globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pepa Sršen radí!!!
28.7.2014 v 20:18
"petrolej fakt ne .....je mastnej, ničí O-kroužky.....atd...." zajímavé





Naposledy editováno 28.07.2014 20:18:27

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!

30.7.2014 v 11:26 | Nahoru | #1

Marťan81 píše: stráťa> dík, za reakci, ale tohle fakt slyšet nechci, jezdím 12 let a bez držení dojíždím k téměř každé vesnici abych ulevil rukám a tlakem na stupačky samozřejmě zatočit lze, je to jen o individuálním citu pro rovnováhu, ale to jsme zase tam kam se nechci dostat.

Ptám se znova: proč špičkový závodník Michal Fila říká "motorka se řídí nohama"?



Nečetl jsem celé fórum, tak možná budu trochu mimo kontext. Ale četl jsem tvou otázku.

Ano pravda je samozdřejmě to co říká Michal fila a ostatní co chápou co je tím myšleno a vědí jak to funguje. Na twist a další takové videa se vykašli, to je marketing pro začátečníky.
Někomu takovému, kdo se o ježdění na vyšší úrovni nezajímá to nic neřekne. Ten si vystačí jen s točením řídítky a hotovo, na to jeho ježdění kolem komína to stačí.
Pro ostatní, kdo závodí nebo mají zájem se o ježdění dozvědět trochu víc, tak se zajímají o to jak na motocyklu pracovat s tělem. Jak přenášet těžiště, jak být co nejvíce v danou chvíli v souladu s motorkou. Což pak poznáš, že se s motorkou nepereš a i když jedeš třeba na CB 1300, tak váha není rozhodující. Protože pokud udržuješ patřičné síly blízko těžiště jde to velice snadno. A tím i šetříš např. síly v závodě a máš lepší grip a samotný pocit z jízdy je mnohem plynulejší.
A teď k tomu řízení nohama. Jedná se v podstatě o to, že veškerou práci tělem přenášís na motocykl sedem a přes nohy. Zrovnat tak informace od motocyklu získáváš sedem a přes nohy.

Ruce by měly být při jízdě uvolněné (to znamená při brždění neopírat se o řídítka - tím ruce již nemáš volně a navíc přenášíš značné síly na přední kolo atd.).

Veškerou váhu horní části těla přenášíš na motocykl v místě sedu a nohama.

PS: k tomu aby jsi s motocyklem zatočil ne nejprve jít správně tělem a motorka se ztočí sama, samozdřejmě odvedení přesné stopy jsou třeba řídítka, ale k tomu, aby jsi byl správně těžištěm není řídítek třeba. Těžko vysvětlit ale někomu, pokud neví jak pracovat s tělem.
Protože by to mělo stejný smysl jako bavit se o matematice s někým kdo o tom nemá ani páru. S těží pak pochopí jak to funguje.

Naposledy editováno 30.07.2014 11:36:29

(reakce na) Pepa Sršen radí!!!

30.7.2014 v 11:38 | Nahoru | #2
PAP28> děkuji za vysvětlení, konečně odpověď na mou otázku

Naposledy editováno 30.07.2014 11:38:28

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!

30.7.2014 v 12:03 | Nahoru | #3

PAP28 píše: Nečetl jsem celé fórum, tak možná budu trochu mimo kontext. Ale četl jsem tvou otázku.

Ano pravda je samozdřejmě to co říká Michal fila a ostatní co chápou co je tím myšleno a vědí jak to funguje. Na twist a další takové videa se vykašli, to je marketing pro začátečníky.
Někomu takovému, kdo se o ježdění na vyšší úrovni nezajímá to nic neřekne. Ten si vystačí jen s točením řídítky a hotovo, na to jeho ježdění kolem komína to stačí.
Pro ostatní, kdo závodí nebo mají zájem se o ježdění dozvědět trochu víc, tak se zajímají o to jak na motocyklu pracovat s tělem. Jak přenášet těžiště, jak být co nejvíce v danou chvíli v souladu s motorkou. Což pak poznáš, že se s motorkou nepereš a i když jedeš třeba na CB 1300, tak váha není rozhodující. Protože pokud udržuješ patřičné síly blízko těžiště jde to velice snadno. A tím i šetříš např. síly v závodě a máš lepší grip a samotný pocit z jízdy je mnohem plynulejší.
A teď k tomu řízení nohama. Jedná se v podstatě o to, že veškerou práci tělem přenášís na motocykl sedem a přes nohy. Zrovnat tak informace od motocyklu získáváš sedem a přes nohy.

