globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty
 
1.8.2014 v 11:37
Zdravím,

při poslední týdenní cestě po ČR jsem zjistil, že nejvíc mě chybí zdroj na elektriku.

Při jízdě samozřejmě není problém, dobíjím telefony, navigaci, notas přes převadeč napětí, baterku do fotáku, ale jak člověk někde zakempí na den dva, tak nic moc.

Ve stanu šťáva chybí...a že bych si četl po tmě, a mobil vypnul to nehrozí.

Napadlo mě vozit si hold autobaterii v kufru. Ale jak ji zapojit?

Tak aby motorka dobíjela vlastní baterku, a po splnění dobití, začala dobíjet třeba totálně vyšťavěnou autobaterku z kufru.

Vím, že policejní motorky mají přídavnou baterku, ale čekám, že to mají propojené a jen navýší kapacitu. Já bych si nerad kazil a vybíjel baterku v motorce, spíše měl nějakou externí.

Napadlo mě laicky, ji připojit až po třeba nastartování, kdy je v motorce dostatečné napětí a proud by radši utíkal do vybité???

Jinak baterku v motorce mám 21Ah, alternátor v rocketu doufám, že je dostatečně silný.


Díky za rady.
Předchozí
1 2
Následující

Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 11:42 | Nahoru | #1
tak původní baterku vyjmout a dát kamkoli silnější a natahnout káble

1 reakcí na tento příspěvek Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 11:43 | Nahoru | #2
srry je to totálně offtopic..ale když už sebou musíš vozit takovej bordel, nebylo by jednodušší jezdit autem?.-DDD

Jinak abych nebyl za č**ráka tak kempové vozy se běžně vybavují druhou baterkou a dobíjení se řeší přes relé:

Naposledy editováno 01.08.2014 11:43:34

1 reakcí na tento příspěvek Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 11:51 | Nahoru | #3
Solární nabijecka+externí.powerbank,

(reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 11:53 | Nahoru | #4
[quote=tudor]srry je to totálně offtopic..ale když už sebou musíš vozit takovej bordel, nebylo by jednodušší jezdit autem?.-DDD



Proč si v kempu nepřiplatíš za elektro přípojku. Pár kaček navíc a mužeš sosat ze sítě a nějakej kabel ti pujčí vždy.

Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 11:56 | Nahoru | #5
Pokud jde o to dobíjení, tak vem relé, to se sepne až po nastartování motorky a připojí baterii k elektrosoustavě motorky (po vypnutí zase odpojí baterii, takže vyšťavíš jenom tu přídavnou). Pokud by jsi baterii hodně vyšťavil, bylo by potřeba řešit ještě omezení proudu aby to neodnesl regulátor (záleželo by na kapacitě přídavné baterie)

Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 11:58 | Nahoru | #6
po česku mi stačí " dobrý den..mohl bych si u vás prosím dobít telefon z vaší sítě"

3 reakcí na tento příspěvek Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 11:59 | Nahoru | #7
Stačilo by přidat relátko spínané kompárátorem s takovou hysterezí, aby relátko sepnul při 14V a při 13V rozepnul - za relátko pak zařadit třeba tyristorovou nabíječku, ta i automaticky ukončí nabíjení a dál jen udržuje.
Nebo jednodušší varianta - vytáhnout si z alternátoru přímo výstup z jedné z fází (před usměrňovačem, aby se tam nedostalo napětí z baterky) a přes diodu a paralelní kondenzátor napájet relátko. Tak se zajistí, že relátko bude sepnuté a přídavná baterka připojená k instalaci motorky pouze tehdy, když poběží motor.

