motorka ide naozaj krásne. Prívera je na motorke namontovaná, ale nejdú do nej žiadne lanká. Chlapec od ktorého som to kúpil mi dal k tomu nejaký "mechanizmus" ktorý vymontoval.. podľa mňa ta kravina patrí k prívere .. otvára ju alebo niečo také ( veľmi sa tomu nerozumiem... má tu yamahu sotva 24 hodín). Takže je možné, že od to vymontoval a príveru nechal otvorenú? A vďaka tomu si pridáva plyn v nižších otáčkach? Alebo ten problém s tým plynom može byť spôsobený falošným vzduchom, znečisteným karburátorom? Dosť to sem tam prekáža, no zároveň nechcem "ublížiť" tomu suprovému ťahu čo má tá motorka vo vysokých otáčkach :D Nikdy som to nemal rozobraté .. takže sa vopred ospravedlňujem ak som napísal nejakú kravinu.














Šialený plyn

5.8.2014 v 23:22 | Nahoru | #1
Ty symptomy vypadají IMHO na přisávání falešného vzduchu.

1 reakcí na tento příspěvek Šialený plyn

6.8.2014 v 00:23 | Nahoru | #2
Jo bude to rozštelovaná karburace. Přívěru nejspíš nechal na plno otevřenou. Vysoká spotřeba, do zhruba 7 000 to skoro nejede a pak to dostane kopanec. Jinak DT bez přívěry jsem zkoušel a je to téměř nepoužitelný. Zprovozněním přívěry výkon ve špičce neubude. Pojede to o hodně víc odspoda a pak už tam nebude ten kopanec. Určitě to vyndání mělo důvod. Takže dát funkční servomotor, našroubovat lanka, nastavit přívěru. U DT dost často chytne kroužek o vejfukovej kanál, protože je třeba upravovat nůž přívěry na větší písty.

Šialený plyn

6.8.2014 v 01:40 | Nahoru | #3
TO na foto je servo motorek k přívěře, bez toho to nikdy nepůjde, zkus ho zapojit co bude dělat, třeba budou potřeba jenom uhlíky... Kolísání otáček bych tipoval falešný vzduch (gufera na klice), prva bych ale vyčistil karburátor a až pak bych se pouštěl do větších akcí. DTčko nemá nůž na přívěře, ale ano musí se upravovat pro větší písty...

(reakce na) Šialený plyn

6.8.2014 v 12:17 | Nahoru | #4

Daniel_cz píše: ... Určitě to vyndání (přívěry) mělo důvod...



Nejčastějším důvodem vyndání přívěry je laická představa, že to pak pojede jako dělo
Panáčci se pak "priveľmi čudujú", že je při rozjezdu na křižovatce předjede i babka na kole

1 reakcí na tento příspěvek Šialený plyn

6.8.2014 v 15:51 | Nahoru | #5
Takže to kolísanie otáčok nie je spôsobené tým, že je vybraný ten servomotor? Čiže predošlý majiteľ otvoril príveru a odobral servomotor ( resp. ju odškrtil, len trochu netypickým spôsobom ) Takže, keď nato ten servomotor nevplýva, tak to zatiaľ nechám asi tak. Motorku mám u kamaráta v oprave. Vyčistíme karbec, poriešime ten vzduch a snáď to pôjde . Každopádne, ďakujem za rady .

Šialený plyn

6.8.2014 v 23:47 | Nahoru | #6
Problémy, které jsi popisoval, by vyčištění a seřízení karburátoru mělo (doufejme) spravit.
Přívěra bude druhá věc. Pro jízdu na běžné silnici si ji tam v každém případě znovu dej. Oni ji ti konstruktéři nevymysleli jen tak pro nic za nic. Přívěra optimalizuje vyplachování válce při nižších a středních otáčkách.
Ostatně i většina kluků, co jezdí SP 125 ji tam nechává (např. Michal Salač - mistr ČR)

(reakce na) Šialený plyn

7.8.2014 v 06:10 | Nahoru | #7

Andrew001 píše: Takže to kolísanie otáčok nie je spôsobené tým, že je vybraný ten servomotor? Čiže predošlý majiteľ otvoril príveru a odobral servomotor ( resp. ju odškrtil, len trochu netypickým spôsobom ) Takže, keď nato ten servomotor nevplýva, tak to zatiaľ nechám asi tak. Motorku mám u kamaráta v oprave. Vyčistíme karbec, poriešime ten vzduch a snáď to pôjde . Každopádne, ďakujem za rady .



To neni odskrceni ,vyndat priveru....ta je tam aby ten zweitakt byl pouzitelnej ve vetsim spektru otacek....

Šialený plyn

7.8.2014 v 13:10 | Nahoru | #8
Ja s tým na cesty veľmi jazdiť nebudem. Vodičák nemám... chcem to skôr do terénu a tak. Mal som tam na výber ešte apríliu rx 125, tá je na jazdu v teréne viacej stavaná ... no väčšina názorov na fóre odporúčala DT a že to odškrtení ten papierovo slabý výkon dosť narastie . Tak som ju vzal. Čiže mne to, že pri vyšších otáčkach nastane ten "kopanec" a motorka ide o dosť "ostrejšie" celkom vyhovuje... Išlo mi hlavne o to aby tam nekolísali tie otáčky... A to odškrtenie: Teda ak by som to chcel nejako laicky povedať ako funguje prívera tak: Pri nižších otáčkach je zatvorená a s pribúdajúcimi otáčkami sa otvára. Takže od odspodu má lepší ťah. No, a keď chcem motorku odškrtiť, tak tu príveru pootočím. Vtedy je pri vysokých otáčkach otvorená a pri nízkych je v akej polohe? ( Viem, trochu som to zjednodušil.. ale takto nejako som to pochopil z toho http://www.dt125.cz/servis/privera.html .. v tomto som dosť noob )

Naposledy editováno 08.08.2014 15:22:50
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha DT 125r kapky na motoru Yamaha DT 125 R Vorstyx 13 6.5.2024 v 18:34 krokoš
jaký převodový olej do Yamahy DT125... Yamaha DT 125 R Jira_7 2 30.4.2024 v 08:44 kokoška.
Yamaha DT 125r jakou přívěru Yamaha DT 125 R Vorstyx 1 6.4.2024 v 08:13 ja1
Yamaha DT 125 R karburátor Mikuni Yamaha DT 125 R SirSpecny 1 18.3.2024 v 14:10 Remzy
Karburátor na Yamaha dtr Yamaha DT 125 R Adoš170 4 14.2.2024 v 10:15 Bugs


TOPlist