globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém v elktrice
22.7.2014 v 10:24
Ahoj, potřebuji poradit se svojé ER-5tkou. Vyskytla se mi závada v elektrice. Chtěl jsem ji nastartovat, otočim klíčkem do ON, rozsvítí se kontrolky, zmačknu startovací tlačítko - v motorcec vaklo,zhasla a nic. Zkusím znova a to samé se opakovalo. Po dvou pokusech se už ani nerozsvítila. Když měřím napětí na baterii tak po otočení klíčku spadne na 0V(takže zkrat).
Zajímavý že pojistky držej. Postupně jsem poodpojoval všechny el přístroje co jsem našel a napětí stále ve zkratu. Neměl jste někdo podobný problém?

Problém v elktrice

22.7.2014 v 10:51 | Nahoru | #1
podle mě to není závada v eletrice ale normálně vyflákaná nebo mrtvá baterka...

Problém v elktrice

22.7.2014 v 10:56 | Nahoru | #2
jo mel na svoji 77 kawasaki kz1000 me to udelalo uplne presne to same jak popisujes a nikde nic , pak sem nejak zasteloval kablama a treba to chvilku zase slo , nebo kdyz chvilku stala tak zase sla,to sem zkousel do te doby nez se z ni zacudilo ze spinacky , od chcipaku a taky ze zadu , ale furt nebylo nikde moc nic patrnyho krom jednoho opalenyho dratu kterej kdyz sem vymenil shorelo to znova, no pak prijel kamos , rozdelal to fakt cele od baterky a tam uz na konektoru to bylo vypalene k baterce i na druhou stranu pres celej svazek kde to vzalo dalsi draty a pojistky to perfektne podrzeli az to nakonec vyhorelo az u spinacky a to tam byla ferova vrstva cinu , ukazal mi co a jak a slo se jinak to byl plusak kterej vedl skoro do vseho.... u me to vzniklo tak ze u krku se me ukostroval jeden drat jak to bylo sterele a u te baterky si myslim ze na suchem spoji byla spatna vodivost z oxidace a jak to jiskrilo tak se to asi zahralo a slo to na kostru , bylo to tam na skvarek totalne . no hele je to hnus ale jde to opravit,stacilo to rozrezat , pak uz okem vidis kde se co tavi,kde co couha nebo trci vytrzene z konektoru,opravis,zalepis,nabuzirkujes a jedes jak drak ! prikladam fotku toho hnusu ale trvalo to asi jedno dopoledne, proste jdes po dratu jak po hadici,a jen ho bud vymenis kdyz je moc a nebo navleces novou izolaci a pak to zapnes a normalne me to slo , asi 100m m3 pasky , odmastovak na starou buzirku,eska pasky





a jestli mas baterku nula hyn tak to zjistis ze ti hodne pohasnou zarovky pri tom startu kdyz je roznes , ale rapidne

Naposledy editováno 22.07.2014 10:58:00

Problém v elktrice

22.7.2014 v 11:00 | Nahoru | #3
Kdyby byl někde zkrat v obvodu starteru, tak se budou silové kabely hodně hřát - Pb akumulátor je tak "tvrdým" zdrojem, že dokáže dát proudy jako svářečka. Tohle spíš vypadá na silně vybitou, nebo spíš vadnou baterku. Ta klidně může odejít "náhlou smrtí" (třeba praskne některá spojka mezi články).

Problém v elktrice

22.7.2014 v 11:05 | Nahoru | #4
jakoze me to roztavilo i konektory jak to byl silnej proud ale zase si rikam kdyz umi odpojit elektrospotrebice tak asi baterku kontroloval:)

Problém v elktrice

22.7.2014 v 11:19 | Nahoru | #5
Na baterku padlopodezření jako první, nabyl jsem ji. Bohužel nemám jinou na vyzkoušení, ani půjčit. Baterka by měla bejt nová od dubna. Ale fakturu jsem asi neviděl. Ale když o tom přemejšlim tak zkrat by ty pojistky mel odrovnat.