Ale než mít v kufru relativně těžkou olověnou startovací baterku a ještě ji tahat do stanu (a dávat pozor, aby se nepřevrhla, pokud to tedy nebude AGM, nebo gelovka), napadá mě, jestli nebude lepší mít s sebou PowerBank - kor tento typ by mohl být užitečný, poněvadž 12Ah akumulátor už je sakra dost, nepotřeboval bys ani další měnič kvůli napájení laptopu a navíc může posloužit i pro nouzové nastartování (u auta bych trochu pochyboval, ale motorku by měl natočit v pohodě). A nabíjí se normálně z 12V zásuvky, takže nemusíš nijak bastlit instalaci motorky.

Ale nemám s touto "akubankou" zkušenost, takže jen střílím do placu. Nicméně uvítal bych, pokud by konkrétně s tímto typem někdo zkušenost měl - uvažuju o jeho pořízení a nerad bych koupil zajíce v pytli. Váží to jen 0.5kg, což oproti běžné startovací baterce je sakra rozdíl, takže akumulátor tam bude nejspíš Li-on, Li-pol, nebo LiFe-Pol a o jejich startovacích schopnostech mám docela pochybnosti. Ohledně "tvrdosti zdroje" a schopnosti dodat velké startovací proudy klasický Pb akumulátor celkem nemá konkurenci.

1 reakcí na tento příspěvek Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 12:03 | Nahoru | #8
co třeba něco takového

powerbank přímo se solárním dobíjením

http://www.ebay.com/...;hash=item2a41228556

(reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 12:41 | Nahoru | #9
J.M.K.> To vypadá dobře, jsem zvědav na praktické zkušenosti, zda to opravdu funguje. Tahat s sebou autobaterii na motorce mi připadá dosti šílené...

1 reakcí na tento příspěvek Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 12:57 | Nahoru | #10
Na motorce bych další baterku rozhodně nevozil, řešil bych to kvalitní powerbankou, která se dá při jízdě dobíjet a večer tak bude k dispozici na nabíjení mobilu/gps atd..

Ale přihřál bych si tady polívčičku - přes léto hodně vozím v autě na výlety chlaďák s pitím - zásuvky v autě mám spínaný, takže bych chtěl do kufru osadit menší AGM akumulátor, kterej by udržel ten chlaďák jet, ještě nějakou dobu po opuštění auta - co se chci zeptat je jakým způsobem nabíjet AGM baterku v autě (ideálně jen z palubní zásuvky 12V, max 10A) Díky

Naposledy editováno 01.08.2014 12:58:02

1 reakcí na tento příspěvek Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 13:44 | Nahoru | #11
takže:

větší baterku místo původní nechci, není místo v podsedadlovce, a toto řešení je jen na léto.
Zároveň nechci kvalitní AGM baterku huntovat.

Powerbank mám objednanou, ale čína je hold s dodáním na x týdnů. plus i tak je asi za 130Usb a má "jen" 28Ah. Některé odkazy na powerbanku za 500Kč s 30Ah jsou kravina, po rozdělání člověk najde dole baterku do mobilu.
Ale i tak je to trošku málo, chtělo by to cca 40-60Ah zásobu.

Solární dobíjení je možné té banky, ale opět kvalitní 20-28W rozkládací soláry mě ze stanu hned někdo čorne, takže spíše z motorky nabíjet při jízdě. Ale problém je, že cestujeme stylem 2-3dny jedno místo, kde zakotvíme, motorka stojí a lozíme po hradech, člunujeme apod.
takže za 2-3dny jsou baterky totálně na dně. Pak přesun více hodin, a dobití všeho co jde (chudák motorka ze začátku v nízkých otáčkách cuká jak prase)

Používám 12" NTB na takové ty kraviny jako aktuální počasí, výlety, mapy, info, komunikace atd. Vše se dá naplánovat předem, ale zkušenost, že ráno vyleze ze stanu, chčije, tak hledám nějaké jeskyně poblíž apod.
Mobil 1x na GPS a volání, druhý mobil přítelkyně.
Dále je třeba dobíjet baterky do zrcadlovky, bo rád fotím, a to se rychle vytříská.
Takže komentáře, co vozím za harampádí elektrické posílám do háje....