Ruce by měly být při jízdě uvolněné (to znamená při brždění neopírat se o řídítka - tím ruce již nemáš volně a navíc přenášíš značné síly na přední kolo atd.).

Veškerou váhu horní části těla přenášíš na motocykl v místě sedu a nohama.

PS: k tomu aby jsi s motocyklem zatočil ne nejprve jít správně tělem a motorka se ztočí sama, samozdřejmě odvedení přesné stopy jsou třeba řídítka, ale k tomu, aby jsi byl správně těžištěm není řídítek třeba. Těžko vysvětlit ale někomu, pokud neví jak pracovat s tělem.
Protože by to mělo stejný smysl jako bavit se o matematice s někým kdo o tom nemá ani páru. S těží pak pochopí jak to funguje.



Ty jo... jestli si správně pamatuju, tak tohle všechno v Twistu je. Aspoň teda v knize.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!

30.7.2014 v 20:47 | Nahoru | #4

PAP28 píše: Nečetl jsem celé fórum, tak možná budu trochu mimo kontext. Ale četl jsem tvou otázku.

Ano pravda je samozdřejmě to co říká Michal fila a ostatní co chápou co je tím myšleno a vědí jak to funguje. Na twist a další takové videa se vykašli, to je marketing pro začátečníky.
Někomu takovému, kdo se o ježdění na vyšší úrovni nezajímá to nic neřekne. Ten si vystačí jen s točením řídítky a hotovo, na to jeho ježdění kolem komína to stačí.
Pro ostatní, kdo závodí nebo mají zájem se o ježdění dozvědět trochu víc, tak se zajímají o to jak na motocyklu pracovat s tělem. Jak přenášet těžiště, jak být co nejvíce v danou chvíli v souladu s motorkou. Což pak poznáš, že se s motorkou nepereš a i když jedeš třeba na CB 1300, tak váha není rozhodující. Protože pokud udržuješ patřičné síly blízko těžiště jde to velice snadno. A tím i šetříš např. síly v závodě a máš lepší grip a samotný pocit z jízdy je mnohem plynulejší.
A teď k tomu řízení nohama. Jedná se v podstatě o to, že veškerou práci tělem přenášís na motocykl sedem a přes nohy. Zrovnat tak informace od motocyklu získáváš sedem a přes nohy.

Ruce by měly být při jízdě uvolněné (to znamená při brždění neopírat se o řídítka - tím ruce již nemáš volně a navíc přenášíš značné síly na přední kolo atd.).

Veškerou váhu horní části těla přenášíš na motocykl v místě sedu a nohama.

PS: k tomu aby jsi s motocyklem zatočil ne nejprve jít správně tělem a motorka se ztočí sama, samozdřejmě odvedení přesné stopy jsou třeba řídítka, ale k tomu, aby jsi byl správně těžištěm není řídítek třeba. Těžko vysvětlit ale někomu, pokud neví jak pracovat s tělem.
Protože by to mělo stejný smysl jako bavit se o matematice s někým kdo o tom nemá ani páru. S těží pak pochopí jak to funguje.



Pekne napsano. Samozrejme se ridi stupackama, leda by nekdo umel na motorce litat vzduchem, kdyz se presouvam na motorce, opiram se o stupacky a sedlo a snazim se svym telem nevychylovat motorku z prirozeneho smeru. Ze se na moto jezdi a jezdi jsem pochopil s koupi prvniho japonce, kdyz jsem cupital ve skarpe. Na kejvacce s rychlosti do 80km se da v pohode sedet jak prkno, ale pokud z toho mam mit radost a jet svizne, tak to jinak nejde, nez se porad presouvat. Taky to vycerpava, kdyz neni clovek po jizde unavenej, tak jen sedel a kroutil heftem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1195, 1196] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35865 Dnes v 20:10 Chuďas899
Výroba karbonových dílů [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 BlackSabbath 48 Včera v 08:07 Rolda89
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 koda5 10 26.4.2024 v 12:34 psenap
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 Baca13 2 25.3.2024 v 11:45 Gahan37


TOPlist