globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co se chystá na STK
 
2.7.2014 v 18:14

Auta starší šesti let budou muset podle EU na STK každý rok

Pokud máte doma auto starší šesti let, teď vás určitě nepotěšíme:
Evropská unie nařídila, aby takto stará auta byla podrobena Státní technické kontrole (STK) každý rok.
Majitelé aut starších šesti let budou muset v zemích Evropské unie na technickou kontrolu každý rok, nikoli jednou za dva roky jako nyní. Počítá s tím návrh nové směrnice Evropské unie, o které píše portál Europolitics.
Návrh v pátek představil eurokomisař pro dopravu Siim Kallas. Nová směrnice, která se vztahuje také na motocykly a skútry, by měla platit od roku 2016.
Návrh počítá s první kontrolou nových vozů po čtyřech letech. Další kontrola má být za dva roky. To odpovídá současné praxi v Česku. Poté se ale dvouletý interval má nově zkrátit na rok.
Komisař Kallas návrh podpořil statistickými údaji, podle kterých připraví ročně technické závady na autech v unii o život dvě tisícovky lidí.
Směrnice také sjednocuje technické kontroly. Určuje, co má být kontrolováno a stanoví jednotné hodnocení.
Nová norma obsahuje povinnost zaznamenávat při kontrole počet ujetých kilometrů. Toto opatření má omezit machinace s tachometry při prodeji ojetých vozů. Evropská komise ve zprávě ke směrnici píše, že podle různých odhadů v unii jezdí pět až 12 procent aut s přetočenými tachometry.
Komisař Kallas v pátek oznámil, že jeho komisariát chce propojit registry technických kontrol v jednotlivých státech.
Unijní státy dostanou dva roky na to, aby nová pravidla zavedly do svých zákonů.


Policie bude po nehodách odebírat techničák! Auta budou muset na kontrolu


Dopravní policie chce bezprostředně po vážných nehodách odebírat malé technické průkazy. Havarovaná vozidla by tak po opravě musela před návratem do provozu projít prohlídkou na stanicích technické kontroly (STK).
Ministerstvo dopravy záměr policie podporuje. "Po nějaké těžší havárii by vozidlo mělo projít znovu technickou kontrolou," uvedl mluvčí úřadu Martin Novák. Informovala o tom ČT24.
Podle ředitele dopravní policie Tomáše Lercha to může zajistit, aby se na silnice vracela technicky způsobilá auta. Po nekvalitní opravě totiž auta technickou kontrolou neprojdou. „Ten systém bude nutit provozovatele k tomu, aby svá vozidla dali do pořádku,"


STK má zbrusu nová pravidla!

Řidiče mířící s vozidlem na STK čeká řada novinek. Nově tam totiž mohou jet až po emisní kontrole, auto musí být také krásně čisté. Nových pravidel je mnohem více...
Od 1. května je platná novela vyhlášky, která upravila postupy při kontrolách aut. Změny na technické má na svědomí EU, se kterou se sjednocují všechny členské státy.
Desatero, bez kterého na STK nevyrážejte:

1. EMISE – Emisní prohlídku je nutné absolvovat ještě před samotnou STK.
2. ÚKLID - Bez čistého auta na STK nejezděte, ke kontrole vás totiž nepustí.
3. POKLICE - Pokud máte na kolech připevněné poklice, musíte je před technickou všechny odmontovat.
4. TAŽNÉ ZAŘÍZENÍ - Jestliže vaše tažné zařízení drží jen z "dobré vůle“, nepočítejte s tím, že kontrolu bez problémů zvládnete.
5. KAPALINY - Z auta rozhodně nesmí unikat žádné provozní hmoty. Podle vyhlášky by vás s takovým vozem do prostor STK ani nepustili, podle ní je totiž zakázáno jakékoliv znečištění pracoviště od vozu.
6. DOKLADY – Každý musí být na technickou vybaven velkým technickým průkazem a dokladem o měření emisí. Majitelé aut, která jsou mladší roku 2002, budou muset technikům předložit navíc i výrobní štítek vozidla. Bez něj dostanou technickou maximálně na jeden měsíc.
7. ÚLEVA SE ZTMAVENÝMI SKLY - Řidiči s tmavými skly si ještě na chvíli mohou oddychnout. Prověřování propustnosti ztmavených skel se totiž na nějakou dobu odkládá. Zatím totiž nebyl schválen testovací přístroj.
8. CENA – Ačkoliv se toho mění hodně a prohlídky budou náročnější, cena pro řidiče se zatím měnit nebude.
9. TRPĚLIVOST – Na STK si připravte také pevné nervy. Prohlídky vozidel budou trvat déle, než ty původní.
10. NAŘÍZENÍ POLICIE – Novinkou je také možnost policie poslat řidiče po silniční kontrole přímo na technickou. Navíc cesta do stanice a zpět nesmí překročit 8 kilometrů.
 "Úkony jsou nové, seřazené v úplně jiné logice, nemají návaznost, takže to je trošku problém, že se všechno musíme učit znova," uvedl Jiří Rejmon, šéf Profesní komory STK .
Anketa: Sníží častejší STK úmrtnost?
Ano
2%
4
Ne
88%
215
Lidí je jak sraček
10%
24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK

3.7.2014 v 17:02 | Nahoru | #1
dj_hroch> No já bych právě tu povinnost homologací zrušil. K čemu je dobré, když na STK, na kterou se máš čas připravit dokážeš že máš všechno homologované, když pak po odjezdu to všechno můžeš vyměnit. Hlavně že máš červenou známku. O ohledně toho co si může zjistit řadový policista asi toto. Nepotřebuju aby mě kontoroval "řadový" policista, ten ať chodí v parku. Proč by nás nemohl zastavovat technik policista. A v dnešní světě mobilního internetu by si klidně mohl z evidence stáhnout i ten velkej techničák. A účinost brzd opravdu na silnici nezjistí. Ale když ti ji zjistí při kontrole na STK, tak stejně 5 minut po odjezdu se ti ty brzdy můžou klidně rozhasit. Je to jako pravidelná povinná roční kontrola komínů. 5 minut po tom, co ti to kominík zkontroluje se ti může komín ucpat. Ale lidi maj lejstro, je jedno že je nijak neochraňuje. Jak jsem psal už dřív. Já neudržuji technický stav svý motorky ok kvůli STK, ale proto abych sebe, nebo někoho jiného nezabil. Ale nechme toho, stejně to, bohužel, budem muset dělat tak, jak nám EU nařídí. Nakonec nám stejně zakážou jezdit, abychom se náhodou trošku neodřeli.

(reakce na) Co se chystá na STK

3.7.2014 v 18:45 | Nahoru | #2
Morfyn> V zásadě ano, také si udržuju stav mašiny kvůli sobě a viz výše - na stk prostě někdy náhodně vyjedu s mašinou tak, jak jezdí na silnici a tak, jak je zajebaná od sraček a s věcma, které na nich jsou. Žádné opičky před ani po.

Ohledně těch homologací ale jde o to, že ani stk, ani kolikrát nikdo neví, cos měl přesně za výbavu na autě a co máš mít. Nejde moc zjistit co je origo a co ne, i samotný velký techničák pochází z generací aut na silnici XX let zpět a dnes je svět uplně jinde s jinou vybaveností. Ani "technik" polda prostě nemůže vědět, jestli to křídlo co máš na autě a ten výfuk co máš na autě tam má být nebo ne. Nebo jinak, jestli tam může být. A už vůbec ne komponenty mnoha výrobců, mnoha typů a mnoha kombinací. Je tak jednoduší mrknout ano, je tu značka a typové číslo, asi to je ok a jít dál. Ano, když dochází k excesům typu E na každé blbé odrazce, to je taky dost ad absurdum. Nebo naopak, čínani rádi vyrazí cokoliv na cokoliv, E v kolečku jim hlavu neukousne

Jinak jsem rozhodně proti tomu, aby se policistům dávaly nesmyslně další a další pravomoce, protože stejně to nejsou kvalifikovaní školení technici a stejně toho leda zneužijí. Dej dítěti pendrek, paragraf a bude si hrát.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist