globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: S
 
12.8.2007 v 20:51
Zdravím,kolik jede Jawa/Čz modely-125,175,250+konkrétně provedení (476,450 atd?)?
Roky 1953 až 1989.Vážím málo.Vyplatí se koupit Jawu nebo něco ze západu?Na peníze dávam hodně důraz,zdá se mi že ČZ 175 jede lépe než třeba Yuki Sport.Dík za odpovědi.

175/477 rok výroby už nepam, sedmdesátý léta? provozní náklady nula nula prd, gumy držej věčně, řetěz taky, cestovka tak kolem 90, maximálka se u takovejch strojů neřeší, protože maximálku dlouhodobě nedáš, bo Ti to uvibruje všechny kosti v těle. co vím, tak jawy spodový motory - nemusíš tolik točit, víc na pohodu, čízy živější, ale na obouch motorech mi šla do kopru klika :)
takže jestli se za jawku nebo čízu nebudeš stydět a nebojíš se jednoduchý údržby, která bude tu a tam potřeba, tak dobrá volba do začátku. výlety se taky daj, ale na dálnici budeš trpět.

S

12.8.2007 v 21:01 | Nahoru | #2
Jawa 250/353 asi 110 ale je to trápení do 90 to ještě jde jet relativně cestovně.
175/477 cestovní 90-100 max 110-115, motorka vydrží jet trvale max, ale vibrace jsou pak veliký, těch 90-100 jsou vibrace v rozumnej míře, takže tě to nebude unavovat.

jízdní vlastnosti velmi dobrý, oproti kulatejm jawám nesrovnatelně lepší, oproti jawě 350 jakýhokoliv typu (stejně mají rám velmi podobnej) si můžeš dovolit trochu víc v zatáčkách a je lehčí, obratnější. oproti Yuki 125 určitě pojede líp, protože jede líp než takřka všechny 4T 125.. když jsem dohnal nějaký klučíky na nich, vždy jsem si s nimi pohrál.
spotřeba 3,5 litru normálně, 5-6litrů stylem furt plnej.

125/476 krom výrazně slabšího motoru, to samý.

476 a 477 se dají sehnat s odděleným mazáním (já jej mám, výborná věc) víc info u mne na webu.

K údržbě: pozor na to, že ložiska kliky jsou zde mazána z náplně převodovky, proto je nutno používat řídký převodový olej 70-75W, jinak mazat, hlídat případný ztráty šroubků z vibrací. jezdím na Mogul TS a Speciál91. Pokud bys sehnal verzi ze začátku 70. let s chromovanými vidlicemi, tak ještě dávej pozor na pořádný utažení osy předního kola, jinak trpí záchyt reakce přední brzdy. Jinak doproučuji zaměnit volnoběžnou trysku č50 za č55, zlepší se chod v nízkech otáčkách, malým zatížení a přechodový režimy.

jinak starší čízy, kulatá řada jednovejfuk tak u 125,max+- 80, 175+-95, 250+-110

S

12.8.2007 v 23:08 | Nahoru | #4
ČZ 125/476 maximálku bych tipoval tak 100 - já na ni ale nejel víc jak 95 (digitálních), ona by ještě šla, ale já ne, bo ty vibrace sou pak příšerný.
ČZ 175/487 max. něco nad 110, ale nevím víc ja těch 110 jsem s ní nejel, ale 100 udělá v pohodě.
Obě tyto motorky mám, viz. web.

Jinak tu ČZ a yuki asi nejde moc srovnávat, bo rozdíl ve stáři 15-30 let, číza dvoutakt (ještě k tomu nízkootáčkovej) a yuki čtyřtakt (co točí kupodivu víc jak ta čiza).
Pokud jde o cenu tak čízu seženeš za cenu od darování po nějakých 20tis. (to ale spíš 125 a zrenovovaný) a yuki se dá sehnat myslím tak od 25tis. výš.
Jediný co se dá srovnávat, jsou vibrace ty sou prý u těch starších yukin taky famózní.

Jo a pokud se chceš dívat po něčem ze západu, tak vynech všechny japonce i čínu- VÝCHOD :)

S

12.8.2007 v 23:40 | Nahoru | #5
vasili... nízkootáčkovej zrovna není, leda že bys to bral z pohledu k nedávným NSR, mitům apod. točícím 12-15krpm.. 476/477 má max. výhok někde v 6krpm. 4T 125 to netře z jednoduchýho důvodu: doutakt stejnýho objemu jede víc, pálí každou otáčku... navíc 477 má objem o 1/3 vyšší, výkon 15k. 4T 125 stejně vyšší nemají. Yuki 125 má asi 11k a cestovku 80...

S

13.8.2007 v 00:38 | Nahoru | #6
no mě se to teda nizkootáčkový zdá (na dvoutakta), jíný dvoutakty točí víc jak píšeš. A i ty nový čtyřtakty točí víc, protože třeba jawa 125 dandy točí něco kolem 9tis. ot/min (ta yukina bude něco podobnýho), kdežto ta číza točí max. těch 6,5tis. ot/min.
To, že 175/477 si dá 125 4T s tím bych souhlasil, ale 476 asi stěží, protože těch 9k, je dost málo, vím to protože ji mám.

Jo a nevím jak ty, ale moje 175/487 má 13k (9kw) a 125/476 má 9k (asi 6kw). Ta tvoje bude asi nějak víc namakaná, či co.

S

13.8.2007 v 09:08 | Nahoru | #7
vasili: já mluvil o 175, 125 je o dos t slabší. Jinak údaj 15k mám na štítku a v techničáku, mám 477.1 r.v. 1969
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist