Jelikož jezdím po městě na skútru, začal jsem přemýšlet, proč by se nemohlo LPG montovat i do motorek. Systém spalování je vlastně stejný, jen by byl problém u vzduchem chlazených motorů, ale jinak by to fungovalo. Má někdo v ČR na toto atestaci?
Samozřejmě nemám na mysli ho narvat do Horneta ani supersportu, ale do Yamaha Majesty 250.
Jaký je názor zde jednotlivců na tento pohon jak v autě tak na motce?
Moje úspora v autě je cca 50% na PHM
2 reakcí na tento příspěvek LPG na moto či skútr
Nafta je nafta. Někomu ten motor prostě nevyhovuje. Já sem jel Fabkou tdi 74kW do německa a zpět a byl sem nasranej, že sem nevzal radši nad i tu debilní felicii. Ty vibrace a chod motoru byl na delší trasy nesnesitlenej. A že tam turbo trochu zatáhne okolo 2200 otáček? No co já si vytočim 5 - 6 tisíc Každýmu svoje.
Když někdo taky počítá, jak se plyn musí dráž servisovat (což není pravda), tak tdičkaři by si měli připočítat k naftě repasi turba a dvouhmotu a hned by jim to o nějakou decku poskočilo (10000 + 12000 = 22000 => 200tkm = 0,3l/100km) -> jenže tyhle výpočty jsou úplná hovadina, že jo. Stejně jako zanedbatelně dražší emise u plynu..
Mimochodem když se koupí auto, co už je třeba 3 roky přestavěný na plyn, tak počáteční invetsice je kde? V prachu.. A ojetý auto na lpg je furt levnější, než stejná ojetina v dízlu..