1 reakcí na tento příspěvek Problém v elktrice

22.7.2014 v 11:31 | Nahoru | #6
Pojistky by odrovnal zkrat v "běžné" instalaci motorky, ale tady ke "zkratu" došlo až po zapnutí silového okruhu starteru a ten nijak jištěný není. Chtělo by to baterku změřit zátěžákem ) ten by hned ukázal, v jakém stavu baterka jest. Předpokládám, že ten asi nemáš, takže další možností je připojit přes štartkáble pomocnou baterku (klidně z auta) a jestli pak starter normálně poběží a motor naskočí, je baterka jasně vadná. A vadnou baterku nezachrání ani nabití - má-li v sobě zvýšený vnitřní odpor, projeví se to až při velké proudové zátěži (starter) - to by právě spolehlivě odhalil zátěžový voltmetr. Měření napětí nezatížené baterky nevypoví vůbec nic.

1 reakcí na tento příspěvek Problém v elktrice

22.7.2014 v 12:28 | Nahoru | #7
takhle mne potrápil na kle 500 ...stejný motor... spínač na spojkové páčce

(reakce na) Problém v elktrice

22.7.2014 v 12:39 | Nahoru | #8
J.M.K.> Děkuji za názor, zátěžák nemám. Vyzkouším jinou baterii a uvidím jak jsem na tom. Mě přijde divný, že to jde na 0 i kdyyž odpojím na co přijdu. Je to možný, že by nedala pár watíků na rozsvícení kontrolek?

(reakce na) Problém v elktrice

22.7.2014 v 12:40 | Nahoru | #9
ja1> Chovalo se ti to stejně? v čem byl problém?

Problém v elktrice

22.7.2014 v 12:49 | Nahoru | #10
jen cvakalo relé a nic....po odpojení spínače spojky ok. ovšem po otočení klíčku kontrolky opět svítily....ta tvá baterka je asi ko

1 reakcí na tento příspěvek Problém v elktrice

22.7.2014 v 16:11 | Nahoru | #11
buď přes kabely, nebo jinou baterku. Je jedno jak jsi ji nabyl, záleží jestli jde nabít. Nemusíš mít zátěžák, stačí mít obyčejný voltmetr či multimetr s možností měření napětí a změřit napětí v klidu, se zapnutým klíčkem a při startování, protože tím táváš baterce tu zátěž. Mělo by to být cca 12,5V; 12,2V a nad 10V. Odhaduji, že tobě ukáže 11,8V; 11V a 4V při popsaných scénářích.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém v elktrice

22.7.2014 v 18:12 | Nahoru | #12
maspe> Přesně tak jsem to měřil, Po nabytí ukazuje baterie (zhruba,úplně si to z hlavy nepamatuju) 12,5V, při otočením klíčku to jde k 0V, nerozsvítí se kontrolky, nic se něděje.
Ve schematu je označenej konektor ke kterýmu jsem došel postupným vylučováním možností od 1.pojistky. Když ho rozpojím napětísevrátí zpět na 12V, Tam jsem se skončil.





Naposledy editováno 22.07.2014 19:11:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém v elktrice

22.7.2014 v 23:13 | Nahoru | #13
vlkapavel> Přes ten vyznačený štekr jde jen napájení a kostra žárovek a budíků v přístrojovce a zřejmě i signál pro otáčkoměr. A tomu musí být určitě předřazená nějaká pojistka. Takže kdyby tam byl zkrat, musela by pojistka prasknout, nebo kdyby byla baterka mrtvá, tak už jen příkon žárovek v přístrojovce a příkon otáčkoměru a palivoměru by ji mohly "přetížít" tak, že úplně ztratí napětí. Rozpojením tohoto štekru odpojíš napájení celé přístrojovky, což baterku nezanedbatelně odlehčí a proto se napětí "vrátí".
Opět to ukazuje na to, že baterka má tak vysoký vnitřní odpor, že už "neutáhne" ani kontrolky, takže je jasně na vyhození. A v takto "kritickém" případě můžeš baterku vyzkoušet i tak, že na žárovku z blinkru (12V/21W) nějak šikovně napojíš drátky a těmi žárovku připojíš přímo na svorky baterky. Jestli žárovku nerozsvítí, je jasně po smrti. Nebo to vyzkoušet i se žárovkou 55W - i tu musí zdravá baterka rozsvítit jedna báseň.

(reakce na) Problém v elktrice

23.7.2014 v 05:23 | Nahoru | #14
J.M.K.> Děkuji za příspěvek, plně chápu co myslíš. Vyzkouším hned jak budu moct a napíšu výsledek.

Problém v elktrice

28.7.2014 v 12:50 | Nahoru | #15
Děkuji všem za dobré rady. Baterka je opravdu kaput. Po výměne jezdí tak jak má.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist