globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém Transalp 600
20.7.2014 v 12:57
Ahoj všem.Transalp 600 r.v.88,motor PD06,nastartuje na brnknutí,krásně vrčí,ale při jízdě jede jen do 5000 otáček,pak uplně přestane,jako by jste vypnuly klíček,prostě nic.Stačí ubrat plyn a otačky spadnou pod 5000 a zase krasně jede,ale jenom zase do 5000.Už nevím co řešit,rozvody překontrolovane,karburátory vyčištěne a nastavená synchronizace,svíčky 4x nové.Budu rád za jakoukoliv radu,už mě nic nenapadá.

Problém Transalp 600

21.7.2014 v 18:15 | Nahoru | #31
Nemáš špatně vedené hadičky odvzdušnění/přepadu karburátorů? Karburátory potom nedýchají a hladina je blbě.

Problém Transalp 600

21.7.2014 v 19:27 | Nahoru | #32
Co baterka, neni K.O. ? Nekdy to nestiha davat šťávu do svicek pri vyssich tockach....

Problém Transalp 600

21.7.2014 v 19:37 | Nahoru | #33
jak píšeš, že šoupátka jdou uplně navrch, tak to ovládáš rukojetí, ale jehlu co přidává palivo ovládá právě ta membrána tím podtlakem. Nevím jaký tam máš karbec, ale tak je to u motorek tych novějších.

Problém Transalp 600

21.7.2014 v 20:18 | Nahoru | #34
Baterka Ok,dobíjení 14,5V. Plynem ovládám klapky a šoupata jsou spojeny s membranou,takže membrana mě otevře šoupata tak do 2/3.Zítra ještě zkusím přepojit otačkoměr ze zadního valce(při vynechání otačkoměr funguje,předpokládám že CDI zadního valce je v pořádku) na přední válec,abych vyloučil problem zapalování.

Problém Transalp 600

21.7.2014 v 21:41 | Nahoru | #35
Podle toho co tu píšeš bych to typoval na málou dodávku benzínu. Nestíhá dodávat, pokud motorka není v tahu nepotřebuje tolik benzínu tak ji vytočíš a jak je, potřebuje víc a nedostane.

Problém Transalp 600

22.7.2014 v 07:56 | Nahoru | #36
Nevím jestli nekecám blbosti, ale nemůžou bejt trhlý membrány , pokud tam máš teda podtlakový karbce.

Problém Transalp 600

22.7.2014 v 09:34 | Nahoru | #37
Každou z membrán jsem měl dvakrát venku natahuji,prosvětluji a vypadají v pořádku.Dnes zkusím přepojit otáčkoměr na druhé CDI a uvidíme.Tým si myslím vyřadím problém zapalovaní,a už bude muset bejt problém jenom palivo a mech.stav motoru.Zkurvil jsem si měřák na kompresi,dnes přišel novej,tak ještě změřím jak na tom ten motor je a uvidime.

1 reakcí na tento příspěvek Problém Transalp 600

22.7.2014 v 10:41 | Nahoru | #38
zkus se podivat na ventil pod nadrzi, mel jsem tam rozpadlou podtlakovou membranku, navic blbe slozenou.

da se to vydelat a provizorne vyresit vodo topo tesnenim, napojit bez podtlaku a vyzkouset.

stavalo se mi to taky, ale nad 120km/h

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém Transalp 600

22.7.2014 v 11:09 | Nahoru | #39
martyzostravska> to už jsem taky řešil,vubec tam nemám origo nadrž s podl.ventilem,mám tam přivázanou malou nadrž ze sekačky ta vubec žadnej kohout nemá.Teď jsem přepojil otačkoměr na druhe CDI a žadná změna,při tom
když to přestane jet tak na jedno i druhe CDI otackoměr ukazuje,takže bych řekl že tady chyba nebude.Dokaže mě někdo vysvětlit co se stane ķdyž silnějšim těsněnim zvednete hlavu,tim padem zmenšíte komp.prostor,nemuže ten motor potom ztratit o něco podtlak na saní,pak by nemohl dostatečně nadzvednout šoupata v karbeci.

Naposledy editováno 22.07.2014 11:09:52

Problém Transalp 600

22.7.2014 v 12:16 | Nahoru | #40
Hele ještě mě napadlo, že vlastně nějak ty řídící jednotky řešej (měněj) předstih s otáčkama a pokud by byla jiná komprese, tak by k ní memusel "pasovat" předstih a nastane problém...?? ale je to jen nápad od laika, někdo fundovaný (např. VilemX) třeba vyvrátí-potvrdí?

(reakce na) Problém Transalp 600

22.7.2014 v 12:39 | Nahoru | #41
mura> Silnější těsnění pod hlavou=kompresní prostor se zvětší.Komprese se zmenší.

