Jelikož jezdím po městě na skútru, začal jsem přemýšlet, proč by se nemohlo LPG montovat i do motorek. Systém spalování je vlastně stejný, jen by byl problém u vzduchem chlazených motorů, ale jinak by to fungovalo. Má někdo v ČR na toto atestaci?
Samozřejmě nemám na mysli ho narvat do Horneta ani supersportu, ale do Yamaha Majesty 250.
Jaký je názor zde jednotlivců na tento pohon jak v autě tak na motce?
Moje úspora v autě je cca 50% na PHM
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
COMATIK píše: Já mám třeba ve svým Volvu přistřik benzínu z jedinýho důvodu,a to že při full má větší podtlak než je tlak v nádrží a nestačí to plynem krmit.1.9 T 147KW.Dle stavu jízdy si vezme +1-1.5L benzínu k průměru 8.9L LPG.Cena přestavby 29000kč,při mým nájezdu za rok zaplaceno při součastné ceně pohonných hmot
Při sekvenci není poznat přechod z jednoho na druhý,žádný cukání ani nějaký extra rozdíl ve výkonu(chápu že u pár koňové fábky to poznat půjde),nemám auto označeno,tankovací otvor u víčka nádrže pod tím deklem,takže se nebojím ani do podzemních,kde by neměla co dělat.
Nádrž v rezervě mě nijak neomezuje,mám už 4tý auto na plyn a nestěžuji si.Jen ať je víc odpůrců LPG,aspoň nenahodí takovou spotřební daň jak na benžo
To že ti to nestačí krmit plynem je způsobeno špatným výběrem komponent a nebo už starší zástavba. Dnes již výrobci dělají reduktory přes 200kw. Tlak v nádrži určitě není problém, proč máš nastaven přívstřik. Po světě jezdí i na LPG auta, co mají více 500HP.
Naposledy editováno 05.08.2014 21:32:44
Na plyn (CNG) jezděj dokonce autobusy a popelářský auta a jede to.
Motor na plyn je praotcem všech zážehových motorů. Němci dokonce dodnes označují zážehový motor jako Ottomotor.
Ottův motor
Naposledy editováno 06.08.2014 06:56:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LPG na moto či skútr
AndělČK píše: To že ti to nestačí krmit plynem je způsobeno špatným výběrem komponent a nebo už starší zástavba. Dnes již výrobci dělají reduktory přes 200kw. Tlak v nádrži určitě není problém, proč máš nastaven přívstřik. Po světě jezdí i na LPG auta, co mají více 500HP.
No já to jednu dobu řešil,máš pravdu že se dá nakrmit klidně 500hp motor,ale to už se asi musí tlakovat,či tlačit kompresorem.A určitě tako našláplé motor nebude 4 válec,od 5/6 ti hrnku se to líp rozloží než pod turbem dvoulitr 4V.