Paradoxně nejlevněji mě zatím vychází si koupit do NTB druhou 9článkovou baterku a do mobilu náhradní baterku a dobíjet po cestách.

Další možnost je udělat nějaké akku packy, či menší lehčí moto baterky do obou kufrů kvůli váze s napojením jak tu psali nademnou přes nějaké relátka a dobíječky.

Varianta s dobitím v kempech je v pohodě, ale když jsem viděl občas v hospodách dobití mobilu 50Kč, tak jsem radši v kuchynce vypojil mikrovolnku a nabil si notas přes zásuvku a tvářil se že mikrovlnka nepremává.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 14:05 | Nahoru | #12
J.M.K.> O tvrdost LiXX článků neměj obavy. Mají nesrovnatelně vyšší než Pb články. Když to vezmu obecně, tak Pb má vybíjecí proud špičkový kolem 5-9C podle kvality, kdežto LiXX běžně od 30C po 150C.

Měl jsem doma jedno monstrum LiPo 12-ti článek 5Ah se špičkovým proudem 650A, což je špičkový výkon něco přes 32kW a trvalý kolem 16kW. Motorku nastartuju LiPol, který jsou menší než moje dlaň a hmotností 120g

Naposledy editováno 01.08.2014 14:06:44

Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 14:14 | Nahoru | #13
Mam powerbanku ze Sunnysoftu, kapacita 10000 a stala asi 1200,-, telefon mi dobije 4x a dobit tu powerbanku muzu i na motorce a vejde se i do kapsy..

1 reakcí na tento příspěvek Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 14:34 | Nahoru | #14
okolo 800,- se dají sehnat i 50Ah powerbanky,třeba tady ,sice čína, ale funguje perfektně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 15:04 | Nahoru | #15

Sepacek píše: okolo 800,- se dají sehnat i 50Ah powerbanky,třeba tady ,sice čína, ale funguje perfektně

A jak si prosím tě představuješ, že by se tam 50Ah vešlo? Jestli to bude mít k 10, tak to bude opravdu štěstí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 15:30 | Nahoru | #16

Dinooo píše: co třeba něco takového

powerbank přímo se solárním dobíjením

http://www.ebay.com/...1228556 [/quote]Tyhle čínský soláry jsou úplně k hovnu. Když budeš pátrat blíž, tak se dozvíš, že výstupní výkon toho solárního článku je 1-1,5W, což ti tu baterku nedobije ani kdyby byla týden na přímém slunci.
A 30Ah taky může být v čínském provedení i 15Ah a reklamuj si kde chceš.
To bych raději koupil nějakou 12Ah powerbanku od renomovaného výrobce a bez soláru. A s výstupem určitě 2000mA, protože s 1000mA budeš některá zařízení nabíjet neúměrně dlouho

Naposledy editováno 01.08.2014 15:31:05

(reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 15:44 | Nahoru | #17

seikos píše: Tyhle čínský soláry jsou úplně k hovnu. Když budeš pátrat blíž, tak se dozvíš, že výstupní výkon toho solárního článku je 1-1,5W, což ti tu baterku nedobije ani kdyby byla týden na přímém slunci.
A 30Ah taky může být v čínském provedení i 15Ah a reklamuj si kde chceš.
To bych raději koupil nějakou 12Ah powerbanku od renomovaného výrobce a bez soláru. A s výstupem určitě 2000mA, protože s 1000mA budeš některá zařízení nabíjet neúměrně dlouho



mám stejnou zkušenost..

1 reakcí na tento příspěvek Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 15:53 | Nahoru | #18
Ja len ze ma obcas zaraza jak ludia pouzivaju mA aj tam kde je ta jednotka mala. Miesto 50000mAh staci napisat 50Ah, alebo 2000mA su 2A. Zacali s tym obchodnici, cim vecie cislo tym to mozu drahsie predat, ale ze to ludia zacnu pouzivat.... pridem do predajne nemate 120000mAh baterku do traktora... Alebo rovno 120000000uAh...

(reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 16:05 | Nahoru | #19

Rakeťáček píše: takže:

Ale i tak je to trošku málo, chtělo by to cca 40-60Ah zásobu.



To mas na to pripojenu aj masaznu karimatku?

Centrala

A este mozes za 40kc dobijat ostatnym telefony

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 16:20 | Nahoru | #20
Úplně normálně, jak jinak Těch 50Ah je ale při napěti 3,3V, tzn. ~150Wh, zhruba stejná kapacita jako 12Ah 12V akumulátor, akorát ten powerbank bude trochu lehčí.

Fidži_CZ píše: A jak si prosím tě představuješ, že by se tam 50Ah vešlo? Jestli to bude mít k 10, tak to bude opravdu štěstí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 16:45 | Nahoru | #21
jack.fx>

Pěkné, to mi pověz tedy, kdo vyrábí tedy 3S pack o kapacitě 12Ah v takovém rozměru? Od kdy jsou na trhu baterie s tak vysokou energetickou hustotou? Proč to baterku s 5,4Wh nabije jen 4x?

edit: Tak sám prodejce tam má napsáno 16Wh, k tvým 150 to má daleko

Naposledy editováno 01.08.2014 16:47:03

(reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 16:50 | Nahoru | #22

El-Chio píše: .... pridem do predajne nemate 120000mAh baterku do traktora... Alebo rovno 120000000uAh...


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 17:52 | Nahoru | #23
Fidži_CZ> Evidentně se prodejce seknul o nulu, místo 16Wh tam mělo být 160Wh, přičemž reálná kapacita bude poloviční oproti tomu, co prodejce uvádí, což je zhruba stejně jako má ten 3S pack.

Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 18:19 | Nahoru | #24
Fidži CZ: O elektrice vím hovno ale tu powerbanku mám doma, když mi řekneš,jak to změřit na klasickým multimetru, tak to odzkouším :)
Zatím mi to zvládlo nabít telefon THL W200 s 2Ah baterkou cca 10x a furt powerbanka neoznamuje,že by byla vybitá

Naposledy editováno 01.08.2014 18:19:32

1 reakcí na tento příspěvek Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 19:42 | Nahoru | #25
co elektrocentrala taby utahla i rychlovarnou konvici

(reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 21:23 | Nahoru | #26
Fidži_CZ> Děkuju, to vypadá solidně. Dosud jsem se těmto článkům vyhýbal právě proto, že potřebují nabíječku hlídající konkrétní a přesný rozsah napětí a je třeba hlídat každý článek zvlášť. Ale někdo tady už před časem psal, že si udělal baterku z (snad) Li-pol článků pro startování XV1100 (kde díky absenci dekompresoru starter potřebuje asi 20Ah baterku a ušetřené místo v kastlíku využil pro vercajk), ale už nevím, jak měl ošetřené dobíjení.

V souvislosti s tím bych se zeptal, zda je tu mezi námi někdo, kdo umí repasovat akupacky pro různé nářadí, jako jsou vrtačky apod. Jednalo by se o dvě 18V baterky Einhell (cca 15 let staré), kde původní NiCd články již dosluhují a neudrží kapacitu. Bohužel nemám bodovku pro spojení článků pásky, nespíš by na to měl vercajk nějaký modelář. Baterky mohu zabalit a poslat kamkoliv v rámci ČR. Za případné nabídky předem děkuji.

(reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 21:26 | Nahoru | #27
pantata-Škopek> No nevím... konvice mívá obvykle min. 2kW příkon a s takovým výkonem mám doma centrálu s 5.5k OHV jednoválcem 196ccm, vážící cca 35kg a to už je docela pakárna na přenášení jedním člověkem. A rozměrové malá také zrovna není, aby se dala kloudně naložit do auta a na motorku už jaksi nepřichází v úvahu (de facto nejtěžší je alternátor).

(reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 21:39 | Nahoru | #28

abcman píše: Ale přihřál bych si tady polívčičku - přes léto hodně vozím v autě na výlety chlaďák s pitím - zásuvky v autě mám spínaný, takže bych chtěl do kufru osadit menší AGM akumulátor, kterej by udržel ten chlaďák jet, ještě nějakou dobu po opuštění auta - co se chci zeptat je jakým způsobem nabíjet AGM baterku v autě (ideálně jen z palubní zásuvky 12V, max 10A) Díky



Pokud by ses smířil s tím, že potáhneš z kufru někde po podlaze (u většiny vozů se sklopnými opěradly jde protáhnout štěrbinami) vozu k vestavěným zásuvkám, tak není problém - zkrátka při běžícím motoru zapojíš a po zhasnutí motoru štekr vytáhneš a tím pomocnou baterku odpojíš. Na její svorky budeš mít připojená očka, kdy na jedna povedou dráty k zástrčce (nabíjení) a na druhá napojíš dráty, na které přiděláš kabelovou 12V zásuvku (abys nemusel bastlit kabel chlaďáku). A pokud máš elektriku v autě řešenou jako třeba u Accentu, tj. s úplně rozepnutou spínačkou, kdy jde vytáhnout klíč, jsou zásuvky odpojené a teprve v první pozici spínačky (ACC) se zapne napájení zásuvek a rádia, nemusíš se starat ani o vypojování zástrčky - zkrátka jak vypneš spínačku, pomocná baterka se odpojí a nehrozí, že by chlaďák vycucnul hlavní baterku auta.
Ale chceš-li baterku vestavět do kufru nějak pořádně, tak rovnou oddělej podlahové lišty u prahů a dvoulinku táhni pod tapecem podlahy (svazky obvykle vedou podél prahů, nebo hranou střechy) k palubce do místa zásuvek a kabel jednoduše připojíš přímo na zásuvky, klidně i s pomocným vypínačem, umístěným nějak skrytě pod palubkou.
A s nabíjením AGM baterky v autě si nemusíš dělat starosti - regler alternátoru drží napětí + - 14V, takže to AGM baterce neublíží a přebíjená nebude.

Naposledy editováno 01.08.2014 21:40:26

1 reakcí na tento příspěvek Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 21:59 | Nahoru | #29
Jmk: u lipol clanku je problem, za prve jsou choulostive na prebiti vybiti tim ze muzou chytit... Druha vec je napeti clanku - 3s maji kolem 12V tzn naprimo v moto by je to prebijelo... 4s uz je pres 16V - to by zas byly dost vybite...
Reseni jsou lifepo4 clanky kde se pouziva 4s a jsou pri tech cca 14V na 80-90procentech nabiti a nemusis resit hlidani napeti a pokud dobre funguje nabijeni a motorku nepouzivas jako nabijecku fotaku a notebooku tak neresis ani balancovani....

Jsou maly rychlovarny konvice s mnohem mensim prikonem - pro tyhle ucely, ja myslel zes ridil nakladak, ze to znas....

Baterky pajim, neni to uplne super, ale v nejhorsim by sla udelat bodovka i samodomo... Ja osobne taky pouzivam nakou levnou aku vrtacku, ale nahrazovat clanky je moc prace, vytahl jsem drat s konektorem, mam tam chycenej amerikou akupack co pouzivam do modelu a nabijim taky nabijeckou pro modely - funguje to 1A
Nahradit clanky v tom co mas stejne nepujde nicim jinym nez nicd/nimh pokud chces nabijet ala origo a to uz je podle me dneska mimo....skoda penez a casu...

(reakce na) Přídavná baterie, externí zdroj šťávy na cesty

1.8.2014 v 22:29 | Nahoru | #30

pietros píše: Solární nabijecka+externí.powerbank,



Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist