ano, je tu toho o alternátorech nespočet, ale nenarazil jsem na nic co by mi pomohlo.
Takže ve zkratce: moto přestala dobíjet (méně než 12V při měření napětí na beterii na volnoběh), měřením jsem zjistil, že odešel stator (sice dával kolem 18V ale měl zkrat na kostru), po vyjmutí byl viditelně poškozen (i když nijak brutálně, prostě v jednom místě byl škvarek), po výměně za nový kus a měření napětí na baterce vše OK (napětí na volnoběh asi 13,8V), ovšem po pár sekundách šlo napětí rapidně dolů, řekněmě co vteřina to 0,01V a nyní jsem pouze na nějakých 12,2V. Změřil jsem tedy napětí alternátoru naprázdno a ejhle na volnoběh posílal jen asi 10-11V. Po opětovném rozebrání jsem nenašel žádné mechanické poškození, odpor na kostru je nekonečný. Nejde mi do hlavy co se tam mohlo tak rychle poje*at. Nenapadá někoho, kde může bejt zakopanej pes? Díky.
Stator jsem koupil TENHLE , ano je to made in china, ale co dnes není...
1 reakcí na tento příspěvek Alternátor generuje pouze kolem 10V
kazdopadne regulator mas v haji pokud altik odpojenej od regulatoru dava spravny hodnoty (at odpory pri vypnutym motoru, tak stridavy napeti pri zapnutym motoru, a to napeti muze byt klidne jen 20V, tak sem to mel u ZX9R, ktera dobijela uplne normalne), uz sem to tu psal nekolikrat
xextreme píše: Řídil jsem se dle návodu od J.M.K. (viz jeho odkaz výše) a tam se mluví pouze o stejnosměrném napětí, ty mi radíš střídavý, tak z toho mám hlavu jako meloun :D . Takový trafo, který popisuješ bohužel nemám, ale předpokládám, že ten test který jsem provedl musí jasně ukazovat, zda je ten regel v háji nebo ne...
Jde obojí. Postupně zvyšované stejnosměrné napětí je de facto totéž, jako perioda střídavého napětí, jen hodně "zpomalená". Zkouška s regulovatelným trafem je "realističtější" a pohodlnější. Ale zkouškou ss napětím jde vyzkoušet každý tyristor zvlášť a přesněji změřit napětí, při kterém spíná. V odkazu jsem popisoval jen metodu se stejnosměrným, plynule regulovatelným zdrojem a žárovkou, jelikož třífázové regulovatelné trafo, natož přímo střídavý 3~ laboratorní zdroj (ten už stojí pěknou pálku) bude mít doma málokdo.
1 reakcí na tento příspěvek Alternátor generuje pouze kolem 10V
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 599 | 24.4.2024 v 23:12 Ariete |
Dynojet Honda CBR 1000RR Fireblade | Chmelda1 | 6 | 19.4.2024 v 18:54 Chmelda1 |
Zvýšené volnoběžné otáčky Honda CBR 1000RR Fireblade | AlbiAlbi | 24 | 8.4.2024 v 11:28 AlbiAlbi |
Cbr nebo big bang Honda CBR 1000RR Fireblade | karloss200 | 1 | 4.1.2024 v 18:55 RTSbike |
Quickshifter SC59 Honda CBR 1000RR Fireblade | kain80 | 3 | 13.12.2023 v 20:11 kain80 |