2 reakcí na tento příspěvek Problém Transalp 600

22.7.2014 v 21:36 | Nahoru | #42
Dnes změřena komprese predni 10,5 zadni 10. Demontaž karbecu.čistění kontrola snad všeho v karburatorech,nastaveno dle manualu.Svičky nove.Podle manualu by tento motor mel vule IN-0,1 a EX-0.1,ale nastaveni na tuto hodnotu podpalilo ventily(jestli to nastavily spravně)o rok mladsi ma 0.15 a 0.2 to mam ted motor jde tise.Elektrickou chybu bych asi vyloucil otačkoměr nepada ani na jedno CDI.Dnes jsem vypozoroval kdyz jezdim chvilku po dvore do 4000 kdy to porad krasně jede tak jsou svicky pekně čisté,kdyz ho podržím pres 5000 kdy to prestane jet,tak je vyndam cerny jak uhli,by znamenalo ze se to asi prehlti benzinem.Napada vas ještě neco.

(reakce na) Problém Transalp 600

22.7.2014 v 21:49 | Nahoru | #43
mura> Synchronizaci karbeců jsi děl jak

Problém Transalp 600

23.7.2014 v 08:21 | Nahoru | #44
Sice blbá otázka, ale nezůstal ti hadr v airboxu? Prostě vyloučit podezření na málo vzduchu. Takový mokrý (od oleje nebo i vody) vzduchový filtr také dělá divy.

(reakce na) Problém Transalp 600

23.7.2014 v 08:22 | Nahoru | #45

mura píše: Dnes změřena komprese predni 10,5 zadni 10. Demontaž karbecu.čistění kontrola snad všeho v karburatorech,nastaveno dle manualu.Svičky nove.Podle manualu by tento motor mel vule IN-0,1 a EX-0.1,ale nastaveni na tuto hodnotu podpalilo ventily(jestli to nastavily spravně)o rok mladsi ma 0.15 a 0.2 to mam ted motor jde tise.Elektrickou chybu bych asi vyloucil otačkoměr nepada ani na jedno CDI.Dnes jsem vypozoroval kdyz jezdim chvilku po dvore do 4000 kdy to porad krasně jede tak jsou svicky pekně čisté,kdyz ho podržím pres 5000 kdy to prestane jet,tak je vyndam cerny jak uhli,by znamenalo ze se to asi prehlti benzinem.Napada vas ještě neco.



Elektrickou závadu nemůžeš vyloučit pokud ti to v 5tis. vypíná motor. Dedukcí bys měl dojít k tomu, že takovou věc ti neudělá špatně nastavená vůle ventilů, membrána, karburátor ani jiná závada na palivovém vedení. Ty máš špatné CDI nebo některé z čidel, nebo kontaktů na elektrickém vedení. Zkusil bych najít jiné funkční CDI, které na jiné motorce funguje. Tady v databázi jistě nějakého dobráka, co ti ji půjčí, najdeš.

Problém Transalp 600

23.7.2014 v 09:47 | Nahoru | #46
Uz si nejsem jistej že to vypne motor,prostě v 5000 motor přestane táhnout a začne brzdit. Myslím si že kdyby to bylo z duvodu čidla,CDI,bylo by to videt na otačkoměru,ktere je zapojeno na indučku.Hlavně vysadí oba valce,elektrika je dělana pro každý valec samostatně.

1 reakcí na tento příspěvek Problém Transalp 600

23.7.2014 v 10:42 | Nahoru | #47
Ještě mě napadlo, když dle tvých slov je motor složen dosti neodborně - jiná těsnění pod hlavou a válcem, neprohodil někdo vačky mezi válci, přesazené rozvody? to samé dole na klice, není na ní blbě namontovaný (přihnutý) ten plech s výkusy pro čidla otáček? Podobně se chovala jedna oktáfka f tedéíčku, když byl lehce přihnutý právě plech u čidla otáček (špatná vzdálenost od čidla). V malých rychlostech motor běžel normálně, nad zhruba 3 tisíce auto přestalo táhnout, škubalo, pod zátěží nešlo vytočit.

(reakce na) Problém Transalp 600

23.7.2014 v 13:10 | Nahoru | #48
vilemx> tohle přesně mě taky napadlo,jestli nejsou přehozene vačky,měl jsem to vše rozdělané,na vačkách maji bejt znaky F-R a je tam prd,mam tady ještě rozdělanej motor z malyho varana a podle něj jsem určil ktera vačka je která a je to v pořadku,malinko nesedí časování vaček,cca 2mm od vodorovna,to muze bejt vytahnuty retězy,nebo ty zvedlý hlavy,dole u kliky to ani rozdělaný nebylo.Něco se stalo demontaží hlav a opětovným složením.Před opravou jezdil jak vitr a teď nejede.

Problém Transalp 600

24.7.2014 v 10:54 | Nahoru | #49
Procetl jsem celou diskuzi jsem take amater ....... jen se zeptam kdyz to rozjedes v zzatezi nad 5tis. A vypne to jak říkáš zkus jeste cvaknout chcipakem jestli poznat rozdil chcipleho a polochcipleho motoru .....je to jen takovej napad jestli ti to da nejakou novou informaci...... a pak me jesfe zajima jakym zpusobem ci pripravkem sicistil karburator ......jen kompresorem nekdy nestačí ...... drzim palce

Problém Transalp 600

24.7.2014 v 12:51 | Nahoru | #50
jen nápad... není seškrcená na karburátorech... dělají se dírky do šoupátek a ty pak nevyjedou až nahoru

1 reakcí na tento příspěvek Problém Transalp 600

24.7.2014 v 15:19 | Nahoru | #51
Ta motorka pred opravou jezdila,dve dirky v soupeti jsou ale z karbecama nikdo nic nedelal.To vypnuti chcipaku zkusim

Problém Transalp 600

24.7.2014 v 22:40 | Nahoru | #52
Zdar, tak mě napadlo jestli nejsou pootočené vačky vůči správné poloze o 180° a druhá věc jsou ventilové vůle seřízené ve správné poloze? Nejsou seřizované v poloze tzv. ve střihu sání výfuk. To by potom moho mít vliv na časovací úhly otevírání a zavírání ventilů a tím že by potom v zátěži kolem těch 5000 ot/min. motor nestíhal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém Transalp 600

25.7.2014 v 20:31 | Nahoru | #53
mura> Tak jak to vypadá? Přišel jsi na něco? Je nějakej pokrok?

(reakce na) Problém Transalp 600

25.7.2014 v 21:03 | Nahoru | #54
kaltan> Zatim nic. Mam moc prace budu se tomu věnovat později.Ted jsem porovnaval čisla dílu dle roku vyroby a v mem motoru je jina hlava,ventily,ventilove pruziny,takze mam zrejme jine ventilove vule,mam je moc velke( pozdeji oteviraji a brzo zaviraji)pri poslechu motoru za tepla mozna trochu pocvakavaji.

Problém Transalp 600

3.8.2014 v 20:47 | Nahoru | #55
Konečně jsem alpa zprovoznil. Děkuji všem za nazory,ja uz zkusil a proměřil snad vše na teto motorce a pořad problem přetrvával. Elektrickou chybu jsem vyloučil propojením otáčkoměru na druhe CDI,karbeci několikrát venku membrány jsem kontroloval a vse bylo v cajku a motor pořád nesel,přísun paliva jsem nahradil přídavnou nádrží.Pak jsem zkusil na mem Varanovi za jizdy zapnout sitic a prestalo to jet stejne jako alp.V alpovi byl pry novy vzduchový filtr, nenasel jsem na nem zadny označení,ale vyměnil jsem ho za novy a alp jezdi bez problému az do červených otáček . Takže veškerý problem byl vzduchový filtr. Jeste jednou děkují všem za ochotu.

Problém Transalp 600

5.8.2014 v 15:07 | Nahoru | #56
ufffffffff masakr ...... velka zkusenost do budoucna takova malickost ty jsou nejhorsi

1 reakcí na tento příspěvek Problém Transalp 600

26.8.2014 v 13:31 | Nahoru | #57
Ahoj všem
teď tu taky ladim transalpa s těma dvouma jednotkama jak maj dva konektory,sem tam chytí na jeden a nejde otáčkoměr,když se u jedný jednotky zehajbe konektorem někdy se chytne na oba,zlomenej drát sem nenašel,je to teda někde problém v jednotce?? s nějakým tim tišťákem jak tu někdo už psal??jo a co stím? jak ste to kdo vyřešili?

(reakce na) Problém Transalp 600

26.8.2014 v 23:06 | Nahoru | #58
shimimoto> pošetři a kup novou oprava cdi které blbne je dočasná.Něco pojezdiš a zase bude blbnout
Kup si jednotku DC-CDI-P2 od firmy Ignitech nahrazuje dvě staré jednotky za jednu a je to ok
taky jsem to řešil.

Naposledy editováno 26.08.2014 23:07:01

Problém Transalp 600

27.8.2014 v 00:13 | Nahoru | #59
jo taky mě to napadlo,jsem zvědav co na to bude říkat majitel,ale možná nic jinýho nezbyde než to udělat jak říkáš!

Problém Transalp 600

29.8.2015 v 16:55 | Nahoru | #60
Zdar borci. Mám rovnaký problém ako mura, len môj alp z ničoho nič prestal ísť, resp. ide, ale len do troch tisíc otáčok. Na stojane moto vytočím do 9 tisíc, motor ide pekne, ale hneď ako tam hodím rýchlosť, tak do troch v pohode a potom sa dusí, ako keby som dal chcípák. Skúsil som vymeniť vzduchový filter, sviečky, vymenil som navzájom cdi a obe sú funkčné, benzín do karburátorov ide... Do karburátorov som radšej ešte nebabral, ale všimol som si, že od nich idú dve hadičky k takým malým filtrom, ktoré neviem k čomu sú. V jednom z nich je molitan, v druhom nie. Je možné že cez ten jeden filter bez molitanu sa čosi nasalo do karbca? Čo myslíte, bude to dačo s karburátorom?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 2 20.2.2024 v 09:08 Kongošt
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 1 17.2.2024 v 00:35 vilemx
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp gryzli 12 19.1.2024 v 18:51 Pedl


TOPlist